Blog Lensa Kamera

Selasa, 1 Mac 2011

Apa kaitan Shuffle dengan Kita...

 As salam para blogger sekalian..berdirinya aku disini bukan berniat apa-apa,untuk memalukan diri korang mahupun diri aku sendiri..sambil meluahkan apa aku rasa,apa yang terpendam sambil menelan maggi kari kaw-kaw berapi...Berbaloi ke aku masih teguh disini disaat member aku dah seronok berdengkur di tilam yang empuk,sakit kat tulang belakang gara-gara posisi yang aku gunakan selalu ketika berblog ini tidak aku hiraukan..hanya bersengkang mata gara-gara blog yang kalau pada mata kasar orang lain tidak membawa maksud apa-apa...

Sedih,pilu,kecewa..Dunia blog ini dah ibarat dunia artis nampaknya,,bila kita dibawah,orang tak nak jeling kita langsung apatah lagi nak jentik kita.bila kita diatas,ada banyak jalan yang terpaksa kita rempuhi..yala,ada yang menyongkong,ada yang menentang...itu lumrah bak kata  Bro khairul ,yala kalau direnungkan kembali ada benar juga kata beliau..ibarat aku la,jika aku menyatakan ini adalah benar,korang semua hanya menyetujukan...adakan itu baik?tentu tidak bukan,rasanya perlu percanggahan pendapat kat situ moga semua orang berpuas hati.moga aku sentiasa sedar dari syok sendiri tidur walaupun kadang kala perit untuk diterima tapi terpaksa demi semangat keterbukaan.. Tidak salah untuk kita menyatakan benda ini adalah salah jika kita merasakan dia adalah benar,tapi bagaimanakah cara yang sesuai kita guna pakai bila kite menyuarakan pendapat kita supaya semua pihak berasa puas hati..tiada perbalahan berlaku lagi..disini permasalahan itu terjad,bila masing-masing dengan pendirian yang menyatakan aku adalah benar,selain aku adalah palsu..   
Disini kita perlu bermain dengan psikologi manusia,kita lihat caranya macam mana..dan kita ambil pendekatan yang mudah untuk menyelesaikannya tanpa perlu menggunakan cara yang lebih zalim...aku tak nak persoalankan hal bagaimana ia terjadi,coz susah untuk menilai yang mana hujung yang mana pangkal..cuma berharap dalam menyelesaikan satu permasalahan itu,cuma aspek ini yang perlu ditekan jika inginkan keputusan yang diingini... 

Hormat menghormati, sedia mengalah dan berbincang dengan aman....

Mudah bukan? aku bukan siapa-siapa..aku bukan dia,mahupun sidia,tapi aku tetap aku.. orang baru disini,mungkin apa yang ku katakan ini adalah tidak benar..tapi itulah pendapat peribadi aku...Cuma satu je aku fikir,aku malu dengan orang melayu..sering bertelagah sesama sendiri sedangkan yang lain sibuk mengejek hina perbuataan kita tersebut,aku lagi malu jika ada orang tengah yang sepatutnya boleh mendamaikan namun bukan itu menjadi pilihan,malah cuma menyalakan api di kedua pihak masing2..aku bukan orang melayu,tapi aku bangga jika dijadikan sebahagian orang melayu...banggalah anda sebagai orang melayu....



Kata Achie : Apa kaitan dengan shuffle?? aku suka lagu shuffle,tapi bukan geleknya.. jatuhnya bangunnya shuffle kerna tariannya,jatuh bangunnya orang melayu kerna ...........??? 
mari sama2 kita renungkan..

p/s :Maaf andai entry ini mengarut semata-mata...cuma pandangan budak yang biasa-biasa ja beeeeeeeeeeee....... Ummi ,Nak jadi driver boleh??ehheeee



1 komen dari budak comel^^:

Nisa Greennnpanda berkata...

ermm.. tringin gak rs dihormati oleh org lain..

ape sy ckp nie? lalala~.. >_<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger