Blog Lensa Kamera

Jumaat, 10 Februari 2012

Baik-Baik Sayang l Nadia Athirah

Assalamualaikum w.b.t. . .

Aku tak ingin
Kau menangis bersedih
Sudahi airmata darimu
Yang aku ingin
Arti hadir diriku
Kan menghapus dukamu
Sayang... 
Karena bagiku kau kehormatanku
Dengarkan... Dengarkan aku

Hanya satu pintaku
Untukmu dan hidupmu
Baik-baik Sayang
Ada aku untukmu
Hanya satu pintaku
Disiang dan malammu
Baik-baik Sayang
Karna aku untukmu

Semua keinginan akan aku lakukan
Sekuat semampuku Sayang
Karena bagiku kau kehormatanku
Dengarkan... Dengarkan aku

Semuanya sudah musnah,punah segala impian ku dikala ini..aku masih tak mampu terima kenyataan,yang ini adalah pengakhirannya walaupun awalnya hanya ada gelombang kegembiraan aku rasakan..aku lemas,aku lelah tak bermaya..tanpa mampu membuat apa-apa. gara-gara kamu,mereka yang aku sayang menjadi mangsa..aku mula belajar bermain dengan emosi sendiri,mereka memujuk mengatakan sabarlah ya hati,tapi hati ini keras..degil,tak mahu mendengar kata..aku cuba untuk belajar menerima,tapi sampai saat ini..aku susah untuk melupakannya..aku cuba untuk menerima yang lain,dengan harapan aku bisa melupakan kamu...namun aku tetap tak boleh..aku memang degil,..ya aku akuinya..

Mungkin aku harus kuat untuk melupakan kamu..aku harus!! aku belajar untuk membina kehidupan yang baru,dan kamu hanya kenangan terindah yang pernah tercipta untukku.. aku harap kamu membuat keputusan yang terbaik untuk hidupmu,semoga kamu tidak tersakit hati dimasa akan datang,tidak menyesal dengan apa yang kamu lakukan..memang aku tersakit hati pada mulanya,tapi aku mula berfikir dengan otak pemikiran yang waras..memang wajar aku lepaskan kamu..aku tak punya apa-apa,aku bukan siapa-siapa..siapa kamu,dan siapa pula aku...aku harus sedar diri.bila ku cermin diri,ternyata aku memang tak layak buat kamu yang begitu bergaya..ternyata memang serba kekurangan..aku baru perasan,aku baru sedari itu..patutnya dari diri dulu aku patut sedar,mungkin aku tidak tersakit hati seperti yang aku rasai detik ini..kamu faham,aku lemah sekali..luar aku tersenyum riang,tapi dalamnya hanya tuhan yang tahu bagaimana remuknya hati ini.. Ya Allah kuatkan iman ku..amin3,tuhan yang sentiasa disisi,keluarga yang yang sentiasa menyokong diri ini...

Insyallah,ini mungkin luahan terakhir mengenai kerapuhan benteng hati ini ,selepas ini tidak lagi insan bernama kamu,aku perlu melupai kamu dengan kadar segera,agar aku tidak jatuh sedarkan diri..aku perlu cepat !!Apa pun alasan kamu meninggalkan aku..aku harap kamu baik-baik sayang..semoga tidur kamu sentiasa lena,semoga bila kamu terjaga ada yang mengasihani kamu tanpa ada yang membuli kamu..aku tak mampu lagi berada disisi kamu..kerana aku tahu aku memang tidak kamu perlukan lagi..semoga kamu kuat ya,aku doakan kamu sentiasa sabar dan tenang dalam menangani masalah,aku tahu kamu bagaimana..aku sedar kamu cepat melatah..semoga kamu dapat harungi semua itu tanpa ada sebarang masalah lagi..aku doakan itu sayang...jaga diri sayang,akhir kata..semoga kamu baik-baik sahaja hendaknya..amin..

#Maaf sahabat,jangan kecewa dengan entry ini .insyallah selepas ini tiada lagi entry sebegini.. insyallah..
#Aku dah puas berfikir,namun sampai saat ini..aku tak sedar dimana silapnya..
#Sahabat,doakan aku ya..insyaallah jika aku berjaya dalam interview minggu depan..mungkin tawau atau penang menjadi destinasi seterusnya..amin3 .tolong doakan sangat2..aku perlu lari untuk melupakan semua ini..
#tetiba rindu dengan nadia athirah,siapa nadia athirah?dia anak buah yang comel rasa geram nak cubit..mood nak balik kampung pula ^^

 #Ini bunga dekat pavillion kalau tak silap..hehe

#Macam kurang je rasanya..apa dia??

Kata Achie :Segalanya yang terjadi pasti dari kesilapan diri ini..aku pasti itu !!


Like dengan seikhlas hati ya sahabat...

44 komen dari budak comel^^:

Ujie berkata...

kesilapan pastinya dtg dari kedua pihak..itu pasti.

eloklah achie nak berhijrah..mmg tu salah satu cara utk bina hidup baru. semoga berjaya..akak doakan!

Miss Butterfly berkata...

semoga awak terus kuat dalam menghadapi dugaan ini...

CekbOlat-bOlat berkata...

kat adk rindu tak? cubit pipi adk cepatt ! hahaha..

hm,, nk melupakan seseorg tu bkn mudah.. (^^,) harap abang dpt yg lebih baik dan sgt baik dri itu..

lagu tu utk adk ehh? masehhh.. syg abg

xila riston berkata...

woahhhh.
ok yg klcc tu mcm subjek dia pokok je lebih, watak utama klcc tu kan...


bunga sakura....ouchh

Mr. Trollulz berkata...

Dah tengok movie baik baik sayang? try tengok. :)

Akue Achik berkata...

msti tluka yg amat..huhu

sabar ya achie..

Allah dah tntukn yg tbaek utk kita suma..yakin itu.. :)

dapat tawau..tawau! haha

Gud luck..^^

jessemiller. berkata...

Hadapi dgn senyuman ~Dewa. #lawa la gambar2 achie. ^^

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

Kalau Shag cakap Shag tak nak doakan kejayaan interbiu Achie nanti amacam ? Tetiba nak p jauh dari Shag. Ni tak suka ni !

#All the best interview nanti saya,. Fi hifzillah ;)

reen afny berkata...

mengapa ni ;(
sabar yea. mungkin dia bukan jodoh kamu. segala yang terjadi pasti ada hikmahnya, mungkin Allah teah merancang sesuatu dan sesorang yang terbaek buat kamu. ingat, jodoh itu rahsia Allah ;)


psst, semoga berjaya dapat kerja jauh2. at least boleh travell tenangkan fikiran kan...

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

Malas nak update. Hari ni sampai rumah kul 12 tadi. Tak larat nak update entri baru yang ada cerita. Huhu.

#Isnin gua p Genting. Nak ikut ? :D

chemay berkata...

achie,
kuat!
mungkin Allah dah tetapkan achie untuk orang lain.
move on ye?
jangan selalu fikir pasal benda yang dah lepas.

pergilah bercuti.
insyaAllah boleh tenangkan hati.
:)

Telor Power berkata...

setiap kejadian ada hikmatnya////pulanglah ke kampung tuk tenteramkan jiwa seketika :)

Mr.Clive berkata...

xpa xpa...luahkanlah...sharing is caring! :)

yad'z berkata...

lagu tu saye sangat suke... ^^

all the best for ur interview... achie bolehh!! achie kuat!! jangan down!! achie smileeeeee!!!!! ^^

#doa saye mengiringi. hope kamu akn lalui hari2 mendatang dengan hati yang senang, buang jauh2 rasa sedih and bersalah itu. thousand people out there love you. remember that okies.. ^^

~SaL IjOu~ berkata...

jgn lupa juga,kami teman2 blogger sentiasa menyokong Achie dari belakang~ =)

utk bangkit kembali dari 'kecederaan hati' memerlukan sedikit waktu..usah paksa diri..sedikit demi sedikit ia akan pergi..~

ala.akak baru dok puchong kamu da nak pegi tempat len plak..huhu~

akak mengajar dekat sjkc yuk chai,pj..xjauh dari lrt kelana jaya.nak cari rumah yg dekat2 situ mmg mahal2 belaka..tu yg tompang uma kwn kat puchong dulu~

dayah SnoW Heuka berkata...

alaa sedihnye entry niyh :| .. kdng2 kite ta tahu ape y dia na kan? kite da buat y tebaik utk dia.. tp las2 sad ending.. insyaAllah ada hikmah :)

ape2 pon gud luck utk interview naty yer.. ^^

Leeya Hezlin berkata...

sedihnya baca luahan hati en achie ni..
bersabarlah duhai sahabat..
ada sinar bahagia menanti ada di depan nanti..

ALLAH buatkan kamu jumpa orang yang salah sebelum jumpa orang yang benar buat kamu..
memaafkan mungkin boleh meredakan hati kamu tapi melupakan itu susah..
tapi sebagai manusia,kamu kena tabah dah jangan disesali apa yang berlaku..
be strong en achie..
you can do it..

insyaALLAH,sentiasa doakan kawan-kawan..good luck..
kalau rindu pada nadia athirah,balik la jumpa dia.. :)

p/s:kalau ke tangjung simpang mengayau,memang best..tenang ja kat sana..kalau en achie kembali semula ke sabah,boleh shoot gambar kat sana.. :)

kiwi berkata...

wah..cantik..hihi..kat utm kl hari2 nampak klcc ^^

ciK LyndaWawa berkata...

ehem2..lagu itu ditujukan untuk saya...ehehehee

misyamissyou berkata...

hey! xde slhnye luah perasaan..kalau nk luah lg pas ni pun boleh..benci lagu tu...benci tp dengar jugak..

yes, lari..do that..like i did last time..mcm2 tempat lari, bile fikir balik rase kelakar..xde pn bawak perubahan ape2 tp try je..insyaallah..n selit dia dlm doa tiap kali rindu, tiap kali sakit hati, doa kan dia baik2..

smoga berjaya interview tu nanti..good luck!
*nk selongkar blog bace entri mase lari dulu* >_<

cik Kartun berkata...

semoga berjaya dlm intrview tu okeyyy..
cis ank buah die upe nye.. jntung CK da dupdap2 tadi hahaha
kim salam peluk cium kt ank buah tu yew :D

Miss Purple Ungu berkata...

bunga bukan sekuntum
byk lg bunga sakura yg lain ;)

TiraPengemis berkata...

athirah? nama aku? opsss..hehe

Cik tikah berkata...

nak jadi model awak (nada malu)

CikUna berkata...

huhu.. jangan bersedih2 lagi ya sahabat... semoga Allah akan sentiasa melindungiMU... La Tahzan & be a strong MEN.. hehe ( pepandai je kan )

just wanna to give this as kata2 memujuh ( eceh... )

* Kadang2 ALLAH sembunyikan matahari,
@ DIA datangkan petir & kilat,
# Kita tertanya2 kemana matahari,
~ Rupa2nya ALLAH hadiahkan kita pelangi..

thats all...
Sm!l3 \\( ^_^ )//

Azlan Hasan berkata...

erk..sabar bro..segala yang berlaku pasti ade hikmahnya.. :)

Regards,
-Strider-

Unknown berkata...

Awk pown jaga diri taw....penang larr...t kite bkeh outing sama...ajk TP skali....

Psss.....pos? Tidakkkkk.....kang hncur berderai.....nk?by hand.....so, doakan ke penang yea.....

Kira Kekuri berkata...

nadia athirah? i know her, prnah ko ceritakan dulu. n sbb dialah jg....... (membiarkan ayat tergntung d situ) hehehe

apa pun, setiap manusia d jadikan Allah berpasang2. mungkin bkan dia orangnya. Jodoh d tangan Allah. err family mcmana? tahu ka?

#apa pun pesan aku, Life Must Go On.
yang dah lalu jadikan pengajaran. =)
Aku tak ingin
Kau menangis bersedih..(mnyanyi)
sabar yah achie =DD
#bahh harap2 ko dapat d tawau lah. goodluck hehehe. lepas tuh tukar lah slang brcakap ko p slang Tawau. heheh

#apa pun, think +ve =D semua yg berlakukan Allah jadikan bersebab?
kbaii~ =)

panjang tul lak komen aku. hehe.
spam ja kalau rajin. tc achie =D

♥ p a a n i ♥ berkata...

bunga tu sangat shantekkkkkkkkkkkkk!!! tolonggg.

semutsengal berkata...

selalu nya kepasrah je. Bila nak ceria ni ? Ke mmg tema blog "pasrah" ?

Muhammad Saiazuan Norhalik berkata...

kadang2 aku karok lagu ni! hehe

hmm aku x pandai bab photograpy ni, x paham yang subject? pe benda tah.. haha

p.s goodluck with ur interview bro! :)

Nisa Greennnpanda berkata...

sebak dada sy bc entry achie nie..pnuh ngan emosi & kate2 yg btul2 ikhlas & suci...

Ya Allah.. tlg la kwnku achie nie..moge t'capai sgale hasratnye, moge die b'jaye dlm interview nnti.. berikan la die kebahagiaan, amin~...

achie, gud luck & all the best my fren~!! ^_^

Nisa Greennnpanda berkata...

cun gile pic yg achie snap nie... ^_^ keep it up~!!! sy rs minat achie dlm photography nie dpt wat achie move on dlm idup.. >_<

btw, nk tgk pic anak buah achie tue... hehe... XP

Shaznina Sofia berkata...

sabarlah... setiap yg pergi masih ada pengganti.. senyum la walopon terpaksa berbohong hati sendiri..

MiszMaryaNe berkata...

semoga kuat dan tabah!! =)

Nida berkata...

Kak Nida pun suka lagu tu.. gambar tu semua cantik, pendapat akak takde yg kurang.. cuma mungkin watermark terlalu besar kot... (pendapat seposen)

O CIKTEDDY berkata...

i pray all the best for you,fren =)

El-Janna berkata...

site dri parking ni cantik kan^^

Nisa Greennnpanda berkata...

xupdate nie..
ade shooting event eh? jealous3.. >_<

Zakaria's daughter berkata...

hewhewwww.

intro dah macamm nk tuju lagu kt awek.

bole tuju lagu? :P

DianaAzis berkata...

Achie, percayalah..apa yang Allah dah tentukan adalah yang terbaik untuk kita..Apa yang berlaku adalah asbab untuk achie jumpa yang lebih baik. Be positif..

#Best of luck dear.. tak kiralah utk interview atau pun kehidupan :)

Nisa Greennnpanda berkata...

moge2 achie successful dlm interview nnti..

kalo dpt tawau, dpt gak la achie blk kg skali-sekala kn? ^_^

najihah sahami berkata...

untungla achie boleh berhijrah. semoga semuanya tertutup kemas dalam lipatan kenangan.

Afzainizam berkata...

yupppp yang pedih itu bukan derita.... di telan pahit itu penawarrr ... di telan manis itu penyakit... bukan nikmat

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy pasang soundproof kereta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger