Blog Lensa Kamera

Sabtu, 4 Februari 2012

Senyum Tak Perlu Kata Apa-Apa

Assalamualaikum w.b.t. . .

   Senyum senyum senyum
Senyum senyum

Verse
Kacak luar
Kacak dalam
Kacak dengar sini
Kalau saya senyum
Awak mesti senyum sekali
Kalau kita senyum
Semua orang berjangkit
Bila semua orang senyum
Dunia tiada penyakit

Chorus
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
tak perlu kata apa-apa 

#Lirik lagu Senyum..hehe Sis Diana suka ni..hahaaaa

Semakin aku ingin lari dari masalah,semakin masalah ingin mendekati..semakin aku bosan dengan masalah yang jatuh menimpa..semakin masalah itu kunjung tiba tak henti-henti..masalah !! semua orang punya masalah,sejak kecil aku dah punya masalah..masalah yang buat aku meronta-ronta..ikutkan hati jahil ini,aku ingin hidup tanpa sebarang masalah..hidup aman harmoni tanpa ada gangguan siapa-siapa yang bisa buat diri ini cepat melatah..yang pasti setiap masalah tetap ada jalan penyelesaiannya..terpulang dengan kita sebenarnya nak kawal masalah itu dengan cara bagaimana..aku dan masalah susah nak dipisahkan,selepas satu dah selesai,pasti ada masalah lain yang akan menimpa..

Namun kali ini masalah sungguh besar sekali,setelah lama masalah itu bertandang disisi,kini dia bergolak lebih kencang lagi..membuat aku lemas tak bermaya,membuat aku rebah tak bernyawa..namun aku pasrah jika ini hendaknya..jika ini pintanya,aku terima dengan redha..walaupun apa terjadi,tuhan sentiasa ada disisi..kekadang aku kejam dengan tuhan,aku lupa bila nikmatNya ku terima,aku merayu bila masalah dah tiba.begitu kejamnya aku sama tuhan..maafkan aku Ya Allah..kini apa pun yang terjadi,aku malas nak pandang belakang lagi,,bagiku kisah silam tetap silam.menjadi kenangan dan juga iktibar,agar aku lebih berhati-hati dimasa akan datang..buka buku baru,buku lama tutup rapat2.bukan aku yang mahu,tapi memang itu yang kau perlu kan? Sekian ~

#Best layan lagu kat atas tu..yeahhhh

#Jangan menyesal suatu hari nanti sudah !!

#Terima kasih buat Sis Ujie..sy hargai tu kak..

#Kisah kita tamat disini,aku pasti bila kau dah mengatakan YA dengan angkuh sekali..

#Ni member aku..makan durian sorang2..hahaaa

Kata Achie :Bila serabut aku lagi banyak merapu..


Sila like jika suka entry ini . . . . 

39 komen dari budak comel^^:

Telor Power berkata...

kemain lg duriannye.....dasyat !!!

wanie mn berkata...

ada masalah barulah 'life'!! HAHA ;P

chemay berkata...

semua orang ada masalah achiee.
cuma yang berbezaa.
cara kita handle masalah tuh.
cool okay?
settle kan masalah tuh cepat2.
nanti boleh ajar chemay snap2 gambar pulakk.
:P

CekbOlat-bOlat berkata...

hulamakkk! kehkehkeh..besor duriann..

byk ye story anda dan lagu =)

pstt : angkuh ? fhmilah,dia permata bkn kaca.. htinya kuat.. dan bkn senang utk didekati dan dikacau ^^

Miss Butterfly berkata...

walau ape pun yang jadik, sy tetap akan jd kawan awak, tetap akan ada utk awak..





so, jgn nk senyap sgt boleh? risau taukkk.. grrrrr

cik Kartun berkata...

tiada siapa yg hidup di muka bumi dengan bertemankn masala..
btw.. kwn ang tu napew?? hahaha

Juliet_iRa~" berkata...

senyummmmmmmmmmmmmmmmmm :)

setiap org mesti ada mslh...tpulang kat kita camna nak atasinya..samada +ve or negatif..sblm wat keputusan nk selesaikan mslh tu, be rational...jgn tlalu pk kn tntg org lain smpai kita sendiri y bermasalah..

hi achie!

pss : join x gathering hari ni?

l berkata...

like this

Nisa Greennnpanda berkata...

xpenah dgr la lgu tue..
xde kat youtube eh?
malas lak nk dload2 kat file sharing, hoho~.. XD

member je mkn durian, achie xmkn ke? ^_^

Nisa Greennnpanda berkata...

yup3.. jom kite same2 bukak buku br, jom.. sy nk move on idup nie.. xnk pikirkn hal lame lg dh.. "-_-

kite xkn dpt lari dr masalah, tue kn ujian wat kite.. juz kne pndai hadapi & handle je la kot.. (sy pun ade prob gak achie..bkn awk sorg tau..igt tue..)

sy suke komen byk kli kat blog achie, ngehehhe.. *sile cubit pipi, hoho..* XD

Bitt (double IS) berkata...

teruskan perjuangan...ada pelajaran disetiap masalah :)

Ujie berkata...

-mula2 dgr lagu ni dulu bunyi mcm 'kacang'..kcg tua kcg muda..^___^

-masalah..ia satu cabaran, bkn bebanan.

-tahniah..sbb mahu buka lembaran baru! segalanya bermula dari diri sendiri..

Cik Asma BLuppy berkata...

mak oii.. besar nye durian!

Kira Kekuri berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Azlan Hasan berkata...

aku tak paham kena kadang2 orang takleh nak senyum..pahal tu benda paling simple tanpa mengeluarkan modal..hehehe..senyum skit achie!! :)

Regards,
-Strider-

LadyBird berkata...

wa.. tension2 pun sempat lagi update blog :D..

setiap org ade mslhnye.. lady pun rs setiap satu mslh, masalah lain pula muncul.. dan masalah terbesar yg lady lalui skrg aelah di masa skrg..

mungkinkah mslh kite same? hanya Allah shj yg tahu..

ape2pun.. jangan lupe, di sebalik ujian itu.. hikmah Allah sedang menunggu kepada sesiapa yang redha dan mencari kebaikan..

xila riston berkata...

wahh gambaq doriyan ni kat mane??? bile de masalah err doa bnyk2 cite kat Allah ok~~~

♥e'in♥ berkata...

sabar ye.. itu sume dugaan.. be strong!

Hanis MY berkata...

Adakala masalah tu buat kt lebih mtg kan...

Posing terbaik, akak nk posing cenggitu jgk la tak pun buat2 sakit kena duri hehe..l

HeNRieTTa JoSe berkata...

Salam...
Maaf lar sbuk sket lately....

Semua manusia pasti punya masalah...kite xperlu lari dari masalah, kita hanya perlu laluinya dengan tabah...supaya ia sendiri pergi dan menjauhi kite....

Ps...uiks, besornye durian....hehehe...

Pss...nk dtg cni? Kt utara nieh....hehehe...

teha berkata...

:) * tengok , aku senyum jee.. hahahaha !

KizZ berkata...

Huuu~ kita tak boleh lari daripada masalah...sebaliknya kita kena berani hadapi masalah...fikir jalan penyelesainnya..

semutsengal berkata...

durian segamat sedap.


HAHAHAHAHAHAHAH

KhaiRin - anies berkata...

kalu kena hempap dek durian tu masih nk senyum lg ke? heheheh

EruzuLiyana berkata...

sama la, bila banyak masalah, serabut fikiran, banyak la plak nak merapu..haha

Akue Achik berkata...

larat ke mkn durian bsar gedabak tu sorg2?hehehe

oh well, trouble is a friend but trouble is a foe..

still, Dia takkn bg musibh melainkn yg mmpu dtnggung oleh umatNya.. :)

be strong..May Allah bless..

yad'z berkata...

hidup sebagai khalifah di bumi Allah ni memang takkan lari dari masalah. antara nak atau tak je hadapi nya.. chillex kawan.. =)

Nisa Greennnpanda berkata...

s-m-i-l-e~...
snyum la, achie~!! ^_^

eRza farEeha berkata...

yeahh..senyummm tgh kata pape..heee

ciK LyndaWawa berkata...

hati2 dik..tajam durian tu..hehehe

Pondok Usang berkata...

kerana senyum itu sodokah... Salam Maulidur Rasul.. =)

shera haifa berkata...

jangan lari dari masalah.. biar masalah lari dr kita..

jangan serabut nanti berhabuk.. *apakah?

relex. cari jalan yg terbaik tuk selesaikan setiap masalah itu..

O CIKTEDDY berkata...

shaye prcaye stiap mslh ade pnyelesaiannya =)

Cik tikah berkata...

eh, awesome gmbr tuh. nak panjat gk. haha

Leeya Hezlin berkata...

hidup kita ni tak lari dari maslah..
kalau pun kita lari ke mana sahaja,tetap masalah akan ada kalau tak diselesaikan..

btw,senyumlah..kerana senyum tu satu sedekah yang sangat la mudah..
tak perlu bayar apa-apa pun..hehe..

have a nice day en achie..

p/s: ala,xda hal la..umur tak membezakan apa2 pun..kawan tetap kawan..hieeeee.. :)

Muhammad Saiazuan Norhalik berkata...

beb, lgu ni best.. all time fav.. tp knapa x msk ajl ek?

Afzainizam berkata...

punya lerrr gila durian besar betoiiii

senyum aku melihatnyerrr

۞۞۞۞Salam Maulidur Rasul۞۞۞۞
diy pemasangan carpet dan insulflex lantai kereta

najihah sahami berkata...

sangat memahami perasaan achie..sakit nak melupakannn. setiap masa asyik teringat. sampai nakkk sangat dia tahu kita ni siksa tanpa dia. tapi buat apa. dia buang kita. dia takkan peduli dah even kita mati sekalipun. benciiii!

erk.. terEMO. ahhaha

CikUna berkata...

huhu... i LOIKE this song bro...~ngeee coz lagu nie ade kenangan gak.. pas nie post pulok lagu Ombak Rindu.. mesti nagesss2x pulok...

apa pun SENYUM = CUTE
\\( ^_^ )//

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger