Blog Lensa Kamera

Ahad, 15 Januari 2012

Berkawanlah Selagi Mampu..

Assalamualaikum w.b.t. . . .

Sejak 24 tahun yang lalu,sampai ke detik ini..aku dah temui pelbagai orang,dan semestinya pelbagai ragam juga aku kena layan..ada yang macam itu,tidak kurang juga ada yang serupa ini..
pelbagai kawan pernah ku jumpa,dan semestinya bukan semua kekal bersama..berkawanlah selagi mampu,selagi hidup masih ada.tak perlu berkira dalam memilih kawan,mentang-mentanglah dia anak orang kaya,harta pula yang kau pandang..jumpa kawan yang miskin,kau tahu cuma menghina..hidup ini tidak kekal lama,berapa lama kau mampu untuk hidup? pasti kau akan kembali kepadaNya juga,bila?itu urusan tuhan,kita siapa lancang nak menyoal..

Aku punya kawan,kawan aku pelbagai..lebih-lebih lagi semenjak mengenal alam maya ini..aku ada banyak sahabat,aku mula kenal ummi lydia miza,pendekar berkuda,bro Azlan,bro afzainizam,  syafiqah,Shag comot,cik tom, bro Nub,sis diana R, kak ayu,chemay, cik scc dan pelbagai lagi..kini kawan aku semakin ramai,aku kenal sis Ujie Othman, aku kenal Adik (cik M),Sis Hanis My, Nisa Azman, Paris Lipton,Cik Pulau, cik tikah, Juliet ira, khalila, Eyda Syahida ,cik bolat, Iffah A. dan ada pelbagai lagi..kalau nak sebut satu persatu,sampai bila pun tak mampu aku habiskan..Apa matlamat aku berkawan?adakah mereka akan sentiasa bersama aku?persoalan itu yang sentiasa bermain difikiran..berkawan memang mudah,semudah ABC sahaja,namun menemui kawan yang ikhlas hendak berkawan itu bagaimana..Siapakah dia kawan aku yang sudi menemani tak kira susah dan senang..Siapa?mana orangnya?Sekian !!!!

#Berkawan dengan ikhlas,tak perlulah hanya kerana dia punya rupa dan juga harta..

#Aku sayang kamu apa adanya..kamu sayang aku tak??

#layan dulu gambar kat bawah ini..hehee







Pssst:Maaf buat nama mereka yang tidak disebut..sila maki aku,insyaallah nama anda dinext entry..

Kata Achie :Berkawan biar seribu,bercinta cuma satu,berkawin boleh empat??lalaa~


Sila like jika suka entry ini . . . .  .

31 komen dari budak comel^^:

Teenager Housemaid berkata...

ekk..nama adik adela kat cni! :DDD

betul3x...berkawan selagi mampu..
tak payah tengok pada luaran atau apa yg die ade..
berkawan seikhlasnya..:)
seriusly, lepas aktif balik dunia blogging ni, memang temui ramai kawan..
dan Alhamdulillah semuanya baik2.. :)

kata adik: apsal lak tang kahwin je kena empat ni????

nini berkata...

yeah....kawan ngan sume orang sebab sume orang ada kelebihan =D

mac berkata...

nme mac xd pon ^_^
kawan je slagi mampu ..
kawan mmg xleh cye sgt tp kwn itu perlu :)

CekbOlat-bOlat berkata...

eh cntiknye bunga.. utk bolat er? heehehe.. eh name bolat pun ad? wahhhh.. tima ksihhhh.. bolat pun syg wofer =)

Elih Japahar berkata...

Berkawan biar seribu, berkasih biar satu..sangat sedikit kawan yg betul2 boleh dibuat kawan..ramai yg hanya ada kepentingan baru berkawan..

Kawan kena pilih juga, jgn main hentam je nak berkawan..

khalila ishak berkata...

hahaa... bab kawen x tinggal punye.

tharu, ade nama sy kt situ. :)

betul achie, nak cari kawan mmg mudah. tapi nak cari kawan yg betul2 boleh terima diri kita bukan mudah. kawan yg paling baik mungkin org yg sehidup semati dgn kita nnt. :)

shera haifa berkata...

dan berkawan lah betul2..jangan bila susah je kawan itu diperlukan bila sng xingt..

BENA berkata...

entry hang sama ngan entry bena . pasal kawan . jeng3 :)

mohdhazlan Dreadlock berkata...

ok woofer storm ...slm knl ..huhu

Niza Romli berkata...

cantik bunga2 tu...(ada makna)


err..nak cakap utk next entry jgn lupa selit nama akk. kata nk tambah kawan...ekeke

yad'z berkata...

naisss sangat gambar tu.. photoshot yang berjaya .. hehehee.. ^^

walau nama saya tak ada, saya tak sampai hati nak maki awak.. hahaa.. hope istilah kawan yang kita bina antara kita dapat kita tukar menjadi " sahabat" in da future yep... sahabat boleh kongsi suka duka.. kawan belum tentu,.=)

btw, budak ensem. hope sehat selalu n jaga kesihatan.. nite.. ^^

#sori komen panjang. hiks^^

Bitt (double IS) berkata...

nice shot!

tak nak maki...tapi nak tanya kasi pandangan?? akekekkeke

atas statement "berkawin boleh empat"

bolehh...bila sorang anak jadi doktor bila 4 isteri syok tu kalo anak lebih dari sorang jadi doktor kann...hehhehee

Afzainizam berkata...

Yuppp berkawan biar beribu-ribu... tapi time senang kaya raya ajerr.... tapi time ko ko susah... Sorry beb

aku tak kenal ko ko kenal aku...

So cari sahabat biar sama-sama susah biar sama - sama senang... tapi spesis ni dah pupus pun dalam dunia ni...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
Insurans kenderaan akibat bencana alam

Nisa Greennnpanda berkata...

fuyoo... cam knal je Nisa Azman tue..lalala~.. ^_^

mmg sy dpt byk kwn best kat alam maya nie.. best3..

Thanks achie.. sy pun suke & hepi dpt kwn ngan awk.. sape sudi jd kwn awk time ssh or syg? bdk nie la...
---------------->

yup, syg achie gak.. (m'jwb soklan achie kat atasa tue ye..) XP

Cik tikah berkata...

yeah! ada nama cik tikah. suka2! haha..

KhaiRin - anies berkata...

sbb tu wujud pepatah...berkawan biar seribu...

intan_blur berkata...

nice pic beb..;)
yess..betul kate2 tuh..
selagi kite bkawan selagi tu la kite byk jumpe pelbagai karenah n mematangkan kite ;)

Kancil 8349 berkata...

kawan merupakan orang yang paling dekat...

c'axoera berkata...

hamboooyyyyy kawin nak sampai 4......larat ke adik oiii :p napsu naga betul hahaha



http://ch000tz.blogspot.com/2012/01/sampai-nanti-tika-waktu.html

Azlan Hasan berkata...

istilah berkawan nie memang kena ikhlas..insyallah kita akan ditemukan dengan kawan yang ikhlas..heheh

Regards,
-Strider-

Leeya Hezlin berkata...

yeah..berkawan biar seribu..
best apa ada ramai kawan..
dapat hangout sama-sama,dapat buat kerja gila sama-sama..
syok..syok..syok..

p/s:sila jelez k..saya dah ada di rumah..hieeee

Nida berkata...

hahaha... baru nak maki sebab nama akak tak disebut...hehehe (takdelah gurau je)...

Seronok berkawan ni... bak kata pepatah, berkawan biar berjuta, bercinta biar satu..:)

Eyda Syahida berkata...

saya akan temankan awak, tak kira time susah or senang. :")


saya sayang semua kawan2 saya! ^__^

HeNRieTTa JoSe berkata...

Nice Photo....Sangat Cantik....

Teenager Housemaid berkata...

kata adik: tamo bagitau nama selagi awak tak bagitau nama awak..hahaha :p

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

Tu gambar time p photoshoot tu ke ? Chun ! Hiks.

Next entri tu kena ada jugak nama Shag ye. I ni kan gila glemer. HAHA :D

ciK LyndaWawa berkata...

matlamat berkawan? hehehe..senang kawan tu belanja aiskrim di kemudian hari...

heheheheh..

lagi..

leh wat kite tak sunyi..

lagi..

mane tahu..
kot2 leh carik calon suami ke?
ekekekekeke...=]

Hanis MY berkata...

amboi kahwin 4 tu hehe... eh nama tersenarai la hehe, semoga persahabatan berkekalan hendaknya...

Kira Kekuri berkata...

untunglah banyak sahabat ^^

-x sangka umur achie sda sampai 24tahun. cepatnya masa berlalu. dulu ingt masi 22thun.
-duLu ,aku kwan ngan ko mmg bkan sbb rpa dan harta, aq mmg ska kawan dengan ko. smpai skrg aku ingt, biarpun da jarang cntact. ko perlu thu itu ^^
-harap achie dapat bnyak kawan di sini. sayang ko ^^
-tc =)

Kira Kekuri berkata...

ops lpa bgtaw, gambar tuh mmg cantik.
;)

Ujie berkata...

akak byk kenalan, sbb selalu hidup merantau. semuanya datang dan pergi dlm hidup ini..

yg terbaru, kenalan blogger. kamu achie, antara teman maya yg akrab. terima kasih atas rasa persahabatan ini!

*suka bunga no. 2 tu, rasa segar & bersemangat memandangnya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger