Blog Lensa Kamera

Sabtu, 17 Disember 2011

Bila Tuhan Tarik Deria Kita

Assalamualaikum w.b.t . . .

#Sumber dari atuk gugel..

Bila tuhan tarik deria kita,
pasti menjadi satu iktibar buat kita semua,
pasti menguji kesabaran kita padaNya,
pasti terasa hidup serba tak kena.

Bila tuhan tarik mata kita,
pandangan dunia sudah tiada,
melihat mereka cuma dari gerakan hati,
pasti kita tak terlihat maksiat dunia..

bila tuhan tarik telinga kita,
kita tak pasti kata mereka,
kita tak tahu apa yang terjadi,
terlindung dari mendengar benda yang sia,

Bila tuhan tarik mulut kita,
senjata diri yang paling berbisa,
menjaja cerita membuat orang tak lena,
semoga kita kan jauhi dosa mengata.

Bila tuhan tarik tangan kita,
kita tak berupaya memegang mereka,
menjadi sukar untuk membuat kerja gila,
menghindar kita membuat jenayah,

Bila tuhan tarik kaki kita,
kita lebih selesa duduk dirumah,
tak menuju ke tempat gila,
lebih suka beribadat kepadaNya...

******************************************
#lebih baik hilang upaya jika deria kita membuat kerja gila.

#tuhan menguji kesabaran kita sampai dimana.

#pasti ada hikmah disetiap apa yang kita ada.

#tuhan tidak zalim bila mengambil milikNya dari pada kita.

#kita selayaknya bersyukur bila tuhan menguji kita..

#jangan nilai diri mereka dari bentuk fizikal,tapi pada hati mereka cara mana..


Kata Achie :Kadang kala menjadi tidak sempurna itu lebih berharga buat diri kita.


Sila like jika suka entry ini. . . . 

27 komen dari budak comel^^:

Lizz berkata...

baguslah, entry ni sebagai peringatan untuk kita semua tentang nikmat yang Allah beri pinjam pada kita ;)

Leeya Hezlin berkata...

bersyukurlah dengan apa yang ALLAH dah kurniakan kepada kita..
jangan menyesal bila ALLAH tarik kurniaannya satu hari nanti..
huhuhuhuhuhu..

misyamissyou berkata...

gunekan dgn sebaiknye semua nikmatyg diberikanNya

Teenager Housemaid berkata...

like this entry so much.:)

yep..tuhan pernah tarik salah satu deria..tapi Dia beri balik..
sebab Dia Maha Mengetahui apa yang tersirat..:)

Kira Kekuri berkata...

kadang² aku maw tuhan tarik mulut aku. =)

cik ika berkata...

takutnya..tapi bila dah sempurna ni kadang2 kita ta reti nk bsyukur pun..

Miss Xyz berkata...

hrp2 kita slalu gunakn anggota bdn yg Allah kurniakan ni utk mlakukan ibadah & amal kbjikan. ;) minta jauh drpd buat bnda gila.. hehe

RinsyaRyc berkata...

bersyukur dengan apa yang saya ada :")

ahsfantasy24 berkata...

Bersyukur dan gunakan dengan
sebaiknya setiap anugerah yang dipinjamkan..

Latest Post:
1. Lupakan cinta lama. Kau boleh?
2. Rasanya lebih baik kalau kau hilang tanpa aku sedar.

Cik Azmah berkata...

terima kasih follow sy, sy dah follow balik :) belog awak menarik.. nati bleh selalu lepak sini ^^

Cha berkata...

Betul2

Tea berkata...

semua hanya pinjaman.. sepatutnya kita jg baik yg Allah bg pinjam...

~SaL IjOu~ berkata...

menjadi tidak sempurna buat kita lebih bersyukur dgn apa yg ada~

JR berkata...

Tuhan boleh menarik apa saja termasuk nyawa kita kerana segala ditubuh kita adalah hakNya...

Prettywrite berkata...

alhamdulillah masih punya deria yang sempurna..akan cuba jaga sebaiknya..:)..

baru online harini..dah dapat emel kamu..dalam minggu ni yna pos insyaallah ya..maaf lambat..2 hari cuti..:)

nasha sanza berkata...

hai,wah cantik puisi maybe..ada maksud yang tersirat..

iszieylyanziy berkata...

kadang kadang ujian tetap datang bertamu,,ikhlaskan penerimaan ujian tu

Azlan Hasan berkata...

tiada nikmat yang lebih bai dari nikmat tuhan kan bro??hehehe

Regards,
-Strider-

Paris Lipton berkata...

bila kite 'perfect' la orang selalu lalai...lebih baik kurg perfect kalau diberi pilihan...sobsss

KhaiRin berkata...

oleh yg demikian, kena la bersyukur selalu... "rebut 5 sblm 5"

LadyBird berkata...

Apa yg Allah beri pd kita itu hanyalah pinjaman..

jagailah sebaik2nya..

Juliet_iRa~" berkata...

betul!

sllnya kalo g camping, ada aktiviti opss burung hantu ms tu smua org kena tutup mata pastu masuk dlm hutan , kena tinggal sorang2..kalo ppuan mesti da menangis...heee ;p

ms tu la br kita tau mcmn rsnya bila xnmpk..:)

psss : dok puchong gak ek?heee..tmn apa?

khairul akmal bin azman berkata...

beramdah sungguh bro ni berkarya entry ni



sweet entry

Ujie berkata...

insan yg tak sempurna selalunya lebih dekat dgn Allah..selalu mengharap kasih syg-Nya.

Afzainizam berkata...

Bersyukur lah kepada Allah sebabnya cukup sifat dan di beri nikmat ... kena gunakan nikmat dengan betul

Maaf lama tak singgah sini sebab saya cuti panjang
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
tip pilih sport rim

c'axoera berkata...

sedarlah sebelom kamoooo disedarkan...kaaannn


http://ch000tz.blogspot.com/2011/12/aku-hanya-mahu-kamoooooo.html

Nisa Greennnpanda berkata...

huhu~..entry nie bgus utk muhasabahkn dri... nice entry, achie.. ^_^

kalo sy hilg deria, xtau la nk byangkn camne idup sy nnti.. "-_-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger