Blog Lensa Kamera

Jumaat, 30 Disember 2011

Dulu Dia Berdua

Assalamualaikum w.b.t . . . 

#Sumber google..

Dulu dia berdua bersama,
kini tinggal dia seorang diri,
seorang sudah berlalu pergi,
tinggal seorang masih bertahan..

Dulu dia berdua berkawan,
asalkan ada masa sentiasa bersembang,
kini dia cuma bersendirian,
penuh murung jiwa tak tenteram..

                                                   **************************
Sila maklum,ini bukan entry seperti "Berdua lagi Baik" , ini kisah tentang dua sahabat..
dulu sentiasa berasa riang..asalkan datang mencuci pinggang,ada saja gosip ingin diceritakan. berborak ketawa tak ingat teman..yang penting mereka berasa tenang bersama..

memang diakui,bila hidup bersahabat ini memang cukup selesa..apatah lagi bila persahabatan terjalin dengan keikhlasan,insyaallah pasti berlanjutan sampai akhir hayat..namun semua itu pasti tidak berkekalan.aku dikejutkan bila yang seorang dah pergi jalan,tinggal sorang teman duduk kesepian..kasihan melihat dia,aku tanpa mampu nak buat apa2.semoga dia bisa melupakan kenangan yang indah,meneruskan perjuangan menghabiskan sisa kehidupan..
Sekian..

#Pesakit aku makin berkurangan,bila bulan ini sahaja lima orang sudah jalan.. semoga mereka tenteram disana..

#Teruskan kehidupan sementara masih ada...


Entry lain :-



Kata Achie :Kalau seru dah sampai,pergi tetap kena pergi..


Sila like jika suka entry ini. . .

29 komen dari budak comel^^:

ijA berkata...

hah..pesakit??...jeng2..mcm tahu je kerja kat ne..opss..berdua sebagai sahabat lebih baik..ada teman..

chemay berkata...

achie doktor?
atau nurse?

emieysandra berkata...

achie kje kt hspital k? ermm..

Juliet_iRa~" berkata...

mksudnya?huu..byk mksud ni..

kdg2 apa y kita harapkan tak menjadi kenyataan..adat dunia..

Tea berkata...

Hari ni sis akan berdua.. Yes!

Nisa Greennnpanda berkata...

mmg sdih bile kehilangn sahabt or teman rapat....

dlu sy b'dua... now x lagi.. T_T

Cik tikah berkata...

wah, awak ni doktor ke? :)

Miss Xyz berkata...

pesakit? hang doktor ke? hehe, juz tnye..

ahsfantasy24 berkata...

Teman sejati ibarat mentari yang menerangi :)
Semua akan menghadap Ilahi, cuma
masanya entah bila lagi..


Latest Post:
1. Dulu takut hantu, sekarang takut yang lain pula.
2. Bila dia terlalu mengongkong.

eRza farEeha berkata...

semoga mereka2 aman disana..begitu juga dgn kita kelak..:)

Miss Volvo berkata...

pesakit? u doc ke?













p/s : i pakai baju purple :)

Akue Achik berkata...

sahabat rapat bila pergi mmg menyentap hati..

smoga mereka di bawah rahmat Allah..Amin..

Juliet_iRa~" berkata...

pss : g ioi?hahaha ;p...bila nak gi?kehekehekeh ;p..sy hari2 g sn..ngeee

semutsengal berkata...

akak, boleh tumpang tanya. Dorang semua jalan pergi mana ? #nada comel

Leeya Hezlin berkata...

memang sangat sedih bila kawan yang rapat dengan kita dah tak ada..
rasa lain..macam ada sesuatu yang tak sempurna..

apa2 pun hargai la apa yang kita ada sebelum semuanya ditarik semula..

insyaALLAH semoga mereka tenang di sana..

angel yaya berkata...

nice entry. awak nie doktor eh? :D

Ujie berkata...

biarpun pergi..kenangan bersama akan kekal abadi..

FadzMeera berkata...

kalau DIA dah berkehendak, kita nie takkan dapat mengelak

Teenager Housemaid berkata...

tiba2 rindu kat my bestfren.. :(

Azlan Hasan berkata...

rasa tak best bila ditinggalkan berseorangan..hmmm

Regards,
-Strider-

yad'z berkata...

kalau saya pergi dulu... awak ingat kat saya tak? =)

Ajal , maut. pertemuan semua ditangan tuhan.. cepat atau lambat je.. but, hope .. awk tak lupa kan kawan macam saya ni. ^^

Finaz Jaafar berkata...

okay fine rindu pulak tetibe kat kawan den =(

CIK TOM berkata...

hmm betul tue kl dah seru dtg...xtertangguh lg utk pergi...

kiwi berkata...

adab berkawan mesti ada pahit dan manis..selagi boleh jaga akan cuba jaga hubungan kwn.tp kalau dia nak bersendiri pon x pela..kalau tu yg terbaik untuk dia..tbe2..tercomment pnjg plak. (^_^)

Citarasa Rinduan berkata...

kak sentiasa mengharapkan kesejahteraan kawan2 dalam keadaan baik..
jika takdirnya tiba...
tentu kita bakal dijemput sama..
moga amalan y ditinggal secukupnya.. kerana hanya kita yang menghadapnya..

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

Moga kawan Achie tak lupa kat kawan dia tu. Dia kena kuat terima kawan dia dah pergi je. Terima pemergian tidak bermaksud melupakan ;))

BENA berkata...

adakah anda doc @ nurse lelaki ? heeee ;)


ajal maut , jodoh pertemuan semua Allah yang lebeh mngetahui ;)

Afzainizam berkata...

uihhhhh kerja apa kamu ni berdua-dua an pulak ni....

ye lahhhh ... yang hilang akan berganti... tapi mungkin tak sama kot kawan tetap kawan....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
tip hadapi temprature naik kereta

anamizu kaito berkata...

PESAKIT?makin kurang?5org sudah jalan? KEMATIAN itu pasti =.='








luv,
cik ana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger