Blog Lensa Kamera

Isnin, 16 Januari 2012

Akibat Jika Rasa Diri Bagus Sangat

Assalamualaikum w.b.t....

#Dari air tangan kawan aku..cool tak^^

Kecil lagi,tapi mulut bukan main..belum lagi khatam dalam kehidupan,dah pandai sebarkan aib orang..kau siapa nak kata dia begitu,kau siapa nak kata perangai dia macam hantu..tak salah nak menasihati orang lain,tapi perlu kena dengan tempatnya..kalau semata-mata kau nak kenakan dia agar orang tahu kau hebat,kau silap..silap besar kerana mengaibkan orang dalam kau sendiri tak sedar,silap besar kerana kau telah memijak maruah orang dalam keadaan akal tak waras..kau juga yang menanggung dosa nanti,kau juga yang akan disoal nanti..

Aku tak kata dia betul,aku juga tak sokong kau betul..cuma aku hairan,kenapa bila kau nak menasihati tapi terasa maruah dia pula kau jajai..sahabat,aku bukan marah tanpa bersebab,aku bukan mengila pada benda yang tak bersebab.,Aku sakit hati bila dia menjadi nafsu trafik bodoh mu itu,terasa otak mu memang dihujung tanduk,cuma tahu mengambil kesempatan diatas kelemahan orang lain..ternyata kau sendiri kurang waras..kau tau? Sekian 

                                                     ***********************

#Ada beza blogger bijak dan kurang bijak..

#Nak sangat trafik tinggi kat dunia,tapi trafik kat akhirat macam mana?

#Duit dari sumber yang haram tetap haram.kan3??

#Aky tahu pendapat kita tidak sentiasa sama,kerana perbezaan itu membezakan bagaimana kita berfikir dengan sempurna..

#Satu benda aku tanya,bila diri kau dijaja,apa kau rasa?oren ??

Kata Achie ;Aku usik banyak kali namun kau tetap tak sedar..ternyata kau memang kurang !!


Sila like jika suka entry ini . . .

43 komen dari budak comel^^:

Ariena Hisham berkata...

Nauzubillah. Minta dijauhkan :)

missSenget berkata...

terlalu pndang aib orang..
kadang aib sndiri terbuka pn tak perasan kan..

huhu..

CekbOlat-bOlat berkata...

@_@
adkah itu saya ? =="

☻UsaGi NaNa☻ berkata...

manusia. jengjengjeng, manusia mudah alpa. manusia tak reti bersyukur. err?lari komen ke???

fyna berkata...

setuju dgn entri nih...

Princess Fiona Bini Shrek berkata...

setuju dengan achie...hukhuk..
sebab nak kejar trafik, orang suka buh cita yang boleh dikatakan bukak aib..hurmm...
psstt.btw kan..
wooot2...cantik ah domo2 tuh..=D

Prettywrite berkata...

Kejar traffik punya pasal..tak sedar buka aib sendiri..haih..

shera haifa berkata...

bila rasa diri itu bagus sangat smua perkara yg dibuat nampak bagus biarpun salah..

CIK TOM berkata...

punca rezeki yg halal tue penting..kl dpt trafik dr sumber sebar aib org xguna jgk kan..

maybe org tue dah gelap hati sampai xfaham apa yg achie cuba sampaikan...eh ntah2 entry ni tuju kat cik tom ke??huhu...

EKIN berkata...

biasalah. kita pun kadang2 terlalu emosi. sebab tu jadi macam2.

EKIN berkata...

biasalah. kita pun kadang2 terlalu emosi. sebab tu jadi macam2.

titan berkata...

biasalah tu. bila diorang dah rasa hebat, kita tegur pun tak boleh..

Kira Kekuri berkata...

so the conclusion, nasihat x bertempat la ni kan? :)

aku ok jg bah. cuma tuh la...hhuuhhh #mengeluh

Kira Kekuri berkata...

saya rasa sya dalam 'kurang bijak' kot?? kot lah

Model Busana Muslim berkata...

salam kenal,,sukses yahh dengan postingan nya

Ujie berkata...

ada yg merasa diri hebat jika mampu kritik org lain..

* gd morning! akak dtg jenguk blog achie..

misyamissyou berkata...

wahh ni psl apekah? psl budak mude tipu2 trafik ke ape?

btw, comel gile! rase nak makan bende kecik2 dlm gmbar tu haha

Iffah Afeefah berkata...

mcm penuh perasaan je ni

mara kat spe ye

HeNRieTTa JoSe berkata...

wah....entry xnak komen....nak kmen pic....cantik sangat....kiut tuh....domo vs android.....nak juga cari domo, android ngan danbo yang kiut2 jerks sizenye....senang nak wt model, xbyk songgeh....

ciK LyndaWawa berkata...

gmbr di atas:dari air tgn?hehehe..nak cube satu..mesti sdpkn..hehehe..hahaha..

intan_blur berkata...

slm beb..
best en3 ni...
en3 ni mengingatkan intan pada seseorg

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

Dia orang tak paham bahasa atau orang tak reti baca, mungkin.

Hanie Dew berkata...

aku like entry ni. XD

like jugak ayat ni"apa kau rasa?oren?"

bial nampak keburukan orang lain. compare dengan diri kita dulu baru bersuara. tak payah besar mulut nak jaja cerita. tak ambik port pun salah jugak. kesimpulannya lemah lembut la dlm berbicara.

cewaahh mana aku dapat ayat cenggini ni. (=.=)'

Azlan Hasan berkata...

wah...tu gambar ape tu??stylo gak beb..hehehe..

Sebenarnya nak menasihati orang nie ada etika sendiri..bukan stakat cakap tak tentu hala tanpa mempedulikan maruah orang yang dinasihati..hehehe

Regards,
-Strider-

C.M.A @ CikMoonAdnan berkata...

btol tu...

traffic akhirat perlu diutamakan.. barulah hati akan menjadi tenang..

Nida berkata...

Biarlah mereka dengan kebodohan dan kedegilannya...

hassy chan berkata...

bhya aibkn org nih.. nnt Allah akn bukak aib kite huuuuu

nazirah berkata...

tu la bak kata pepatah kan.. terlajak perahu bole diundur telajak kata. badan binasa.. bdk2 skang pun ckp men lepas je.. huhu

Kancil 8349 berkata...

macam marah kat seseorang je...apapun...biarlah dia dengan dunia dia..memang kita sakit memang kita marah...selagi tidak menyentuh badan mahu maruah...rasanya lebih baik berdiam...

Tea berkata...

Begitulah individu ada ragam masing2 achie...
Harap kita tidak seperti mana2 individu yg kita tidak suka...

diana berkata...

blogger gitu senang nak jumpa..
ramai..:)

Nisa Greennnpanda berkata...

owh..adenblogger wat entri panas utk naikkn trafik eh? sy xstuju ngan care tue..hehe.. that's why xbrape minat blog yg tulis psl gossip2 nie.. "-_-

ala, achie, biar la, sy mmg suke bc & komen2 kat entri2 awk.. ^_^

Cik tikah berkata...

erk? kawan cik tikah mrh kat sape ni? takutnya =.='

cik Kartun berkata...

marah kat kawan sndri kew.. rakan blogger nie??
huhuhu
sabar yewww

Miss Purple Ungu berkata...

tak berbaloi mengata org lain semata2 nak trafik tinggi huhu
lgpun nak nasihat org pun ada adab yg perlu dijaga :)

Hanis MY berkata...

tak suka jugak dengan org mcm ni huhu... nak tegur pun ssh kn serba salah dibuatnya...

LadyBird berkata...

insya-Allah.. sama2 kite berusaha menjadi seorang blogger yang baik.. ameeennn..

dayah SnoW Heuka berkata...

lorr.. jadi niyh pasal nuffnang ke.. pasal cecite pasal org? hee :D

rozeeta rashid berkata...

secara tak langsung, apa yang kita cakap melambangkan siapa diri kita sebenarnya. kalau memburukkan orang, buruk lagi orang yang memburukkan tu.

Eyda Syahida berkata...

gua salu rasa diri gua bagus. sebab tu la kot gua tak ramai kawan?

♥ p a a n i ♥ berkata...

semoga dia sedar :)

Nisa Greennnpanda berkata...

:(

Afzainizam berkata...

jika kita nampak intan di hadapan adalah kaca...
perhatikan dengan mata hati..semoga kita sedar jangan alpa... kita tidak sempurna

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
prosedur motorsikal naik flight

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger