Blog Lensa Kamera

Selasa, 27 Disember 2011

Cepatnya Aku Semput

Assalamualaikum w.b.t. . .

#Aku suka tengok gambar ni..cantik !!

teringat dulu kala zaman aku masih bertenaga,
badan ringan rajin nak pusing padang,
selalu turun membuang lemak yang berlebihan,
turun naik tangga macam kacang,
tapi kini tidak lagi...
buat kerja sikit badan dah lenguh,
buat gerakan sikit rasa nak semput,
buat kerja sikit rasa nak pengsan,
inilah akibatnya kalau jarang bersukan...

                                       *******************************

Dah lama tak bersukan ini rasa lain je badan,nak lari sikit rasa dah tak bermaya..bukan macam dulu kala,masa latihan masih boleh tersenyum lebar.kini kalau nak naik sepuluh anak tangga pun rasanya diri tak mampu..inilah akibatnya kalau hidup dah tak bersukan,asyik balik kerja duduk buka alam maya..badan sudahlah tak sasa,asyik terperuk membuat 1001 penyakit mula mendatang..jadi jangan tiru macam aku,ada masa tu jangan sibuk main blog je, petang-petang sikit apa kata pusing satu padang.tak pun naik tangga untuk panaskan badan,
penyakit pun tak datang,badan pun sentiasa sihat..jangan jadi budak gemuk macam aku sudah.. Sekian !!

Bro FrameStone ajak main badminton,tapi tak mampu dalam keadaan sekarang ni.. Semput itu aku..

#Kalau sayang Achie,Sila support blogger ni..likelah mana yang patut ye.terima kasih  :- 

Kata Achie :Hidup sihat,hati Senang..


Sila like jika suka entry ini . . .

22 komen dari budak comel^^:

Eyda Syahida berkata...

part gemuk tu, gua sentap. #okbai


>>bile ntah nak start diet balik. -.-

Juliet_iRa~" berkata...

cantik gambar tu..suka juga..snap sendiri ek?

wahh btol2..kalo da lama x exercise mmg xda stamina pnya..wuu..payah gak kan..

Teenager Housemaid berkata...

kalau saya malas jogging, saya buat skipping aje..:)

kiwi berkata...

nasib baik kelas tingkat 4 ade juga masa exercise naik turun tangga ^^

diana berkata...

pi la bersukan sikit..
bagi perut kecik..ekekeke

ieda berkata...

kena banyak makan supliment dik .. hurmm try ubat2tan kampung lebih mujarab :)

Tea berkata...

Muda lagi harus kuat... WS jgn letak nama sis kat komen sebab komen itu autopublish takde screening... plisssssss... kan dah bgtau ayooo adikku...

Ujie berkata...

hehe..akak pun dah lama tak exercise.
achie gemuk?? yelah tu..profile pic tu..
tapi kurus pun tak mesti bertenaga kan.

*harini baru nk update..^_^

Miss Xyz berkata...

prgila eksersaiz.. haiyaa. x pun prking kreta jauh2 pastu jln kaki.. hehe ^^


p/s : sye plak tunggu bukak sklh.. kuikuikui

Azlan Hasan berkata...

hehehe...try start pelan2 laa bro..sukan seminggu sekali dulu ker..nanti lelama okay laa tu..hehee

Regards,
-Strider-

Akue Achik berkata...

nsib baek la sy muda lagi..aiseh..haha

wan habibah berkata...

salam kenal

najihah sahami berkata...

achie gemok? ok. meh kita lawan sape lg gemok. haha...poyo.

elehh..suka2 je ckp org sombong eh.grrrrr

cik wanie Lovela (CWL) berkata...

semput lg x? :P

eRza farEeha berkata...

umur da meningkat sng ler semput..hahahha..

Hanis MY berkata...

kadang buat benda2 kecil pun boleh jadi senaman... yosh! sama2 jaga kesihatan....

lawanya gambar tu terasa teringin nak naik bot tu haha apakah?

Nisa Greennnpanda berkata...

suke pic tue gak, sgt mnyenangkna ati sy yg kalut nie, hehe..

btul, kalo bdan lame xsenam, mmg akn semput, huhu~..

btw, thanks so much achie~!!!! ^_^

Miss Volvo berkata...

wa exercise dalam uma je :D

♥e'in♥ berkata...

betul laa.. even bile dh lame tak jogging pun akan rase mcm tu jugak.. huhu..

p/s : blog e'in dh bukak lek.. :)

Kira Kekuri berkata...

nih mesti perli aku nih kan? hihi =p aku lagilah semput baru naik 5 anak tangga da semput.. parah gila da kegemukan badan aku. mama aku pun hari2 marah aku.. wuwuwu T_T

Afzainizam berkata...

uihhhh kalau suruh aku main batminton pun sekarang mau aku pancit.... dah tak larat macam dulu lagiiii....

urat saraf mesti kejang sakit lepas tu

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
tip Spray paint motorsikal

Kira Kekuri berkata...

Adira- Lara Lagi =) itu tajuk dia. jgn lpa download, ehh lpa plak yg ko minat indon jak.hii^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger