Blog Lensa Kamera

Ahad, 4 Disember 2011

Kenapa Dengan Manusia

Assalamualaikum w.b.t. . . 

Kenapa kalau dengan manusia,
kita boleh saja berborak memanjang,
berkata sampai tak ingat dunia,
tapi berdoa dengan tuhan tak sampai 1minit..

Kenapa kalau dengan manusia,
kita senang meluahkan masalah kita,
walaupun masalah itu bisa memalukan kita,
sedangkan kita ada tuhan yang tahu semua masalah kita..

Kenapa kalau dengan manusia,
kita suka membuat fitnah,
walaupun fitnah itu lagi berdosa dari membunuh,
sedangkan tuhan selalu memerhatikan kita..

Kenapa??
mungkin kita lupa kita berpijak dimana?
mungkin kita tak sedar tingkah laku keterlaluan kita?
mungkin kita mula merasa megah dimuka bumi ini?
mungkin kita merasa kita hebat seperti raja dunia,
atau mungkin kita tak sedar kita bakal kembali disana???
Yang mana satu pilihan kita??
Sekian..




Kata Achie :Apa nak jadi dengan kita ni....


Sila like jika suka entry ini...



17 komen dari budak comel^^:

Anisa Hang Tuah berkata...

semua org ada masalah..

ciK LyndaWawa berkata...

sekarang org selalu tulis di wall pasal masalah...

cik ika berkata...

ermm..btol sgt kte2 awak..memang terasa bnyk yg ika wat slah..

W.o.a.y.I.e.s berkata...

sebab kita manusia.

Azlan Hasan berkata...

Manusia mudah lupa achie..hehee

Regards,
-Strider-

k.h.a.l.i.l.a berkata...

manusia x pernah terlepas dari kelekaan :)

hawiz berkata...

ermm...manusia...diberi akal dan fikiran yg sempurna...fizikal yg baik...tapi...

diana berkata...

itu tak sedar diri namanya..:)

MatLuthfi90 berkata...

Suka menfitnah selagi dia ade mulut....

teha berkata...

name nye pon manusia... mmg selalu cam gitu.. hehe :)

Kira Kekuri berkata...

entah kenapa dengan manusia sekarang nih. mcm2lah. kita ada Allah yg sentiasa mendengar setiap isi hati kita. :)

*teringt dekat indon. mak kahwin anak? euuuuu =..=

Cik Pulau berkata...

tepuk dada..
tanya iman....
^^,

Cha berkata...

Ada tempias kat diri sendiri

=/

Eyda Syahida berkata...

eyda sendiri dah tak kenal sape diri eyda sekarang. :(

Nisa Greennnpanda berkata...

coz manusia xperfect..haha.. >_<

Afzainizam berkata...

“Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah dendam. Jika kebaikan dibalas kebaikan itu adalah perkara biasa. Jika kebaikan dibalas kejahatan, itu adalah zalim. Tapi jika kejahatan dibalas kebaikan, itu adalah mulia dan terpuji

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
claim insurans motorsikal langgar kereta

ctk berkata...

igt kekasih 24 jam....igt tuhan brapa jam anak2 :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger