Blog Lensa Kamera

Rabu, 1 Februari 2012

Ada Hikmahnya

Assalamualaikum w.b.t. . . .

#Cuba teka ini dimana??

Percaya kepada ketentuan tuhan yakni qada' dan qadar,setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya..jangan mudah melatah jika kau dilanda musibah,Beranggapan bahawa itu semua kerja tuhan yang ingin menguji tahap kesabaran kita diparas mana..andainya kau ditimpa musibah,janganlah kau berprasangka buruk kepadaNya,janglah kau mengata kau sudah dianiayai kerana setiap yang berlaku ada hikmahnya..diulang sekali lagi,ada hikmahnya..apa dia?mungkin tidak bisa kau lihat sekarang,tapi mungkin akan terlihat kesannya dimasa akan datang..

pernah terfikir satu perkara,bila kau dapat pekerjaan yang mulia,jika kau ditemukan dengan orang yang tercinta,jika kau diberi kemewahan berlipat ganda,jika kau diberi kesihatan yang sempurna,.apa pernah kau mengata syukur kepada tuhan?adakah kau pernah bersujud sembah mengatakan kau bersyukur atas apa yang kau ada?tiada bukan?jadi kenapa bila kau ditimpa masalah sekecil kuman,kau sudah goyah tak tertahan,kau dah kecoh berburuk prasangka,kau dah gila mengata kau dianiayai..kenapa?tak sedar dalam diam kau dah berlaku tidak adil kepadaNya..kau kenapa wahai manusia?Sekian

#Entry dituju kepada aku,jangan pula KAU nak terasa..

#Senyum dalam kepahitan,walaupun berduka kenalah ceria sentiasa..

#Maafkan aku Ya Allah..

Kata Achie :Mungkin kau bukan jodoh aku..kebarangkalian itu tetap ada !!


Like biar ikhlas der .  . . . .

44 komen dari budak comel^^:

DianaAzis berkata...

Kita ni selalu macam tu kan..selalu benar berburuk sangka kepadaNYa..

Paris Lipton berkata...

tu kat ptajaya kann...ok sangat geram dgn ketam yg lambai2 tu, msk gulai kang...
chilll~~

Akue Achik berkata...

salu lupa nak bersyukur bila dpt kebaikan tp bila diuji sikit, mngeluh dalam yang amat..Astagfirullah...huhu

Kira Kekuri berkata...

eh xda la achie jgn salah fham, yang tu pasal aku nampak dekat linkwithins, jadi aku klik n komen, sebab aku belum komen sana kalo aq x silap. =) jadi aku pi komen la.
huhu. kan aq ni kiranya ska bca entry ko, jd aku komen la, sbb ngam2 minat pun sama kan.

semutsengal berkata...

setiap manusia tu ada pasangan masing-masing. cuma lambat atau cepat, tggu lah. kejap lagi smpai.



AHHAHAHAHAHAHAH

Kira Kekuri berkata...

aku pun selalu berfikir, ada hikmahnya akan sesuatu benda yg aku malar fikir. makanya think +ve .. ^^ tc

♥ p a a n i ♥ berkata...

everything happens for a reason :)

Miss Butterfly berkata...

ada hikmahnya saya selalu sakit kan? huhuh~









sorry sebab takleh jadi kawan yang baik untuk korang. jaga diri eh? ;)

missSenget berkata...

owh aku terasa...


sila pujuk...!!

~SaL IjOu~ berkata...

Allah tidak pernah menzalimi hambaNya~ bersedih seketika itu biasa, kernanya kita ini manusia tidak sempurna..tp jgn pernah sesekali menyalahkan takdir..ya, pasti ada hikmah utk segalanya~

p/s: oww..lepas 3 bulan baru nak jumpa ye..bweek!~ =p

Tea berkata...

terasaaa.. mestilah terasaaa..

dah sis terbace ni...

Cik tikah berkata...

betul, ada hikmahnya #mcm best je nak photoshoot dgn achie ^^

Hanie Dew berkata...

Like entry ni so much der. Allah juga menimpakan ujian kepada hamban-Nya kerana mahu mendengar rintihan hamba yang kadang terlupa. jadi bersyukur jugak kalau kita ditimpa musibah.itu kerana Allah memanggil kita kembali pada-Nya

Hanie Dew berkata...

oh ya gambar tu kat jambatan putrajaya la.

HeNRieTTa JoSe berkata...

Putrajaya erk...

psss....Trima Kasih atas pandangan dan tunjuk ajar awk yea...klu ada pape lagi penambahbaikan, gtaw larr....saya budak baru belajar....hehehe....

Nida berkata...

Achie dalam kesedihan ye...

Berdoa dan berusaha agar dijodohkan dengan insan yg benar2 menerima kita seikhlasnya.. relakanlah "dia" pergi agar hatimu bisa tenang...

Azlan Hasan berkata...

Putrajaya!!!

hehehe..bak kata pepatah omputih..everything happen for a reason..so kita kena bersabar buruk baik yang menimpa kita..hehehe..

Regards,
-Strider-

Azlan Hasan berkata...

Putrajaya!!!

hehehe..bak kata pepatah omputih..everything happen for a reason..so kita kena bersabar buruk baik yang menimpa kita..hehehe..

Regards,
-Strider-

diana berkata...

ikhlas la like tu..heheh

Ujie berkata...

-tu jambatan kat putrajaya.

-betul, berbaik sangka dgn Allah. Allah bukan kejam. samada musibah itu ujian atau hasil dari perbuatan kita sendiri..semua bersebab & tersembunyi hikmah.

-kalau mmg tiada jodoh dgn sidia..redhalah, pasti ada hikmah!

Telor Power berkata...

kadang kala ko tulis buat aku nk menanges la achie...

penuh motivasi yg berguna. bagus2.


psst: letak la pic setikar alamanda

intan_blur berkata...

best statement tuh..
mengingatkan intan sekali lagi dlm sesuatu pekara..tq for sharing storm..best singgah sini sbb mnyedarkan intan..

hassy chan berkata...

slalunye bila dlm kesusahan bru nk ingt Allah huuuuuuu

QueeN TerataI berkata...

betul tu semua yg berlaku ada sebab2 yg mungkin kita tak tahu.. oleh itu redha dan terimalah seadanya dan sentiasa bersyukur walau diri dlm kepahitan

O CIKTEDDY berkata...

alangkah indahnya rasa syukur itu..lhir dr seorng yg berjaya namun mrendah diri..alngkah berkatnya.. =)

Muhammad Saiazuan Norhalik berkata...

hmm tu kat putrajaya ek?

tahap kesabaran kita manusia ni sntiasa truji.. bayangkn betapa tinggi pula ujian terhadap nabi muhammad..

sudipVSsenduk berkata...

terasa akan tempiasnya.. MasyaAllah..

Nisa Greennnpanda berkata...

tue kat putrajaya la, mane lg, hehe.. >_<

yup3.. yakin la bahawa everything pun dh ditetapkn oleh Allah, kite juz leh plan je.. kne slalu redha & b'syukur, xkire ape.. (ckp utk dri sndri gak nie, hehe..)

Nisa Greennnpanda berkata...

p/s - Hannah sihat2 je, cume over nakal, mcm ibu die, hehe.. XD ok, deal, set je, hehe.. tggu pas tgh thn nnti la, lalala~... ^_^

Teenager Housemaid berkata...

lawanya color gambar tu..
purple and pink..nice..:D

Hanis MY berkata...

jgn putus berdoa dn sudah tentunya kena percaya pd takdir yg telah dibuat terbaik utk hamba-Nya...

Miss Purple Ungu berkata...

cantiknya pemandangan kt jmbtn putrajaya tu time senja :)

EruzuLiyana berkata...

senyum walau diri sedang dilukai, tadapat nak sedapkan hati sendiri, sekurang2nya dapat sedapkan hati orang yang menyayangi kita :)

nasha sanza berkata...

tapi saya tak setabah awak..=(..saya like pun memang ikhlas tau! =)

akoo pae berkata...

=) Allah mguji hambaNya ikut kemampuan kann..



smoge ko tabah.=)

KhaiRin - anies berkata...

sy plg tkt kufur nikmat

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

Nak mensyukuri memang payah, nak melatah memang senang ! ;'(

Shag mana reti photoshoot ni. Ohh segan nak join shooting sebenarnya. HAHA :DD

sabry oppa berkata...

nice ") nice ") like :) like :)

http://shaberry92.blogspot.com/2012/02/happy-birthday-poblack-b-zingersecret.html

http://sabryoppa.blogspot.com/2012/02/ketika-dating-kali-pertama.html

cik Kartun berkata...

tetibe tringat lagu ketentuan.. :D

CekbOlat-bOlat berkata...

rase mcm? ehmm.. ya jodoh mmg misteri

LadyBird berkata...

sentiasa bersyukur dengan apa yang Allah berikan padaku.. dugaan kesukaran menabahkan kita.. dukaan kebahagiaan menceriakan jiwa.. :).. semuanya adalah untuk kesempurnaan kita..

Juliet_iRa~" berkata...

putrajaya!heee ;p

sbr..insya-Allah adala tu y sesuai n serasi bersama..heee

ciK LyndaWawa berkata...

hencik woofer jodoh saya kot..heheeheh

Afzainizam berkata...

anggap sesuatu itu ketentuan terbaik buat kita dan ada hikmah dari apa yang berlaku....

۞۞۞۞Salam Maulidur Rasul۞۞۞۞
diy pemasangan carpet dan insulflex lantai kereta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger