Blog Lensa Kamera

Selasa, 17 Januari 2012

Hidupkan Untuk Memberi

Assalamualaikum w.b.t. . . . 

#Ciptaan tuhan memang mempesonakan..

Dalam hidup ini ada pasang surutnya,kadang kala kita di bawah,bila-bila masa boleh melonjak naik ke atas,..Hidup penuh dengan cabaran,penuh dengan pelbagai ragam dan semestinya penuh dengan kejutan..kita tak tahu apa yang akan berlaku dimasa akan datang,sekiranya kita berada diatas,kenapa tidak sesekali kita pandang insan yang berada dibawah..mungkin mereka perlukan bantuan dari kita yang mungkin serba cukup,serba mewah dari mereka yang hidup begitu merana..

Hidupkan untuk memberi,kenapa tidak kita amalkan pada kehidupan seharian kita tanpa mengharapkan balasan diatas apa yang kita beri.cukuplah tuhan tahu apa yang kita beri dan keikhlasan kita diperingkat mana..jangan pernah pentingkan diri sendiri,kerana boleh saja tuhan cuma menguji,kalau tuhan bisa membuat kita megah kat atas,tak mustahil juga tuhan bisa membuang jauh kita ke bawah sana..beringat sebelum terkena,kalau kamu tak ingin menjadi mangsa ... Sekian !!

#Maaf Pemilik denai hati atas tagline kamu yang aku gunakan..


#Lebih mulia buat yang memberi daripada yang menerima..kan??

#Hidup sederhana lagi bermakna jika hidup mewah cuma tahu bermegah..


Kata Achie :Nama aku Mohd Nasir.nama adik apa??


Sila like jika suka entry ini. . . . 


42 komen dari budak comel^^:

HeNRieTTa JoSe berkata...

Indahnya ciptaan Ilahi....betul tu, kite perlu bersyukur dengan nikmat kurniaan ALLAH, kerna kite mmg tidak tahu, bila kita akan berada di bawah, sama seperti mereka yang lain...

roy berkata...

lepok sini kejapp

http://duamegapiksel.blogspot.com/

CekbOlat-bOlat berkata...

name saye bolat ! mcm roda.. kdg2 sye kt bawah.. kdg2 sye kat ats.. tak kira ada di atas atau dibawah saya brsyukur dbri nikmat hidup oleh yg berKUASA.. =D

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

Kalau kes macam MARA / PTPTN / kawan baik mereka apa cerita pulak ? Dorang tu kira pemberi lah kan. Jadi, hidup dorang semua bermakna lah kan. HAHA :D

#saja tanya soalan bodoh.

hawiz berkata...

betol2...setuju sgt3

Eyda Syahida berkata...

name gua aini syahida.

DianaAzis berkata...

Masya'Allah cantiknya ciptaan Allah :)..

patut la tajuk macam biasa baca jer.. :)

missSenget berkata...

yup..memberi tanpa mengharapkan balasan..kita jadi sedih bila balasan yg kite harapkn x dapat.. sedangkn Allah da balas dlm bentuk lain..


soalan last tu untuk adik M kan..?


hehehehehe...

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

kadang2 mls nak memberi bila x dihargai.jahatkan ummi?

EruzuLiyana berkata...

#Hidup sederhana lagi bermakna jika hidup mewah cuma tahu bermegah..

~suka ayat tuh, syukur sangat dengan kehidupan yang Allah bagi la ni~

Nisa Greennnpanda berkata...

mmg tnang sgt pic tue..suke3.. ^_^

btul ke tue name achie? hehe.. bkn ke **********? lalalala~...

Nisa Greennnpanda berkata...

mmg dh memberi byk dh, tp xde sape nk mnerima, camne nie? huhu~.. T_T
(tibe2 je, haha..)

yad'z berkata...

kaya budi bahasa kan lagi baik... ^^

Nida berkata...

Pernah dengar orang kata.. "jangan terlalu banyak sangat memberi kerana takut orang akan ambil kesempatan atas kebaikan kita".. wallahualam

p/s: cantik sesangat gambar dalam entri ini...

Cik tikah berkata...

kenapa tiba2 bgtaw nama? haha

KhaiRin - anies berkata...

apa2 pn serahkn kpd-Na..biar DIA yg membalasnya

intan_blur berkata...

slm beb,
singgah sini pagi2..
tq..tq..kerana mengingatkan

cik Kartun berkata...

yupp.. memberi lebih baik dari yg menerima.
tapi klu semua org yg nk mmberi, sape plak nk jadi pnerima???
huhuhu

diana berkata...

JOM BERSEDEKAH..:)

Prettywrite berkata...

selalu2 memberi semoga dimurahkan rezeki dalam bentuk apa pun..lagi afdhal dalam keadaan kita susah tu kita bersedekah..insyaallah rezeki melimpah-limpah..


achie..awak tak gemuk pun..gemuk tang mana?selim melim jer..hehe..bolehla nak jadi ayah angkat..nanti nak call..ahhaha

Paris Lipton berkata...

nama hamba, sameon,
errr hidup juga untk dihargai~~ ><

Azlan Hasan berkata...

memberi dengan ikhlas patut dijadikan amalan..hehehe :)

Regards,
-Strider-

ciK LyndaWawa berkata...

lbih sng hdp berwasatiah..sderhana...gmbr atas 2 cntik..dating kat sana bez ni!haha

teha berkata...

yee.. ciptaan tuhan mmg cantik :)

yana-feehily berkata...

tangan yg memberi lebih baik dr yg menerima..btl2 :)

Leeya Hezlin berkata...

sebut pasal hal memberi ni kan,teringat ada satu ayat dalam cerita laskar pelangi..
"hiduplah untuk memberi sebanyak-banyaknya..bukan hidup untuk menerima sebanyak-banyaknya"

hidup bersederhana adalah yang paling baik..tak bermegah,tak menunjuk dan tak riak dengan segala kemewahan..
semoga kita semua dihindari daripada sifat bermegah-megah..

kiwi berkata...

subhanallah cantik gambar atas tu..kat mne tu??

tangan yang memberi tu lagi bgus drp tangan yang menerima :)

Teenager Housemaid berkata...

yup..hidup sederhana lebih baik..:D


kata adik: ooo... nama Mohd Nasir. :)
nama adik? :)

BENA berkata...

#tagline mana tuh ?

#betol2, yang memberi kalo diam2 memberi . lagi laaaa mulia . hehehe :)

#mcm mane tuh ???


kata bena : nama saya . Aziera . :P

Tea berkata...

Yang paling indah...
Kita tidak pernah sedar yg kita banyak memberi...
Ikhlas dari hati..

Hanie Dew berkata...

jadi pemberi lebih besar makna dan kepuasannya dari jadi penerima. hidup mewah cuma tau bermegah tu Allah nak hancurkan dia bila dia semakin jauh dari-Nya.

sissyira berkata...

salam..

memberi itu indah ;)

Iffah Afeefah berkata...

sbb tu asyik bagi entry je hehe

Miss Purple Ungu berkata...

setuju sgt2...
tgn yg memberi lebih baik dr tgn yg menerima :)

shera haifa berkata...

setuju.jangan pentingkan diri sendiri.. :)

MiszMaryaNe berkata...

memberi tu lebih baik dr menerima..=)

Wanie-san berkata...

Tuhan tak memberi apa yang kita mahu.
tapi tuhan memberi apa yang kita perlu..:) Tak perlu nak bermegah dengan apa yang kita ada..semuanya datang dari Allah untuk kita... Sekdar peminjam sahaja kita ni...

Nisa Greennnpanda berkata...

ngehehehe..

meh sy nk "memberi" achie kraf sy..
achie nk design ape?
sy watkn.. ^_^ free je nie..
special, haha.. XP

DianaAzis berkata...

Setuju dik.. hidup macam roda.. kadang-kadang kita di atas, kadang2 kita akan berada dibawah..

LadyBird berkata...

subhanallah.. cantik...

hidup smmgnye tuk memberi.. dan kerana member kite menerima.. :D..

Afzainizam berkata...

- Belajar dan bersedia untuk memberi seadanya.
- Belajar dan bersedia untuk menerima seadanya.
- Cipta peluang dan ambil peluang yang kita terima.
Namun begitu apabila tibanya suatu saat di mana tibanya masa untuk diri kita menerima, maka terimalah juga dengan suatu keikhlasan, jangan merasa rendah diri atau sebaliknya.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
prosedur motorsikal naik flight

najihah sahami berkata...

give n take.tp klw asek kte je yg mmberi..trasa hampa la plak kn.haha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger