Blog Lensa Kamera

Rabu, 13 April 2011

Padah bila merokok...

 Assalamualaikum...

*Gambar ini tiada kaitan dengan yang hidup mahupun yang mati..heheeeee 

tetiba gelak bila baca entry aku yang kat Sini.hehee tak
tahu nak kata apa,gelak je la aku sorang-sorang..yang pasti entry itu ditujukan
khas untuk kawan aku ,bukan untuk siapa-siapa..dan aku suka ulangi yang
aku tetap dengan pendirian aku pasal merokok ni,kalau nak merokok sila merokok jauh-jauh.
tak usah nak merokok depan orang awam,kecian dorang pun jadi mangsa keadaan.lagipun
orang yang terhidu asap rokok ini kesannya memang lagi teruk dari yang merokok,lebih 
malang bagi ibu yang mengandung..so fikirkanlah ye..

Alhamdulillah, kawan aku mengerti gak bila aku siap tampal amaran
kat pintu bilik..dan selepas itu,dia nak merokok pun mesti kat luar rumah tak pun kat ruang koridor .hehee thank fren,tanpa ribut petir yang melanda kami,sampai sekarang kami ok..dia pun mungkin faham kenapa aku tak suka bila dia merokok kat dalam rumah..yala,asap rokok itu tak nak keluar,asyik lepak kat dalam rumah dah macam asap kilang orang kata..heheee

*merokok membahayakan kesihatan,tampal ketat2 depan bilik.heheee 

tapi bukan itu yang aku nak sampaikan kat sini,cuma aku baru je
dapat tahu yang N/A tempat aku kerja dulu dah kena buang..pasal apa?merokok sewaktu
kerja..memang aku tahu dorang ini time kerja sempat lagi merokok,tapi tak sangka
boleh pulak kena buang walaupun dah kerja hampir 5 tahun..sayang kan?gara-gara rokok,
dibuang kerja macam itu je..sabarlah ye,lepas ini paksalah cari kerja kat tempat yang 
dibenarkan merokok sewaktu kerja..tapi ada ke?kat mana ?ermmmm sekian... 


Kata Achie :Nak merokok hak masing-masing,tapi kena faham gak hak orang lain..kecian orang yang tak berdosa terjerat sekali..maaf jika ada yang panas hati,entry ini bukan bermaksud apa2..

0 komen dari budak comel^^:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger