Blog Lensa Kamera

Sabtu, 28 Januari 2012

Kiamat Semakin Dekat

Assalamualaikum w.b.t. . . . 

#Cuba teka kat ne??heheee

Sekadar mengingatkan,benda yang tak pasti tak payah suka benar nak sebarkan..niat mungkin baik,nak beri peringatan kepada orang lain..namun takut khabar yang hendak disampaikan itu kurang tepat atau tidak benar sama sekali.jangan sampai membuat fitnah dalam rasa tak sedar, tidakkah itu lebih menakutkan..bagi aku,dalam blog ini aku kurang gemar bercerita pasal agama mahupun politik kerana kalau kau tak tahu apa benda,baik duduk diam..nak tahu juga bagus tanya pada yang pakar,jangan berlagak pandai macam semua benda kau tau..kita manusia ni memang belajar dan sentiasa belajar..jadi normal bila banyak benda kau tak tahu,tapi abnormal bila kau tak tahu tapi berlagak macam kau tahu..Sekian..

#Der,bukan berfikir bila kiamat tu nak datang..kerana itu semua kerja tuhan..sebaiknya  lagi bagus kita perbaiki amalan yang sedia ada..lagi2 kita yang sering buat dosa dalam tak sedar..

#Kiamat itu pasti.bila?cuma tuhan yang maha mengetahui.. 

#Ada beza antara  wallahu a'lam dan wallahu' alam..jangan main redah je,tanya pada mereka yang lagi arif..

#Ada duit lebih beli buku ini.. KIAMAT SUDAH DEKAT

Kata Achie :Jangan memandai kalau kau memang tak pandai..


Sila like jika suka entry ini..

22 komen dari budak comel^^:

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

Apa beza wallahu a'lam dan wallahu' alam sayam ? Meh bagi tau Shag meh :D

Haa~ Boleh guna voucher beli buku Kiamat Sudah Dekat tu.

myra azraff berkata...

anggap je hari ni hari terakhir kita.esok dah takde lagi..time tu kita sentiasa buat kebaikan...:)

Akue Achik berkata...

sy tak tahu ada beza..huhu

misshannajr berkata...

setakat perkara2 asas yang kita tahu rasanya tak salah untuk berkongsi..tp kalo dah sampai tahap keluar hukum hakam yg kita sndri kurang pasti sertakan rujukan lbh baik kot spya org lain tak salah anggap :))

Cik Pulau berkata...

kiamat memang dah dekat.. tanda2 semua kecil sume dah ada..
mari sama2 persiapkan diri untuk hari kiamat kelak..
mudah-mudahan.. kita semua dilindungi oleh Allah..^^,

Cik tikah berkata...

setuju. tak reti & tak suka sgt sentuh hal agama & politik. x pandai.

MiszMaryaNe berkata...

sedang berusaha untuk memperbaiki amalan, insyaALLAH..=)

dayah SnoW Heuka berkata...

whoah! ada perbezaan rupenye wallahua'lam ngn wallauh'alam..

na cecite pasal politikan... ada kawan fb selaly kutuk parti sekian2 =..= naik bosan da aigoo~

HeNRieTTa JoSe berkata...

Rasanya kt ict shah alam kot? Hehehe....

ciK LyndaWawa berkata...

ade duit baik belanja sy mkn sblum kiamat..hehe..sy xsuka p0litik..

c'axoera ヅ berkata...

Shah alam iCT heheh

Nida berkata...

Berdebar membaca tajuk entri Achie ni.. moga-moga cukuplah bekalan amal kita sebelum ajal menjemput... ameeeennnn

CekbOlat-bOlat berkata...

^___^

tnya pada yg ariff.. kan..

Teenager Housemaid berkata...

ok nnt nk cari buku kiamat sudah dekat.
penulis dia siapa eh?

Telor Power berkata...

pergh...power giler ayat mamat tu. baus2 suka betul ayat

#Der,bukan berfikir bila kiamat tu nak datang..kerana itu semua kerja tuhan..sebaiknya lagi bagus kita perbaiki amalan yang sedia ada..lagi2 kita yang sering buat dosa dalam tak sedar..

lokasi gambar tu kat kg,cina tganu kan? betul ker?

Azlan Hasan berkata...

betul tu..aku pun kurang tulis pasal agama dan politik..bukan tak suka tapi sebab takut disalah tafsir atau salah beri info..kalau pasal politik bleh lagi tapi kalau agama tak berani den..baik serah pada yang pakar..hehehe

Regards,
-Strider-

Nisa Greennnpanda berkata...

sy pun xsuke ckp psl politik...xminat pun, haha.. XP
tp psl blog yg ckp psl isu agama, yup3.. blogger tue kne la pndi bab agama kalo nk share something tue.. wallahu 'alam~...

buku tue..slalu nmpk.. akn dibli bile ade duit nnti kot, huhu~...

Nisa Greennnpanda berkata...

btw, lupe nk ckp..
sy tau la tue kat mane..
I-City kn kn kn?
lalalala~...
ke.....salah? XP

CIK TOM berkata...

i city ke tue??

Ujie berkata...

akak tak suka bila ada blogger buat entry mengenai pendapat dia sendiri tentang sesuatu hukum.

sedangkan hukum agama perlu bersandarkan hadis/quran/pendapat ulamak tersohor.

entry begini boleh buat pembaca terkeliru dan percaya pendapat dia pulak. bahaya!

Leeya Hezlin berkata...

ya..kiamat itu adalah sesuatu yang dirahsiakan oleh ALLAH s.w.t..

ooh ada beza 2 perkataan tu??
tak tau pula..
btw,thanx la sebab bagitau..

p/s:saya memang tak pandai..

Afzainizam berkata...

kiamat hanya tuhan ajerr yang tahu... kita harus buat persiapan secukupnya....

۞۞۞۞Salam Maulidur Rasul۞۞۞۞
diy pemasangan carpet dan insulflex lantai kereta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger