Blog Lensa Kamera

Selasa, 14 Februari 2012

Hidup Jangan Pernah Menyusahkan

Assalamualaikum w.b.t. . . .

Hidup dah lama kat dunia,dah tahu selok belok arus kehidupan..dah tahu mengenal mana yang baik ataupun mana yang buruk..resam manusia,tidak lepas dari melakukan kesilapan..kita bukan tuhan,sedangkan nabi pernah melakukan kesilapan..apatah lagi bagi kita yang begitu kecil dihadapan yang Maha Kuasa..hidup jangan pernah menyusahkan,kalau boleh apa pun masalah biar diri kita sendiri berusaha sebaik mungkin untuk selesaikan dulu..jika betul masalah itu tidak dapat diatasi,barulah mencari mereka yang terdekat untuk meluah dan mencari jalan penyelesaian..apapun masalah tetap bisa diselesaikan,terpulang dengan kekreatifan kita untuk mencari jalan keluar..ingat, menyusahkan cuma membuat kita mungkin begitu hina dimata mereka..jangan jadikan kita ibarat sampah yang tak berguna yang hanya membuat maruah kita tercela begitu saja..fikir-fikirkan..Sekian^^

*****************

#Entry untuk diri sendiri..aku suka menyusahkan keluarga,kawan-kawan,dan juga menyusahkan diri sendiri..grrrrr !!
#Insyallah mungkin nak ke terengganu ambil adik yang dah tamat latihan 27hb Feb ni nanti..
Siapa nak ikut?hehee
#Ada sahabat blogger sentap dengan entry aku sebelum2 ini..maaf dari pinta ya,ikhlas dari hati ini..
#Aku terjun ke sini bukan mencari lawan,cuma inginkan hidup berteman yang sering kesunyian.. jadi sama2lah kita saling mengingatkan antara satu sama yang lain..


#Stok lama..Diambil masa ke Fraser Hill dulu..


Kata Achie :Jangan suka keluar malam ..Bahaya !!

Sila like jika suka entry ini. . . 


48 komen dari budak comel^^:

CekbOlat-bOlat berkata...

adk nyusahkn abg eh? hntrkan bear ='(

xpe.. adk tak kesah la..(^^,)

p/s: cntik gmbr tsik tuu.. cntik sgt.. sgtt!

chemay berkata...

jangan bergantung sangat pada orang,
nanti orang menyampah.
:)

Mr.Clive berkata...

OMG! OMG! OMG!

%^#$&$&$&(%*^$*#%&$*%%(6!!!!!!
GAMBAR ITU SUNGGUH SETAILO TAHAP DEWA BRO!

mcm bukit bukit kat oversea dah pulakkk...setailo laaaa weh! nak pinjam weh gambo ni! nakkk gunaaa! :D
heeeee

Zakaria's daughter berkata...

betulllll betull,
idop jgn nyusahkan org.
tapii tapi kite neh salu sgt der nyushkan org T_T


wuwuuu. nak terasa buleh tak pasal sentap tuh? ahaks -,-'

Telor Power berkata...

lawa landscape tu....semaaaat

biasalah tu kita kena sentiasa muhasabah diri,
parts susahkan org tu mmg tak setuju sgt2. kerana masalah kita, orang lain turut terbabit sama utk selesaikan.

Akue Achik berkata...

achie,,sy jga ska susahkn org...huhhhuhu :(

Lea Isnawi berkata...

saya tunggu kamu di terengganu ye :)

dayah SnoW Heuka berkata...

:| yup seelok2nye kita usaha dulu sebaik mungkin baru kite mintak tolong kat org tertentu kecuali klo kite betol2 da buntu da..

p.s have a safe journey achie ^^

Bitt (double IS) berkata...

dulu selalu mak pesan gitu...hahhaha tapi dia tak cakap bahaya dia cakap nanti masuk angin...pastu skang pernah pesan kat sepupu remaja...skang bahaya kuar malam buleh bunuh2 jadinya...scary kan :)

yad'z berkata...

terasa gak saye menyusahkan keluarga bila sakit.. perabih duit saye kat ubat jek.. ='(

Nisa Greennnpanda berkata...

yup3, xleh lari dr kesilapan & masalah..tp bile ade prob, xsalah pun nk mluah nk Allah, famly & frens...kn? >_<

achie xde nyusahkn sy pun, hehe.. ala, xdpt ikut, ade klass mase tue, huhu~... T_T

nk ke android tue? ngehehehehe.. XD nnti sy blikn kalo rjin, lalala~...

Nisa Greennnpanda berkata...

pssssssssssstttt...
achie..bkn awk kdang2 suke kuar mlm ke? hoho.. XD lalala~...

Tea berkata...

Kadang2 kita tak sedar kita telah menyusahkan....
Waima tiada terniatpun...

Miss Butterfly berkata...

take care, semoga terus hepi~










pegi ganu jangan lupa beli ole2. lalala~

HeNRieTTa JoSe berkata...

Betul tu....rietta pown xsuka nyusahkan, semua rietta urus sendiri....ckupla mak bersabung nyawa lahirkan rietta, susah payah besarkan rietta....rietta xmo mak nyesal ada anak cam rietta...ayah pown sama....

psss....bil letrik....

LadyBird berkata...

cantiklh gambar tu.. sgt2 cantik.. awk ade flickr x? nak tgk..

bagi link kat blog lady tau.. toce..

p/s : nk dtg trg kat mane? nak g ambik gambar tak? :P.. kalau kat trg org panggil gi 'nembok'

Hanamiko Sakura berkata...

ya.. betul tu..semua manusia ada kebaikan dan keburukan... sebab tu Allah ciptakan kita berpasang-pasangan supaya kita saling ingat mengingati antara satu sama lain...

cik ika berkata...

rindu kt awak jugak..hehehehe

Niza Romli berkata...

sangat tak suka dgn org yang suka menyusahkan org lain.

KhaiRin : anies berkata...

kena slalu igt kn diri..jd lbh baik dari semlm...br la rs x menyusahkn sesiapa

Aine Ainun berkata...

Biarlah kita x pandai, xde harta, takde kereta...

Tp...jgn mneyusahkan, terutamanya pada mak n yah yg mmbesarkan....

Kira Kekuri berkata...

thanks koz mnggingtkan.
pi terengganu? mo ikut (dlm mmpi jak la)
uiks, mcmlah mo gmbr muka ko d header tuh, kalau rambut blkg jak nmpak. lol

najihah sahami berkata...

p ganu??nk ikut achie!!!plisss. hehe. singgh bentong dulu eh..thanx!!

i tak menyusahkan kan kan?:P

Leeya Hezlin berkata...

dah besar-besar ni makin faham dah asam garam kehidupan kan..
dah tahu mana yang baik dan mana yang buruk..

saya pun kadang-kadang ada juga menyusahkan keluarga dan kawan-kawan..
kesian juga..tapi itulah,kita ni manusia yang lemah..

mau pergi terengganu??syoknya..hehe..
belum pernah sentap lagi..banyak pengajaran yang boleh diambil dari entry-entry anda..

have a nice day en achie.. :)

intan_blur berkata...

terima kasih sbb share n3 seblum nih,..bg intan xde la sentap pun..kadang2 terdetik dlm hati.."betul la dia ckp.."hhahahhaha..
so time utk bermuhasabah diri..
intan pun suka mnyusahkan org lain..hahahhahaha..ngengade lebih kan ;P

eRza farEeha berkata...

yeahh..setuju2..tp kekdang ter nk wt gane kn..ahaha

Azlan Hasan berkata...

kadang2 rasa palat jer bila kesilapan kita menyusahkan orang lain..hehehe

Regards,
-Strider-

Noraim berkata...

cantik sgt gambar tu. huhu.

biarlah org menyusahkan kita jgn kita menyusahkan org. nti org cepat bosan dgn kita :)

Ujie berkata...

kalau dah family & kwn2, takde la menyusahkan bila ada yg minta tlg.
hidup kan saling memerlukan..

*gi t'ganu? bestnya..teringin nak mkn kat pantai bt rakit tu lagi.

O CIKTEDDY berkata...

ok,cik sdg fkir ni..
eh2,trganu?cik nk ikut la..cik org ganu.kui3

Aween Md Zahir berkata...

tamau komen lebey,,cuma nk ckp : photo itu cantik ! :)

Cikgu Ma berkata...

hidup tak ada yang susah jika kesulitan dihadapi dengan senyuman..

CikUna berkata...

yeay 1st lagi !! Yippie !! ( gosok perut sendiri..hehe )

Tak de la bro.. mana ade menyusahkan.. CikUna paham setiap org lain caranya dema nak mengurangkan tekanan.. meluahkan salah satunye.. kami semua concern k.. Belajarlah memaafkan walaupun bukan diri yang memulakan.. eceh.. pandai je type..hehe

\\( ^_^ )//

aku HIV positif berkata...

singgah ziarah & ukhwah.
t kasih atas sokongan

jessemiller. berkata...

Hidup ini saling mengingatkan.. kdg2 kita blogging pn niat ikhlas nak brkongsi bnda baik kn... cheer la awk ^___^

btw, nice shot.. suka tgok.

teha berkata...

aku pon rase aku selalu ssh kan org =='

semutsengal berkata...

aku memohon keampunan dariNya.

.diannorhayati. berkata...

wuwuwu T.T

xpenah pegi fraser hill :( sobss

LidiaSuraya berkata...

x pernah sampai fraser hill...
tapi nice pic ... :)
awesome, really.

EruzuLiyana berkata...

kawan yang baik takkan pernah rasa diri mereka disusahkan :)

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

P Ganu ? Nok ikot haa~ HAHA :D

xila riston berkata...

wow lawa gambo...
ape ni sentap2...xkewl oke...

Kira Kekuri berkata...

aq lpa aku da komen ka belum. hehe
ok bab jangan kuar malam tuh, nasib aq jrang kuar malam jg. tapi tringin plak kuar malam. ( ohh aku ingin ke arah kejahatan) ohh no

Zakaria's daughter berkata...

# hati nih sambut salam perkenalan jika hati tuh ingin berkenalan.
haha.

Prettywrite berkata...

Subhanallah cantiknya gambar..kirim kepok lekor la g ganu..hehe

LadyBird berkata...

dah buat ek?
nanti bagilah link.. nak tgk..
tupun bila dah siap uploadlah :) hihihi

Syariniey Amran berkata...

Subhanallah.segala pujii bagi Allah.cantik sangat2 gambar langit.

Afzainizam berkata...

yupppp yang menghulur lebih baik dari menerima... so kalau kita tak susahkan orang maka mudahlah jalan untuk kita nanti..

Story terbaru blog kami...
masalah kereta lembab tak ada pickup

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger