Blog Lensa Kamera

Jumaat, 27 Januari 2012

Bila Terdesak

Assalamualaikum w.b.t. . . 


#Selamat malam semua..

Percaya tak,manusia ini bila terdesak sanggup melakukan apa saja..janji apa yang dihajati akan tercapai,tak kiralah benda itu betul mahupun dah terang-terang salah...manusia ini punya pelbagai sifat,sifat tamak adalah satu dari sikap yang cuma merugikan kepada kita sebenarnya.. gara-gara inginkan sangat sesuatu benda,perbuataan keji pun sanggup dilaksanakan..

Apapun bertindak dengan bijak,mungkin bila kau dah terdesak kau dah tak ingat apa satu pun benda..mungkin juga kau dah tak ingat tuhan,tapi kau lupa tuhan sentiasa memerhati perbuataan kau tiap masa.kau nak lari kemana??bila terdesak,berfikirlah sehabis bijak,jangan pula buat benda yang kurang bijak..apapun masalah pasti ada langkah penyelesaian,jangan gopoh sangat sampai kau dah hilang arus panduan..kau nak ?Sekian ^^

#Terdesak nak buat benda kebaikan amat digalakkan..

#Badan penat memang tak tahan..

Kata Achie :Bunga-bunga cinta...


sila like jika suka entry ini....

28 komen dari budak comel^^:

Miss Zeo Velvet berkata...

Ingatkan tajuk - Bila tersedak. Keke.

Cantik gambar~ Edit pakai apa ?

Saddila berkata...

a'ah bila dah terdesak tu , kadang2 lupa tuhan. dan kadang2 je ingat . tu pun sebab nak mintak tolong. #ehh lari tajuk ke ni :)

ijA berkata...

bila excited nak buat aiskrim homemade..tadi beli barang.,terus buat malam ne..tengah disejuk bekukan...ahaha..resipi senang je..kan..jom buat2..leh rasa sama-sama..

khalila ishak berkata...

setiap perkara yg nak dibuat perlu difikirkan dulu baik2 kan. ;)

Iffah Afeefah berkata...

bile terdesak bese otak da letak kat ltut

Telor Power berkata...

dah ok dah picnie, tp kalo subjek tu (masjid) ke kiri lagi mesti semat.


hidup ini byk dugaan dan liku2nya. kena pandai mbuat keputusan.

Teenager Housemaid berkata...

achie rehat byk2 eh..

saya bila da terdesak, masih lagi rasional..haha..

kata adik: whoaa..ni mmg dlm hati ada taman ni..haha

محمد شهريل القنيطري berkata...

betul tu..manusia bila dh tahap tu memang bahaya..so buatlah mengikut akal jgn mengikut nafsu..

Nisa Greennnpanda berkata...

btul3... bile t'desak, kdang2 manusia terbuat bnde yg bodoh.. arap2 la kite xwat bnde bodo ye..huhu~... "-_-

achie pnat ke? take some rest la.. esp ari cuti camnie.. >_<

btw, jgn lupe smile.. syuman awk comel, cam rabbit, haha.. lalala~.. ^_^

akoo pae berkata...

think b4 u act right? =)

Tea berkata...

Apabila terdesak... Yang tidak mampu pun jadi mampu.. Kekadang kita tidak perasa yang kita sebenarnya melakukan yg salah dalam keadaan terdesak...

Nisa Greennnpanda berkata...

p/s: ala, achie xcuti ke now? xpe2, ari ahad kn ade..cuti la puas2 smbil snap2 pic.. btw, nape achie pki anon nie? nk kasi misteri eh? ngehehehehe... ^_^

Jue berkata...

Cantek gambo ko amik beb. Yg psl tdesak tu mmg betul. Ada adik bradik sanggup buat apa sj demi harta. Ish
O ya, kalau ko nak join gath tu, ko leh cr muhammag saiazuan kat fb. Gath kat red box lowyat on 4th feb, 12pm =)

LadyBird berkata...

betul.. sgt2 setuju... untuk mendapatkan sesuatu sampai sgp sihirkan org, bomohkan org.. walaupun hati tau ia salah.. tp nafsu syaitan punya psl... hati dibutakan.. nafsu diutamakan..

Cik SCC berkata...

hm...bila dah terdesak,jam tu jugaklah baru nak sebuk2 bertafakur atas sejadah :P

#realiti manusia

Eyda Syahida berkata...

orang bila dah terdesak, tak dengar dah nasihat manusia. tapi dengar je bisikan syaitan kan?

diana berkata...

takut2 yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran..

cik ika berkata...

ika kalau da terdesak....aish...mcm2 bnda pelik yg d wat..hehehhe

hassy chan berkata...

hurmm..
kne bersederhana la..
kalo tamak tuh y jdi nye terdesak hehehe

Cikgu Ma berkata...

betul...terdesak kerna tertinggal 2 kotak air mineral kat kedai, dengan perasaan kurang malu mintak orang tolong ambil...

**lama tak singgah cni =)

fakhri khairi berkata...

manusia sanggup buat apa sahaja untuk mencapai matlamat mereka. cuma cara mereka itu betul ataupun salah

HeNRieTTa JoSe berkata...

Cantheknye pic...suka tgk image dlm air yg clear camtu...

Leeya Hezlin berkata...

hmm bila terdesak macam2 boleh jadi..
selalunya perkara yang negativ la..

p/s:nanti orang update ye.. :):)

KhaiRin - anies berkata...

dorongan nafsu lbh drpd akal

Paris Lipton berkata...

ade sorg kwn tedesak nak berboipren, pastu sanggup tindas org dan tgglkan kwn...sedih giler dpt kwn cmni..............!

dayah SnoW Heuka berkata...

sume bende ada jalan penyelsaian.. antara betul and ta betul.. cepat and lambat jek =)) tol ta?

#woofer nyanyi lagu bunga2 cinta ckit :P

CekbOlat-bOlat berkata...

terdesak smpai buat org mnyampah kan.. menciikk >_<

brpada lah.. =)

Afzainizam berkata...

kadang kalau terdesak macam ni... semuanya panjang akal... banyak jalan short cut sebagai penyelesaian

۞۞۞۞Salam Maulidur Rasul۞۞۞۞
diy pemasangan carpet dan insulflex lantai kereta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger