Blog Lensa Kamera

Jumaat, 25 Februari 2011

Senior Vs Junior

Situasi 1: Aku seorang senior, aku dah kerja sini bertahun-tahun..so dah kira wajib benar orang respek aku..aku tak pernah buat silap,ada kesilapan pun aku buat cool je..aku kan seorang yang cool,aku tak kisah semua tu...janji orang respek aku,bila aku  kata ini,maka yang lain mesti kata ini..aku kata nak itu,jangan  pandai-pandai bagi yang lain..tak pasal-pasal dapat habuan lempang maki hamun dari aku,tak percaya cubalah kerna aku sedar aku seorang Senior..


Situasi 2: Aku seorang junior,aku tahu aku baru kat sini..tapi aku bangga dengan diri aku,aku baru tapi  expert nak buat benda tu semua..malah aku nak bantai gelak ke bila senior ada yang buat silap,tapi berlagak cool tapi mengelabah je aku tengok...dorang dah tua,so dah nyanyuk nak buat kerja.buat apa nak respek dorang..patutnya dorang kena ikut pemikiran orang muda macam aku ni,kalau tak respek pun, ada aku kisah??Lantak tak tahu..



Kesimpulan :Kat tempat korang ada??kalau ada,ada cara tak nak mengatasi benda2 macam ni..bagi aku dalam benda2 macam ni,sikap hormat orang lain itu penting tapi entah laa kenapa boleh gak jadi kat tempat aku ni..errrmmm korang rasa??sekian..  

0 komen dari budak comel^^:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger