Blog Lensa Kamera

Jumaat, 15 April 2011

Aku nak jadi cikgu..

Assalamualaikum...


Aku ingat lagi bila masa kecil,aku bercita-cita nak jadi cikgu,nak
jadi polis,nak jadi ahli bomba..pendek kata aku nak jadi semualah.tapi kini bukan
itu yang aku dapat,bukan itu yang aku kerjakan...namun syukur dengan apa yang
aku miliki..kerjaya aku sekarang adalah kerja yang sungguh aku benci sekali satu ketika
dahulu,tetapi tuhan itu maha berkuasa,apa yang aku benci,itulah yang aku terima..
kini,aku mengerti dan sayangi sekali dengan kerjaya aku ini..

Namun,bila terfikir zaman kanak-kanak dulu,rasa tergelak dan terhibur dengan
perangai pelik aku sendiri,aku pun tak tahu kenapa aku minat jadi cikgu.antara semua pekerjaan yang ada,matlamat utama aku adalah menjadi cikgu..Bila difikirkan semua,layakkah aku menjadi cikgu?hahaaa mestilah tak layak,kerana cikgu bukanlah kerjaya aku kerana
ingin menjadi cikgu dulu pun kerna aku pernah minat dengan seorang cikgu sekolah rendah..bercita-cita nak jadi cikgu dan pasti nak kahwin dengan seorang cikgu..heheeee
ternyata pendek akal betul aku ketika itu,pemikiran budak-budak yang susah
untuk dijangka.. 

Jadi,menjadi cikgu bukanlah rezeki aku..dan aku berharap bakal cikgu yang ada
cubalah menjadi cikgu yang sebenarnya,jangan hanya menjadi cikgu atas dasar nama
semata-mata..moga cikgu yang ada bisa mendidik dengan cara yang betul agar
murid-murid akan menjadi orang yang berguna...bukan menjadi sampah masyarakaat,
yang cuma mengundang padah..korang nak jadi cikgu?fikirkan dulu...

**Aku suka laut,ada siapa nak ajak ke laut?heheee (Gambar tiada kena mengena) 

Kata Achie :Motif?saja nak kata aku takut dengan Cikgu Amirah ...Titik 




1 komen dari budak comel^^:

Nisa Greennnpanda berkata...

best gak eh kalo dpt jd cikgu.. tp sy xminat la nk ngajar.. btul2, kalo kite bnci sgt something, ade possibility kite akn dpt bnde tue gak.. (penah kne) ---->

achie kawin je la ngan cikgu nnti, snang la, hehe.. ^_^

owh ye.. jom gi pantai~...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger