Blog Lensa Kamera

Khamis, 8 Disember 2011

Tunduk Pada Syaitan

Assalamualaikum w.b.t . . . 

Tunduknya aku pada mu Syaitan,
mula mengadu bila diri terdesak,
mula mencari bila diri dah celaru,
mula meminta benda yang keji,
demi kepuasaan yang tak hakiki. .

Aku puas sebenarnya,
bila kejahatan dah menguasai diri,
aku benci kau,aku santau kau,
aku suka kau,aku kacau kau,
aku marah kau,aku maki kau,
aku cemburu kau,aku kenakan kau,
yang pasti KINI AKU PUAS HATI ! ! !

********************************

Manusia,semakin dekat engkau dengan syaitan,bermakna semakin jauh kau dari tuhan,
semakin kau merayu pada syaitan ,bermakna semakin terpesong kau dari jalanNya yang benar.semoga kau berfikir semasaknya,ingatkan tuhan ingat ingat,jauhkan syaitan jauh jauh..jangan kerana hanya dendam dan kepuasaan diri kau sanggup menjadi hamba syaitan demi melihat mereka yang lain tunduk padamu..dunia hanya sementara,kepuasan kau takkan kemana..takkan itu pun nak kena ingatkan??? Sekian . . . .


*Baca Entry ini pula.. [ LINK ]

*jangan hanya kerana kau tak suka dia,kau sanggup nak santau dia..apa kejadahnya??



Kata Achie :Syaitan wujud hanya ingin menyesatkan kita..


Sila like jika suka entry ini....

22 komen dari budak comel^^:

Eyda Syahida berkata...

nauzubillah. minta dijauhkan.

saya tak santau orang,saya sentap je ngan orang. :p

JR berkata...

Apa alasannya pun, jangan bersahabat dgn iblis..

Entri terbaru di blog JR:

"Senarai Carian Google Malaysia Paling Popular 2011: Tahniah Cikgu Shida!!"

cik ika berkata...

ermm..takutnye..x_x

Ujie berkata...

bila Allah tiada dihati,
syaitan mula menguasai diri.

Afzainizam berkata...

Mengenai pertanyaan kamu


saya ada beli 3 ekor arnab,tapi tak tahu penjagaan arnab tu macam mana,sy bela anak arnab umur 1 bulan macam tu,apakah makanan boleh diberi? dan apa dari segi penjgaan n kesihatn dia macam mana??
mcm mana nak tahu arnab tu sihat ke atau sakit?

Jawapan kami

Sebenarnya memang aku ada buat entry pasal arnab ni ... cuba ko klik pada

1) penyakit lazim arnab dan rawatan

2) Panduan pemeliharaan arnab

harap ianya boleh membantunya nanti

Panduan pemeliharaan arnab

Kira Kekuri berkata...

terus teringat cerita tv3 tadi. uhuhu

cik LOLA berkata...

santau menyantau. pehhh
bahaya. sebab perkara kecil pon boleh jadi sebab utk disantau.
nauzubillah.
mintak dijauhkan.:)

L berkata...

nice en3 nieh.. semoga kita sentiasa dipelihara dari syaitan.. amin..

jom baca kejap..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/12/aku-sayang-parent-aku-korang.html

Afzainizam berkata...

Manusia - Azan sudah kedengaran.. ..
Malaikat - Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan kewajipan
Syaitan - Baru pukul berapa.. rilex lah..awal lagi ni.
Manusia - Eh, eh.... tak boleh tengok ini, berdosa..
Malaikat - Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah Maha Melihat dan Maha Mengetahui
Syaitan - Perggghh... best tu...rugi ooo kalau tak tengok ni.

Manusia - Saudaraku sedang melakukan dosa
Malaikat - Wahai anak Adam, cegahla ia..
Syaitan - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantak dia lah


Manusia - Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain
Malaikat - Wahai anak Adam, nasihat-menasihati lah sesama kamu..
Syaitan - Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah2...pandai2 lah

Manusia - Aku telah berdosa..
Malaikat - Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu, sesungguhnya Allah Maha Pengampun.
Syaitan - Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat... muda lagi kan..lagipun hidup hanya sekali..rugilah..(kalau sempatla)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
Convert Enjin Daihatsu YRV

qasehraihan berkata...

kita ada yang maha Esa..huhu

missSenget berkata...

santau kan senang..

dari jarak jauh je..

takyah datang dekat2 tgk muka..
kang lg tengok lagi benci..


erk..

aku x sokong orang main santau2 ni..
tak elok..

hee..

Azlan Hasan berkata...

syaitan memang durjana..perjanjian denganya amat sukar untuk ditolak..hehehe

Regards,
-Strider-

Nisa Greennnpanda berkata...

isy...xbaik main santau2 org.. jgn penah dekatkn dri ngan ilmu itam..
moge kite sumer dpt kuatkn iman m'hadapi dunia yg pnuh ngan kejahatn nie..huk2...

nub berkata...

ramai yang nak jadi setan laaa ni.

Outbound Malang berkata...

mampir sob..nice post..teruslah berkarya dan sukses selalu..jangan lupa kunjungan balik ya..:)

Miss Volvo berkata...

pssst..entry yg bagus ye :)

c'axoera berkata...

dekatkan diri dengan Allah, inshallah :)

http://ch000tz.blogspot.com/2011/12/interconnected-friday.html

ciK LyndaWawa berkata...

jadi ingatla Allah selalu..tak kita sesat..hehehe=]

♥e'in♥ berkata...

pandai berpuisi ek..

khairul akmal bin azman berkata...

fuck betul la!

org main bende2 kotor ni!

Nadia Mashuri berkata...

urm..
sentiasalah berwaspada..
kuatkan iman..
jgn sampai terpedaya..
=)

Puan Kutu berkata...

sygnya manusia selalu tersesat..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger