Blog Lensa Kamera

Ahad, 11 Disember 2011

Jangan Memaksa

Assalamualaikum w.b.t.....

Jangan memaksa kalau dia memang tak nak,
jangan memaksa kalau bukan itu yang dia inginkan,
jangan memaksa jika itu dia tak suka,
jangan memaksa kalau itu memang payah baginya,
jangan memaksa pada benda yang tak berfaedah,
jangan memaksa kalau merasakan itu cuma keburukan kepadanya,
kerana bila memaksa mungkin kita bisa hilang semuanya..



Kata Achie : Aku tak nak itu lagi berlaku!!


Sila like jika suka entry ini.....


17 komen dari budak comel^^:

@ Syima Raaif @ berkata...

saya juga seorng yg tidak suka dipaksa :)

Cik tikah berkata...

btol, x baik memaksa-maksa taw :P

Nisa Greennnpanda berkata...

hehe..sape pun xnk dipakse...btul x? ^_^

jap lg sy wat tutorial G+ tue ye...

Ujie berkata...

kalau dipaksa..
hasilnya tak seindah rela.

slm hujung minggu!
*dah jwb kat blog akak tau..

Eyda Syahida berkata...

okey...

RinsyaRyc berkata...

Betul-3 ..

Kalau seorang lelaki tu paksa-2, memng ai akan lari lagi jauh . semakin menyampah kot .. sbb tu approach dngan cara yg betul .
contoh ? Pinang je terus . tengok sama ada org tu dpt lari ke tidak . hehe . *ckp mcm benda tu mudah je -___-

hafiz hafizol berkata...

ok.. aku dipaksa komen di sini.. haha

JR berkata...

Betul tu, jgn memaksa krn paksaan hanya akan mewujudkan ketidak ikhlasan..

Tajuk entri terbaru di blog JR: "Ganasnya Chef Wan Sampai Cam Tu Sekali...Ish, Ish, Ish!!!!"

Paris Lipton berkata...

tujukan utk kaum pmpn ke? setujuuuuuuu~~~huhu

Kira Kekuri berkata...

waalaikumsalamwarahmatullah.
hai achie.

klo aku mmg x suka kalau org memaksa aku. terutama bila aku fikir benda tuh mendatangkan keburukan n kemudaratan pada diri aku kelak. huhuuuu.

#kalo diri da x suka jgn buat pada org lain. kerna kelak boleh kehilanggannya.. hehehe ;D

ciK LyndaWawa berkata...

betul..jagala perhubungan tu bebaik..=] chills...

chemay berkata...

hurm
yelahh tak pakse2 dah.
:)

si gadis melayu berkata...

follow kamu..
saya budak comel *tetibe :D

iKhRam berkata...

sabar la...!!
jgn memaksa k?

ciK LyndaWawa berkata...

Do not force if he does not want,
do not force it not that he wanted,
do not force if he does not like,
do not force if it is tough for him,
do not force the thing that is not beneficial,
do not force if it just feels bad to him,
because when force may be we could lose it all ..

entry ni bm or bi?er..cam org bodoh tanye......hehe

Azlan Hasan berkata...

hmm..jagan memaksa kerana xde yang lebih indah dari keikhlasan

Regards,
-Strider-

afzainizam berkata...

Jika kamu sedang memiliki seseorang…. TERIMALAH dia seadanya……
Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan mengganggapkan dia begitu istimewa……
Anggaplah dia manusia biasa……
Kerana apabila dia melakukan KESILAPAN …. tidaklah sukar untuk kamu MEMAAFKANNYA dan MEMBOLEHKAN hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhir hayat
Dan bukannya MENGHUKUMNYA dan MENINGGALKAN dia begitu sahaja kerana kamu merasa terlal...u kecewa dengan sikapnya
Lalu semuanya akan menjadi TERHENTI begitu sahaja……

Jika kamu MEMILIKI sepinggan nasi……
Yang kamu pasti baik untuk diri kamu……
Yang MENGENYANGKAN dan BERKHASIAT ……
Mengapa kamu berlengah lagi? Cuba mencari makanan yang lain……
Kerana terlalu ingin mengejar KELAZATAN ……
Kelak, nasi itu akan BASI sendiri dan kamu sudah tidak boleh menikmatinya lagi……
Kamu akan MENYESAL ……

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
pemasangan ladam kuda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger