Blog Lensa Kamera

Jumaat, 23 Disember 2011

Biar Kurang Makan , Jangan Kurang Ajar

Assalamualaikum w.b.t . . . .

Biar kurang makan ,jangan kurang ajar,
bak kata orang tua dulu kala.
tapi zaman kini dah serba maju,
nasihat orang tua tak pernah ambil peduli,

kerana mulut badan binasa,
kerana kata buruk padahnya,
berkata siang pandang-pandang,
bersuara malam sila dengar-dengar.

Aku bersuara bukan kerana dusta,
aku menyeru kerana rasa hiba,
sikap manusia semakin durjana,
mengata yang lain jalang belaka..

                                            *******************************

nak berniaga buat cara yang elok,ambil hati pelanggan dengan bijak sekali..mulut mesti manis,senyum biar lebar,muka jangan masam dan hati kena riang..kalau nak rezeki melimpah ruah,amalan sebegitu harus dipraktikkan,..jangan salahkan pelanggan kalau tak ingin mendatangi kita.bukan salah mereka,tapi salah diri kita yang bersikap kurang ajar dalam menangani mereka..Sekian!!!!


#Sakit hati bila nak beli  barang ditengking macam aku ni budak hingusan lagi.ikut kata hati syaitan ni,dah lama dia aku lenyak sampai jadi longlai..astaghfirullahalazim..sabar ya hati 

*Jom layan page ni..klik banner ketat2 tau...ermmm

Kata Achie :tak mesra pelanggan jangan hairan kedai boleh lingkup..


Sila like jika suka entry ini. . . . 

21 komen dari budak comel^^:

Anisa Hang Tuah berkata...

jauhi sikap kurang ajar..

Unknown berkata...

tak reti berniaga baik jangan berniaga..
belajar dulu kemudian baru boleh berniaga.

Tanpa Nama berkata...

benci peniaga yang tak hormat pelanggan.
rasa nak ambil minyak petrol.
bakar on the spot kedai dia tuh.
huhu
:)

Miss Butterfly berkata...

garang betul achie ni. takot aihh =='

JR berkata...

Kurang makan cuma lapar
Kurang ajar kena penampar

Cik tikah berkata...

btol, jgn kuang ajo!

Miss Volvo berkata...

tghri td aku kuar ofis g lunch tiba2 tserempak dgn pacik tua yg buta. aku tanya anak dia mana, pacik tu ckp anak skg kurang ajar n tak mcm anak2 zmn dulu. kesian pacik itu.

Nisa Greennnpanda berkata...

bdk comel br bgn tido & dtg sni, huhu~...

isy2..bkn ke ptt nye customer is always first? kalo xlayan customer ngan elok, xlame lg mmg xm'jadi la bisnes tue.. sian awk achie...kdai mane tue? hehe..

Admin berkata...

Betul tu, jangan kurang ajar.
sia-sia letak banner budi bahasa
budaya kita kan? ;)


Latest Post:
Memang sudah ditakdirkan untuk sementara.

Leeya Hezlin berkata...

sangat betul..
jangan la jadi kurang ajar..
kesian kat mak ayah yang ajar kita macam2..
but then,kita xguna pun semua tu..

cik wanie Lovela (CWL) berkata...

siyes kau nie pandai berkata2 aku like

Azlan Strider berkata...

nie mesti kes tokey kedai makan buat loghrat nie...kat opis aku ade satu kedai yang macam tu..tapi peliknya orang tetap datang gak..aku pun tatau nape..mungkin sebab da xde choice kot..hehehe

Regards,
-Strider-

Zehan Ilyana berkata...

huhu..
saya pun tak suka dengan orang yang nak meniaga tapi kurang ajar and macam nak tak nak je meniaga..ishh..
panas hati..
kalau dah pegang and dah memang nak bayar saya terus letak and tak jadi beli..
simpan balik duit..huhuu

Sya berkata...

sye pun x ske klu pnjual asyik mrah2, buat muka msam.. jdila pnjual yg murah senyuman & mesra plggn ye dak?

Ujie Othman berkata...

mmg sakit hati kalau jumpa peniaga gini kan..menguji kesabaran sungguh!

Afzainizam berkata...

hati memang cam tu.... tapi kalau kita layan makin menjadi pulak orang tu...

kita jangan hina orang budak higusan... sebabnya dah nampak orang yang cari pasal ngan ko tu yang bengong... kita ni pelanggan... kita tak rugi pun ... yang rugi dia sebab pelanggan lari...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
air balang kawin resepi air hawaii blue

cik ika berkata...

nape ni marah2??

Juliet_iRa~" berkata...

setuju2..;p..

xyah beli kat kedai cmtu..

Kira Kekuri berkata...

pernah jmpa org mcm nih, terutamanya waiter dekat restoren, marah plak bila org tanya. bagus tutup.

block? manada cyg, aku deactivate fb aku, then bertukar ke fb aku 1 lagi, ct kira, tuh sebab ko x nmpak fb aq tuh. ehehhe (bnyak fb) eehehe=p kalo maw add jak. aisehh

#ohhh jgn lpa padam komen nih fren. hehe ^^

Lydia Miza berkata...

tak tau jd mulut namanya tu.bila tiada adab mcm tu lah jadinya.tak kira org tu tua atau muda kita wajib hormati org lain

Akue Achik berkata...

terbalik plak..hari tu kt tmpt krja balik2 kna marah cstmer..arghhh..ntah kmana budi bhasa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger