Blog Lensa Kamera

Ahad, 20 Februari 2011

Toturial Blog :Cara Nak Zoom In Image..




Hai Blogger...Cuba halakan mursor korang kat pic atas ni?biasa2 je kan?hehee ni dah dua kali dapat pertanyaan dari budak2 ni, Cik Pika dan  Cik Shag Comel .hehe blog aku ni bukan laa blog tutorial,tapi memandangkan aku terpaksa iklas nak beri apa yang aku tau,aku try la ye..heheee so jangan marah cik shag dan cik pika coz aku lambat balas..eheeeee
 ok,jom kita percepatkan langkah2 yang perlu diambil..


Sebelum tu,jangan lupa back up ok..kalau korang lupa  dan klik pastu  error,aku tak nak bertanggungjawab..lariiiiiiii 

langkah persona pertama .... 


Log in blog ~~> Dashboard ~~> Design ~~> Edit HTML 

Langkah Kekuda Kedua ... 


 Dengan kuasa keyboard yang ada,sila klik ketat2 button F3 Ataupun control + F ..ada faham??ermmm dah tu,sila copy dan paste kod ]]>skin>  atau kod ]]> ini pada ruang find dan tekan enter kuat2...heheee guna mana satu yang boleh,kalau tak boleh,aku tak tahu..hehee coding setiap template adalah berbeza,jadi usaha itu penting..ngeeeee

Langkah Ketagih Ketiga 

Pastu korang copy dan paste kod yang ada kat bawah ini  sebelum atau diatas kod ]]>skin>  ataupun kod   ]]>

.post a:hover img {
width:500px; height:400px; float:middle;
}

dan contoh terbaik  kat blog aku ni ;-



ok selesai,sebelum sila preview dulu..kalau tiada mesej error,sila klik Save.
kalau kesan zoom tu terlalu besar atau kecil,korang boleh ubah saiz zoom in itu dengan menukarkan angka pada width: 500px dan height: 400px. 


Sebagai contoh:-

 width:550px; height:450px; float:middle;




 Sekianlah tutorial tergila dari aku...


Kata Achie :Hasil gubahan aku yang terbaru,sumber original dari Sini 

*Update : Bila aku publish,coding ni dah bertukar la..maaf ye,sila ke Sini untuk Original..Sekiann^^

0 komen dari budak comel^^:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger