Blog Lensa Kamera

Khamis, 26 Januari 2012

Kau Ada Adik

Assalamualaikum w.b.t. . . 

#Ni kawan yang shoot...comel dak?heheee

kau ada adik bukan?aku pun ada adik,adik aku lelaki..adik aku umur 22 tahun,dua tahun lagi muda dari aku...aku sayang adik aku walaupun masa kecil kami selalu bergaduh..biasalah budak-budak,kanak-kanak riang kata Sis Ros Aida,seorang fotografi yang baru aku kenali..dia hebat dalam photoshoot,aku jeles sebenarnya..berbalik kepada adik aku semula..normal bila adik beradik mengambil berat antara satu sama lain..bagi aku,walaupun aku punya keutamaan diri, adik lagi penting..walaupun aku nak utamakan sesuatu perkara,adik beradik lagi penting..aku sayang mereka,tanpa mereka aku pasti keseorangan tanpa peneman...aku punya adik beradik yang agak ramai,ada 11 sebenarnya..seorang dah meninggal dunia seusia masih kecil lagi,meninggal pasal apa?..rasanya itu tak perlu kau tahu..biar tersimpan kemas dalam diri ini.. kakak aku ada enam,abang aku ada dua,aku dan adik aku.. cukuplah 10 bukan...

kalau kau ada adik,adik kau sakit..kau rasa bagaimana?tak rasa apa??ke tak tahu nak kata apa??aku punya kesedihan,bagi aku setiap orang punya kesedihan,namun cukuplah hanya mereka yang berada disisi aku sebenarnya yang tahu..sakit hati ini kau boleh tahu?,kau boleh rasa?tidak bukan kerana kau bukan ditempat aku..tempat dimana kesedihan bersarang tanpa ada jalan keluar..kau bisa mengerti perasaan aku gaya bagaimana?pasti tidak bukan..andai kata kau dapat perkhabaran adik kau sakit,sakit tanpa kau tahu,tetiba dia pergi begitu sahaja..apa perasaan mu?gembira?tertawa?marah?takkan itu pun nak aku ceritakan,kau fikirlah seorang..Sekian..

#Adik aku sekadar simbol.bukan bermakna adik aku sakit..adik aku terlebih sihat dari aku..

#Walaupun kau sakit sahabat,takkan aku masih mampu tersenyum..mesti aku terpalit sama berduka lara..kerana aku sayang kau seperti adik aku..

#Hidup mati lumrah kehidupan..senyumlah sehabis mungkin walaupun hatimu meratap pilu..


Kata Achie :Aku tak marah,cuma kecik hati...


Sila like jika suka entry ini, . . . 




39 komen dari budak comel^^:

Azlan Hasan berkata...

takziah atas pemergian adik kau bro.. :( tapi mesti syok ade adikkan??macam aku anak bungsu nie kekadang teringin gak nak ade adik..hehehe :)

Regards,
-Strider-

Niza Romli berkata...

hidup mati mmg lumrah kehidupan tapi sbgai manusia biasa tetap takkan boleh terima kenyataan itu. Perlukan masa yg sangat lama.
Sangat takut kehilangan insan2 tersayang disisi..tak sanggup untuk hidup sendiri ;(

ijA berkata...

adik kita empt orang je..semua laki2..

Iffah Afeefah berkata...

ye ade adek juge

adek beradik ramai juga

ramai kakak juge

amboi

#kalo kol nk dtg ke

محمد شهريل القنيطري berkata...

sabar je lah erk..dlm kesabaran insyAllah ada pertolongan ALLAH

MiszMaryaNe berkata...

sy ade 2 org adik,
sy pun sayang adik sy walopun kadang2 diorg suke buat sy marah..=)

dayah SnoW Heuka berkata...

sedihnye :( haishh.. jgn la kecik aty dia ta na woofer risau kot :D.. ape2 pom adik beradik ramai meriah tau ^_^

HeNRieTTa JoSe berkata...

Jangan la sedey sedey...slow talk larr ngn org itu...mkin dia xnk awk thu sebab dia xnk nyusahkan awk...

cik Kartun berkata...

siyes adk brdik 11??? ramai woo..wlup0n yg tinggl 10 kn?
btw.. adk ko uh laki2 ke? sbya aku r.. kenal b0ley? hehehe

Teenager Housemaid berkata...

psst..untuk bolat eh?
hurm.
saya pun risau pasal dia. :(
mungkin dia ada sebab. -_-'
entahla...
susah nak cakap.
*err, betul ke kite ni tgh cakap psl org yg sama? kalau bukan utk org yg sama pun, buat2 mcm org yg sama jelah eh*

kata adik: achie, janganlah kecik hati, tak baik tau. everything happened mesti ada reason kan kan kan. :)
smile eh..:)

chemay berkata...

adik beradik memang perlu sayang satu sama lain.
barulah family tuh bahagia.
:)

urm chemay pon ada adik.
tapi parents layan kami macam chemay ni adik kepada adik chemay tuh.
padahal jarak umur chemay dengan dia 6 tahun.
taktau kenapa.
hehe.

Speaker's Girlfriend berkata...

hm.. sila buka "direct message" acc twitter anda..
ade sesuatu.. tQ ='/

Muhammad Saiazuan Norhalik berkata...

aku sayang 2 orang adik aku hehe :D

semutsengal berkata...

aku tak kecik ati, terkilan je.


LALALALALLALALA

Telor Power berkata...

owh nie belog dia rupanya....stail. main dslr juga eh. anyway tq jengah ke belog aku yg xseberapa.

nazirah berkata...

sahabt karib ek?
sahabat itu kadang2
mmg dah macam adik badek sndiri ;)

Tea berkata...

Sakit itu penghapus dosa2 kecil... Berusaha dan tawakkal agar adik cepat sembuh ok...

Ujie berkata...

seronok kan adik beradik ramai..akak pulak ada 5 org kakak. adik yg bongsu sebaya achie..slalu kena marah dgn akak sbb manja & ngada2 sgt.

sudipVSsenduk berkata...

kalau jiran selang 3 blok sakit pun kita rasa sedih, ini kan pulak saudara kandung yg dulunya duduk merengkok di perut yg sama..


p/s: mana ko dapat robot cute tu ek?

Nisa Greennnpanda berkata...

of course kalo kite syg & amik brat psl someone, esp adik-bradik sndri, kite akn rs sdih bile die sdih.. kalo leh, rs cam nk alihkn kesakitan tue biar kite yg kne... ">_<

Nisa Greennnpanda berkata...

owh ye..
nk reply komen psl post sy semlm, hehe.. XP

mmg ade prob yg kite rs cam ssh bnar nk crite ngan org lain... kalo t'jd camtue, kdang2 kat Allah je la tmpat kite ngadu, kn?

LadyBird berkata...

kenapa mcm garang?
btl stp org ade kisah sdhnya..
smg tabah laluinya..
sabar yer..

hassy chan berkata...

rmi gilak adik brdik ko..
ak ad 4 je.. tuh pun da xlarat nk layan hahahaha

Jue berkata...

ttibe tringat psl izwan pilus bile bc entry ni beb sbb adik dia xtau psl dia sakit
dan aku cuma ade sorg adik..adik aku pun ade sorg je kakak wuwu
eh blog cam dah btuka wajah ke aku slh msk blog neh?

EruzuLiyana berkata...

lumrah la adik beradik selalu gado, tapi dalam hati tetap saling mengasihi. bila berjauhan kerinduan itu tetap ada, sebab dalam diri ni, punya darah yang sama mengalir, :)

fakhri khairi berkata...

wow meriahnya keluarga kau. biasalah, abang mana tak sayang adik :)

ciK LyndaWawa berkata...

benda alah tu dalam tora kan....

tora datang lagi..
miahahahahahaha=]

Semut Senyum berkata...

Cik Semut seorang kakak kepada 3 adik..

dorang tu mcm nyawa cik semut sendiri... =)

cun btol picture tu... serius!
like! like! like!

msredcheesecake berkata...

Kalau adik sakit, tak kan tahu macam mana dia rasa... Tapi hati tetap rasa sakit bila tengok adik derita....

♥ p a a n i ♥ berkata...

wah kite sebaya! tp aku xde adikkk :)

rozeeta rashid berkata...

saya takde adik. hehe. ramainyaa adik beradik! kawan saya adik beradik dia 20 orang. ayah dia kahwin.

kecik hati kat sape nihh? hadapi dengan senyuman. =)

Cik SCC berkata...

cik scc takde adiklah..:(
huhuhu

Juliet_iRa~" berkata...

jgn kecik hati..hee..mgkin dia ada sbb dia tersendiri...:)..think +ve..hee ;p

pss : hanie ada invite ek?hee

Original CikTeddy berkata...

cik xde adik..tp ade abg n kakak yg cik sngt9 syg.. =)

~SaL IjOu~ berkata...

adik beradik..kalo gado pun, gado2 sayang~ ;)
ikut pengalaman, bila kecik2 selalu sgt gado ngn adik n abg..tp bila da besar..rasa menghargai tu terasa lebih kuat lagi~ =)

Leeya Hezlin berkata...

saya ada 4 orang adik..
3 lelaki dan 1 perempuan..
semua masih belajar lagi..
jarang la gaduh dengan adik2 sebab jarak agak jauh la..dengan adik yang bawah tu jarak 6 tahun..
yang bawah2 lagi banyak beza..
hehehe..

apa2 pun seronok ada adik..
boleh buat kawan gaduh or kawan baik..
hehehehhe

KhaiRin - anies berkata...

sy x de adik..

najihah sahami berkata...

manusia punya perasaan. kalau kita berperasaan kat manusia lain. manusia lain pun bereprasaan kat kita. dan sebaliknyaaa...hargai mereka ketika mereka mempunyai kita. jangan nanti mereka buang kita atau tinggal kita baru nak terhegeh2. erkkk

Afzainizam berkata...

yang hidup pasti kembali beb... semua manusia begitu....

۞۞۞۞Salam Maulidur Rasul۞۞۞۞
diy pemasangan carpet dan insulflex lantai kereta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger