Blog Lensa Kamera

Rabu, 12 Januari 2011

Kiamat Sudah Dekat^^

Baru ini, time aku beli novel,aku sempat membelek sebuah buku ni...Bila aku baca isi didalam buku  ni,tergerak hati nak beli satu...Ya la,kalau novel boleh kita beli,tak kan buku2 yang lagi penting macam ni kita tak dapat beli..Kan dah salah fahaman kita tu,bukan nak tunjuk aku ni baik..Coz aku orang biasa gak,bila2 masa boleh dijemput pergi..So bila lagi kita nak sedia,dunia ni bila2 boleh ditinggalkan..Moga kita semua tidak lalai didalam dunia penuh dengan kebendaan ini.Bila aku baca buku ni,memang best la..Kalau ada siapa yang berminat,silalah beli tanpa segan silu ok,..
Banyak kat kedai buku tu,Cuma dari kita je yang kena prepare duit nak beli ke or tak nak...


tadi time search pasal tajuk ini,aku jumpa sebuah artikel yang sungguh bagus untuk kita semua.. So harap2 dengan ini dapat membantu kita semua.amin3 Ni yang nak kongsi skit.jom ajak kawan baca sekali ok....thank ^^

Rasulullah Muhammad shollallahu ’alaih wa sallamsedemikian kuatnya mengkondisikan ummatnya untuk menghayati betapa hari Kiamat telah dekat. Sehingga dalam suatu khutbah beliau digambarkan ibarat seorang komandan perang yang memperingatkan pasukannya agar selalu dalam keadaan full alert alias waspada siaga satu.


Dari Jabir bin Abdullah radhiyallahu ’anhu: “Adalah Rasulullah shollallahu ’alaih wa sallam bila menyampaikan khotbah mata beliau memerah, suara meninggi dan sangat marah, seakan-akan panglima perang yang sedang memperingatkan pasukannya dengan aba-aba: “Awas! Berjaga-jagalah kalian pada pagi hari dan petang harimu!” dan Rasulullah shollallahu ’alaih wa sallam bersabda: “Aku dan hari kiamat diutus (berdampingan) seperti ini.” Dan beliau menghimpun jari telunjuk dengan jari tengahnya.”(HR Muslim 4/359)

Untuk Bacaan lebih lanjut,sila klik Sini 

Sumber kat Sini 

kata Achie :Ilmu Allah untuk dikongsi bersama2.. 

0 komen dari budak comel^^:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger