Blog Lensa Kamera

Ahad, 11 Disember 2011

Jangan Bermimpi Nak Kahwin

Assalamualaikum w.b.t. . . 

jangan mimpi nak kawin,kalau poket tu selalu kosong,
jangan mimpi nak kawin,kalau duit belanja mak bapak masih tanggung,
jangan mimpi nak kawin,kalau hingus dihidung masih meleleh,
jangan mimpi nak kawin,kalau ilmu rumahtangga belum cukup didada,
jangan mimpi nak kawin,kalau belum berjumpa pasangan yang selesa,
jangan mimpi nak kawin,kalau hati gatal nak pasang yang lain,
jangan mimpi nak kawin,kalau jiwa kau hanya bernafsukan songsang.
Jangan MIMPI ya..


 
Kata Achie :Sebelum nak kawin fikir dulu mana nak cari 15k ya..sekarang orang bukan nak serah anak,tapi nak jual anak..hehe lepas kawin boleh jadikan dia pembantu rumah.heheee


Sila like jika suka entry ini......

32 komen dari budak comel^^:

Nisa Greennnpanda berkata...

ayat nie "jangan mimpi nak kawin,kalau hati gatal nak pasang yang lain"..sy xuke la kalo ade laki camnie..huhu~..

cha zainol berkata...

ah niat salah, nak kawen jadikan pembantu rumah =='

Kira Kekuri berkata...

sadis gak statement, 'jadikan pembantu rumah' tuh. uhuhu.
samalah jugak dengan
"jangan berangan nak bercinta, kalau mak bapa still bagi duit poket" . hehehe
ehhh org sekarang nih, mas kahwin pun bnyak sangat. pehhhhh

#kalau termimpi nak kawin jg mcmana tuhh? =p

syazrinakuya berkata...

jangan mimpi nak kahwin kalau tak mampu tunaikan yang wajib ^.^

khalila berkata...

belum boleh mimpi. huhuu

RinsyaRyc berkata...

ehehe.. yolah ... hidung hingus ? hak-3

Cik tikah berkata...

yer, x mimpi dah :)

Tanpa Nama berkata...

jangan mimpi nak kawen kalau calon pon takde. whoaaa... carikan calon donggg.. >.< - Eyda Syahida

misyamissyou berkata...

eee..kejam betul nak jadikn pembantu rumah..

Cha berkata...

Jahat la Achie! =P

nak tambah satu : Jangan mimpi nak kahwin kalau perangai macam orang bujang.

afzainizam berkata...

KAHWIN HANTARAN MURAH ♥ "ish! murahnya hantaran dia, ni mesti sengkek ni!"

KAHWIN HANTARAN MAHAL ♥ "ish! mahalnya? nak jual anak apa?"

KAHWIN UMUR MUDA ♥ "ish! muda-muda dah kawen, ini mesti ade buat benda tak baik ni... tah-tah dah termengandung!"
...
KAHWIN UMUR LAMBAT ♥ "ish! dah tua baru nak kawen, tu la muda-muda tak nak kawen, org da beranak-pinak dia br nak kawen... tak laku kot!"

KAHWIN BUAT M... ...AJLIS KECIL ♥ "ish! ni kawen ke ape? kedekutnya, makanan pun ntah pape bukan selalu, buatlah besar sket!"

KAHWIN BUAT MAJLIS BESAR ♥ "ish! besarnye majlis... kalah anak DATUK. nak berlagaklah tu, macam anak die je nak kawen kat dunia ni!"

BERSANGKA BAIKLAH, JANGAN DENGAR KATA ORANG, DENGAR KATA ALLAH! HIDUP INSYAALLAH BAHAGIA. NAK KAHWIN TAK SUSAH TAPI MEREKA DAN KITA YANG BUAT KAHWIN JADI TERSEKSA
Cinta adalah penyakit manakala perasaan adalah kumannya. Perkahwinan pula merupakan ubat penawarnya.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
pemasangan ladam kuda

FariehanIbrahim [LBC] berkata...

stuju3..bkn sng nk kawen nie,
byk jgak nk kne pikir :D

nub berkata...

haduii.. susah kawen nih..

ciK LyndaWawa berkata...

achie 2 sape?ehem2...

Nazz@Purple berkata...

kalo keinginan ade..tp tak mampu..berpuasa lah..

Cik Pulau berkata...

okey.. tak mimpi lagi..
hahaha,,

eh tapi tu bukan semua tuk lelaki ke..lalala~

Miss Volvo berkata...

nak kawin nak kawin!



hihi

YNA berkata...

sgt2 sukakan entri ini, ahaha

Cik SHiNJU berkata...

Jangan berhajat nak kawen kalau x menepati syarat2 di atas..Takat mimpi nak kawen jer boleh kot...hehehe

KhaiRin berkata...

ada kata kalu pandai cr bleh dpt kawen free..so kena pandai2 la cari.. tp yg bkn spesis yg murahan tau

sori baru sempat nk menjengah!

JR berkata...

Ada yg kawin cara termudah...kena tangkap basah. Tak perlu buat persiapan rapi & grand..tiba2 dok depan tok kadi, mudah!!

diana berkata...

15k tu campur dengan kenduri kot..
ayam pun sekarang sekilo 8 hengget..
kan perkahwinan tu patut kita war2 kan..
nak kawen sembunyi2 boleh la bajet 150 hengget.muahahahah

Azlan Hasan berkata...

hahah..yang last tu aku suka..memang sampai bile2 pun jangan mimpi laa..hehehe..

Regards,
-Strider-

hafiz hafizol berkata...

jahatnye Achie berkata.. haha

Ujie berkata...

bermimpi jgn..
tapi buat target, berusaha ke arah itu.
semoga dipermudahkan- Nya!

cik wanie Lovela (CWL) berkata...

kalau mimpi juga?

Fyqa berkata...

ok xnak mmpi kawen lgi dh.

ciss kuajo. pmbntu rumah. haha

♥e'in♥ berkata...

setuju!!!!!!!!!! huhuh..

iKhRam berkata...

amboi..
bila tgok pengantin laki tu.. risau giler..
kalau baru kawen pun dah mcm tu..
dan lima tahun nnt lepas kawen mau kalah tong dram..

~SaL IjOu~ berkata...

ahah..kawen itu ibarat satu pertaruhan..ada berani? ;p

Nisa Greennnpanda berkata...

achie..nie ha tutorial psl nk psg widgte utk G+ profile..ari tue utk page nye..sori..

http://greennnpanda88.blogspot.com/2011/12/tutorial-google-widget.html

AdaNaz87 berkata...

ish, tak baik tau cakap pembantu rumah. =."

kalau niat tu betul, pasti murah rezeki dan mudah caranya. ((;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger