Blog Lensa Kamera

Ahad, 15 Januari 2012

Isteri Kena Beringat l Edisi Mr Labuci

Assalamualaikum w.b.t. . . . .

#Selamat petang wahai sahabat...

Semalam baru layan cerita Mr Labuci,ternyata drama tersebut tidak menghampakan diri aku yang terasa serabut sejak dua menjak ini..banyak pengajaran sebenarnya yang boleh kita ambil dari cerita ini..cukuplah satu benda yang aku tekankan kat sini,hormatilah seorang insan bernama suami selagi anda masih bergelar seorang isteri yang sah..beringat sebelum terkena, takut diri berdosa meninggikan suara pada suami..tak cium bau syurga,apa macam ?

jangan kerana ingin sesuatu benda sampai berani meninggikan suara kepada suami,kalau mendapat seorang suami yang baik hati mungkin dia hanya mampu mengelengkan kepala,namun persoalan yang timbul bila mendapat suami yang ternyata bengis..tak pasal-pasal anda disepak terajang..heheee apapun sebagai seorang isteri,fikirkan jalan yang terbaik bagaimana untuk menghidupkan suasana yang harmoni agar hidup berkeluarga sentiasa kekal ceria..untuk para suami pula,sebelum isteri melenting tak tentu pasal,laksanakan kewajipan anda sebagai seorang suami untuk menjaga makan minum anak dan isteri agar anda selalu dihormati..Tak malu ke bila diri duduk kat rumah,cuma  goyang kaki menunggu isteri??Sekian !!!!!

#Hidup berkeluarga memang ada pasang surutnya,terpulang dengan kita bagaimana nak membentuknya gaya macam mana..

#Nak keluar buat photoshoot..joomm !!


Kata Achie: Hormatilah dia jika anda ingin dihormat ..


Sila like jika suka entry ini. . . . 


21 komen dari budak comel^^:

Paris Lipton berkata...

xsempatt tgok smlm, isi rumah tgok bola badminton bagai....

yad'z berkata...

haha.. kite tengok gak cite tuhh... hurm tu lah kan.. suami isteri kene lah tolak ansur n hormat pada pasangan. baru lah harmoni rumah tangga.. =)

ciK LyndaWawa berkata...

le..ade gak laki tak layan bola ye..hehehehe..layan mr labuci..saya tak dapat nak tengok tv3 sebab org2 umah dok tengok bola..huhu

Teenager Housemaid berkata...

kehidupan berkeluarga entah macam manala...huhu...

photoshoot? hehehe...

kata adik: nama achie penuh apa? lalala~~~

Eyda Syahida berkata...

nak tengok hasil photoshoot nanti. okbai

cik kiwi's berkata...

melawan suami, di laknat malaikat..patuh dan taat padanya selagi tak bertentangan dengan syarak

Cik tikah berkata...

btol! kenalah hormat suami. baru dpt syurga :)

Azlan Hasan berkata...

tolak ansur penting dalam mengekalkan hubungan rumahtangga nie..hehehe

Regards,
-Strider-

Iffah Afeefah berkata...

suami kene ingt jugakla cmni hehe

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

Untunglah ada masa p photoshoot. HAHA :D

CIK TOM berkata...

cam best je cite tu..tv kat umah sewa ciktom kena amik blk dgn mak mertua owner umah...xdpt nk tgk tv..sob3...

nak join jgk photoshooot!

khalila ishak berkata...

betul2.... harap x jadi mcm tu bila dh berkeluarga nnt ;)

wahh... photoshoot ape tu? jgn lupe update nnt. ;)

cik Kartun berkata...

CK tengok citer nie!
kesian gila tngok si suami tuu.. haishhh

dayah SnoW Heuka berkata...

salam hyep! woofer! dapat gak datang online xD... naty na tgk cite tuh arr tgh boring niihh haha :D

CekbOlat-bOlat berkata...

=)
jgnlah serabut2... Allah kn ade..
err.. bolat tak tggi suara.. cuma kasar.. boleh ke?

BENA berkata...

haaaaa betoi tuh ! bena tengok jugak mr labuci . masakan lidah lagi tergigit . suami istri ape tah lagi


cewahhhhh :P

Afzainizam berkata...

so kena ingat syurga isteri pada suami... dan syurga suami pada ibu... tu ajerrr

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
Insurans kenderaan akibat bencana alam

Nisa Greennnpanda berkata...

kehidupan keluarga? tringin nk rs kehidupan kluarga yg bahgia.. T_T (touching lak tibe2) huhu~..

nk ikut gi photoshoot, huhu~.. nk ikut....... >_<

Nisa Greennnpanda berkata...

achie..
sy xabis bc lg entry2 awk nie..
tibe2 je awk rjin update byk2 eh, hehe..

pg nnnti sy exam, doakn sy ok?
pas exam sy dtg lepak sni lak ye.. ^_^

Kira Kekuri berkata...

ohh ni, yang ni aku ada tengok, sebab waktu tuh aku ada balik rumah lepas kena langgar.

CikUna berkata...

hurm... cerita tu memang seronok ditonton & banyak pengajaran die kan? kan?
1st- Kene hormat suami
2nd- Kene tau tanggugjawab sbg suami
3rd-Jangan suke membodek aka rasuah if nak sesuatu
4rd- ??? ntah hehe

\\( ^_^ )//

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger