Blog Lensa Kamera

Selasa, 24 Januari 2012

Kenapa Makcik Ni Busuk

Assalamualaikum w.b.t. . . 

#hari ini kita kat atas,esok lusa mungkin kat bawah..

Kita ni hidup cuma sekali,mati bila-bila pun boleh..kalau tuhan kata jadi,maka jadilah..kalau tuhan kata mati,maka matilah kita serta merta..jadi jangan rasa senang sangat kat dunia ni,kerana target kita kat akhirat sana..buat apa bersenang lenang kat dunia,kalau kat akhirat kita merana..aku faham bila kau nak sangat dihormati,tapi sebelum tu kau kena pandai hormat orang lain..adil bukan?

tahulah makcik tu dah tua,makcik dah tak larat..nama pun dah tua,tapi tak patut kau hina sebegitu rupa..kau masih muda,tapi muda cuma mengila semata..jangan jadikan muda kau cuma sia-sia..takut tuhan tunjukan jalan keluar di zaman masih muda..kau nak??hormat orang tua,jaga perasaan mereka..orang tua ni memang sensitif,cukup sensitif..kau siakan mereka,kau jawaplah kat sana  nanti..yang pasti kau akan tua,kau nak bila kau pula dihina?kau fikirlah sendiri..Sekian..

#Makcik tu busuk?kau lagi teruk,busuk hati nampak!!

#Sayang mereka sebelum ingin mereka sayangi kita..

#Aku dengar kau kata makcik tu busuk lagi,gigit kau nanti !!

Kata Achie :Rindu dengan mama..sekian


Sila like jika suka entry ini. .  

34 komen dari budak comel^^:

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

Ketiak orang tu yg berbau dia cakap mak cik tu pulak busuk. Ceit. Dah kentut tak nak ngaku~ HAHA :D

zulhilmi tempoyak berkata...

sori makcik... sy la dak jahat tu...

huhuhu

Eyda Syahida berkata...

kalau kita nak orang hormat kita, kita hormat orang dulu, barulah orang akan hormat kita~

CekbOlat-bOlat berkata...

=) hormatilah.. berhati perut..

abg woofer rndu mama,bolat rndu nenek.. *sakit*

^^ doakan mereka

chemay berkata...

kadang2 tengok budak2 muda ni.
diorang suka sangat gelakkan orang yang kurang kemampuan.

diorang ingat diorang cool sangat kot?
baling selipar kat kepala baru tauuu,
=..="

yad'z berkata...

sesuke jek cakap orang busuk, cam ler die wangi sangatt.. #emo... =P

Leeya Hezlin berkata...

makcik mana pulak ni???
kesiannya kat makcik tu..
semoga makcik tu dilindungi oleh ALLAH dan dijauhi dengan perkara2 yang tidak baik..

orang2 muda sekarang ni tak pandai nak hormat orang yang lagi berumur..
bukan semua la,tapi sesetengahnya...

p/s:teruskan merindu.. :)

dayah SnoW Heuka berkata...

waaahh :) mentang2 la kamera baru beli :p.. makcik tuh wangi la! cakap ngn kawan tuh heee :D

afzainizam berkata...

dulu pun makcik tu pun pernah jadi muda kannn...

kalau yang tua dihormati.... itu pun kalau yang tua hormati yang muda...

mmg lerrr kita kena respek sikit kat orang tua... tapi kita pun ada hati dan perasaan... kita pun orang jugakkk...


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
demam hyperthermia hypothermia

dulu pun makcik pernah jadi muda kannn...

ijA berkata...

call lah mama..

msredcheesecake berkata...

Kadang2 org muda lagi 'busuk'

HeNRieTTa JoSe berkata...

Wah sweetnye rindu ngn mama...alamak, sy xde ac fb...xpe xpe t mnta tolong kwn crkn....klu melalui amazon mmg mls larr....eeh resize jd kcik bleh pcah erk?sy biasa resize sbb xnk blog brat...

Nisa Greennnpanda berkata...

kite kne la saling hormat-m'hormati..

sian makcik tue busuk eh... huhu~..(name bunga tue ke?)

xsalah nk rndu kat arwah mama achie.. ^_^

diana berkata...

kurang ajar punye budak..

Azlan Hasan berkata...

kalau mes makcik busuk leh settle lagi..pewangi kan ade..hehehe

Regards,
-Strider-

Iffah Afeefah berkata...

ni budak comel nk komen

hehe

busuk hati lg busuk dr busuk bau bdn kan

cik Kartun berkata...

biar busuk luaran.. jgn busuk dalaman :)

ciK LyndaWawa berkata...

roda tu sentiasa berpusing..jadi ingatlaa...
hehehe..
nape kaler tu terang sangat..
exposure die lebih kot..

saya guess aje..hehe

♥e'in♥ berkata...

sape yg ckp mcm tu? takde perasaan betul.. ape die rase if org lain ckp mak die mcm tu ek?

EruzuLiyana berkata...

saya belom mandi lagi, tapi lau ada yang kata saya busuk, tunggu la tendangan sudut dari saya..haha

Ujie berkata...

mcmmana kita buat kat org tua..esok2 mcm tu la kita kena. jadi, beringatlah!

*berdoalah utk kesejahteraan mama achie ya..moga terubat rindu.

*sng nak kenal achie, sbb kamu suka amat baju tu kan. ^__^

najihah sahami berkata...

achie xbalik ke?

umm..biasa la achie..sini patient pun ramai yang berbau. tapi nak wat camane. tahan je la...kan...huhu. sabo ye achie..dia tu xmatang lg kot..xreti nak pikir. hehe..

take care achie!

Saddila berkata...

cuba bayangkan mak cik tu mak kita . sanggup tak kita ckp mcm tu. hmm . kan ? :)

fakhri khairi berkata...

kalau dia cakap camtu lagi bagitau aku. bukan takat gigit, aku sembelih jugak budak tu kang.

nasha sanza berkata...

woow..nasihat yang baik..thanks atas nasihat hari tu! tentang 'tawaran tu'..akan difikirkan yek! hehe...kirim salam kenal dekat mama...=P

Miss Purple Ungu berkata...

sapa plak la yng mengata makcik tu busuk....mmg x baik
tp makcik mana plak ni achie?

dill berkata...

saye rindu emak saye juge

dill.

Teenager Housemaid berkata...

tak suka orang yg tak meghormati org tua..
isk!


kata adik: T.T
adik pun rindu mama adik...T.T

Miss Xyz berkata...

btul tu, hati org tua ni sensitif.. kita kne jge n fkir sblm nk ckp.. hrgai diorang sbb nnt kita pun org lain hargai kita kan? hehe ;)


gmbr tu semart gilaa..
lme x dtg sni, tu komen pnjg-pnjg muahaha XD

♥ p a a n i ♥ berkata...

what goes around comes around..

Nisa Greennnpanda berkata...

achie xupdate? ">_<

Kira Kekuri berkata...

kesiann makcik tuhh. =(

Juliet_iRa~" berkata...

cpe y ckp camtu?

xbaik nya..:(

khalila ishak berkata...

huhuu... x baik kan kate2 org cmtu. kang die tue, die pulak yang busuk, baru tau.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger