Blog Lensa Kamera

Rabu, 22 Februari 2012

Macam Mana Nak Lupakan Cinta Pertama l Berkorban Apa Saja

Assalamualaikum w.b.t. . . . 

#Rindu kenangan masa ni..

Berkorban apa saja
Harta atau pun nyawa
Itulah kasih mesra
Sejati dan mulia

Kepentingan sendiri
Tiada diingini
Bahagia sejati
Saja yang diharapi

Berkorban apa saja
Harta atau pun nyawa
Itulah kasih mesra
Sejati dan mulia
hmm... hmm... hmm... Read More..

Lirik Lagu Berkorban Apa saja - rabbani..

********************

Macam mana nak lupakan cinta pertama?alahai dik,macam mana nak jawap ni.sebab aku sendiri pun tiada jawapannya..bagi aku bukan mudah untuk melupakan cinta pertama jika sebenarnya dia adalah yang terbaik untuk dirimu..aku nak cakap pun malu,sebab aku sendiri gagal nak jaga hubungan sebegitu..bagi aku,jika merasa dia yang terbaik antara yang ada,cepat2lah ikat dengan ikatan yang sah yakni perkahwinan..aku sendiri dah merancang ke arah itu ,namun mungkin jodoh tiada,aku tak perlu nak kata apa lagi. yang lepas tetap lepas,kita kena sentiasa maju kedepan..jadikan ia pengajaran agar tiada lagi masalah sebegitu terjadi lagi kelak..

Nak lupakan cinta pertama bukan mudah dik,susah kalau kau tak punya kekuataan yang luar biasa..yang tiada iman tu,ramai yang jadi pelakon sampingan berlakon kat bangunan-bangunan tinggi..melompat ke bawah dengan harapan akan selesaikan masalah dengan segera.namun tak fikir masalah akan menjadi lebih besar bila nak kena berdepan dengan tuhan lagi..kenapa nak bunuh diri?kenapa bodoh nak bunuh diri?dah lama hidup?dah banyak amalan?

Dah terang lagi bersuluh sebenarnya tak wujud istilah Couple?kan3?jadi bila kau sendiri yang beria-ria bercinta sakan dengannya dan tetiba terputus ditengah jalan..jangan salahkan sesiapa..salahkan diri sendiri yang tidak pernah mendengar kata..maaf kalau salah kata,kerana aku sendiri pun begitu..bercinta bukan kemain lagi,tapi tengoklah sendiri putus ditengah jalan.selepas ni mungkin lebih baik bercinta selepas kahwin..manatau lagi best?ada berani??suruh je mak ayah tolong carikan,ada duit lebih kawin je terus..

Fokus kepada cara nak lupakan cinta pertama,sebenarnya kau kena ingat satu benda..bila kau dah putus cinta,ada dua sebab saja,sama ada kau memutuskan atau kau diputuskan..tak gitu?kalau kau yang memutuskan,mungkin tidak menjadi masalah besar bagi kau.tapi bagi mereka yang diputuskan memang membawa masalah yang cukup besar..bagi aku,kalau betul dia nak putus,bagi sajalah apa yang dia nak..kau sayang dia? kau semat je dalam hati,kalau sayang dia kau sanggup buat yang terbaik walaupun dengan cara berpisah itu hanya buat kau derita..mungkin derita itu kau yang rasa,namun percayalah mungkin ada hikmah disetiap apa yang terjadi..kalau betul dia adalah jodoh kau yang pasti,suatu hari pasti dia akan kembali..mungkin bukan sebagai kekasih,tapi yang lebih baik iaitu sebagai pasangan yang halal untuk digauli..insyallah,jadi cik UNA,berkorban apa saja ye..apa macam?sesuai tak dengan tajuk lagu ni?hahahaa Sekian...

Siapa Cik Una ?Klik banner kat bawah,follow ketat2 ye..terima kasih atas sokongan!!
Dia skandal aku ni..haha gurau je la..

#Klik kalau sayang achie...


#mood nak taip panjang2 dah mari dah..heheeheee
#tak perlu nak kesali pada sesuatu benda yang telah terjadi..
#Aku kena teruskan kehidupan agar aku cuma tidak tersakit hati lagi..
#Mencuba mengembirakan hati orang lain walaupun hati kita mungkin pedih sekali.
#Allah takkan menguji hambanya melebihi dari apa yang termampu olehnya..
#Entry ni jangan ada yang sentap sebab cik Una dah tanya aku,aku cuma jawap apa yang aku rasa..

Kata Achie :Aku takkan lupakan kau kalau bukan sebab kau yang 
tinggalkan aku tanpa alasan yang munasabah..takpe,mungkin
 salah aku,tapi tuhan itu maha adil..kita tengok 
dan lihat sama-sama ye...peace^^


SILA LIKE JIKA SUKA ENTRY INI..TERIMA KASIH SAHABAT~

49 komen dari budak comel^^:

semutsengal berkata...

kenangan mana boleh lupa, tapi hidup perlu diteruskan.

chemay berkata...

kadang2 kita mmpu nasihatkan orang.
tapi diri sendiri tak mmpu nak buad apa yang kita cakap tuh.
kannn?
:)

susah nak lupa 1st love sebenarnya.
susahhh dan sangat sakit.
:)

fRaMe+LenSeS berkata...

Nadh stuju ng kamu. Xmdh. Tp lg ssh klu x cb kan? ;)

Telor Power berkata...

mmg susah sebenarnya...

hanya perlukan masa untuk menguraikan, dan cuba jgn ingatkan kembali walau ia terkenang dan dtg sekali sekala

mysara berkata...

mmg cnta pertama sukar utk dlupakan..
ada gk org pernah tanya mai..n pe yg mai jwb cuma dekatkan diri pd Allah swt..
insyALLAH ia mmbantu..

Akue Achik berkata...

never been in deeper n serious love.

gotta skip my thoughts here,huhu..

malam achie..^^

kiwi berkata...

ade juga sbb ke 3 mungkin memg dh takdir begitu,
Allah sedang mnguji kita..pape pon cik una be strong.u will get someone better ^^

Diana Azis berkata...

Orang selalu kata, mencintai tak semestinya memiliki..mungkin sebab cinta pertama kita itu bukan jodoh atau bukan juga orang yang terbaik untuk kita, maka Allah jadikan pelbagai asbab untuk kita dan dia tidak bersama.. :)

ijA berkata...

mmm..kene perbaiki diri kita dulu..ada hujan disebalik pelangi, nikmat hujan sebelum datangnya pelangi..sekian..

Cik tikah berkata...

susah yer nk lupakan cinta 1 tpi kalau dh berazam betul, boleh je :)

HeNRieTTa JoSe berkata...

Kenangan cinta xperlu dilupakan...biar ia terus menjadi sejarah hidup kita...tapi jgn dikenangakan, supaya diri xmerana...hidup mesti diteruskan...

KhaiRin : anies berkata...

pe pon bergantung kpd individu tersebut...kalu dia positif mungkin mudah kalu moody je tu yg payah

intan_blur berkata...

betul..susah nak lupekan cinta pertama..sbb akk pun penah alami..
tp klu hati ni kuat n nekad..sumenye bjalan lancar..
lagi elok bcinta lps kawin..lgi aummmmmm..hahhahhah

kiera'sakura berkata...

tiap yg terjadi pasti ada hikmahnya.

boleh jadi kamu mencintai sesuatu tapi ia buruk untukmu. boleh jadi juga kamu membenci sesuatu padahal itulah yg terbaik buat kamu. Allah lebih tahu apa yg terbaik untuk kamu.. :)

Cho Zila berkata...

alahai.. cinta pertama memang indahkan... akak jeles kalau dengar kawan cakap dia kawen ngan cinta pertama dia.. idakler payah nak jatuh cinta banyak kali dan gagal lagi... ah! catatan ini membuatkan akak teringatkan cinta pertama akak dulujer...

Prettywrite berkata...

cinta apa2 pun bila dah hati kita pernah berkongsi dengan dia tetap tak boleh lupa sampai bila2..yang pasti jangan dilayan sangat perasaan sebab byk benda lg kita nak buat selain bersedih sebab org yg dah tak perlukan kita lagi..

c'axoera ヅ berkata...

ingatkan keburukan dia hehehehe maybe membantu

dhiera berkata...

betul~

buat apa kita nak ingat pada orang yang tak ingat kita? dan percaya juga ada yang lebih baik dari dia~ wink wink

Noraim berkata...

bila putus cinta dekatkan diri padaNya. InsyaAllah diri akn tenang sentiasa. cubala, sy pernah buat dan alhamdulillah sgt menjadi :)

Ujie berkata...

eyan abar achie?

nampaknya dah makin positif. good!

cinta pertama yg gagal..tak perlu dilupa. jadikan ia 'sekolah cinta' utk diambil pengajaran & pengalaman.

Hanis MY berkata...

nanti bila jumpa "the one" pasti lupa cinta pertama, mungkin yang pertama itu adalah liku untuk ditemukan dengan jodoh sebenar insyaAllah...

comey betul teddy cik una tu gerammm tgk!

nasi lemak ada, dtg umah eh hehe...

millerJ berkata...

Mmg susah nak move on and continue your normal life.. kdg2 bila kita brsendirian, si dia pasti muncul dalam kenangan dan memori... but then, we need to accept the fact that love need two loving person to be together...face the reality. live strong every single day, lama2 okay juga tu.. somewhere out there is just the right person for us :)

ILA HonEyBuNNy berkata...

susah juga nak lupakan cinta pertama...bertahun2...sekarang terus lupa..ehheheheh

yad'z berkata...

yeayyy brother achie sudah kembali.. i likee~ =)

#cinta pertama itu sweet. lupakan yang pahit, kenang yang manis.. =)

cikwahidaidris berkata...

saya dah lupa dah cinta pertama. hehe

cik ika berkata...

hehehe..i like laste perenggan..tataw nk komen cmne, ika takut ika tersalah ckp..

Suhami Ahmad berkata...

wah, titipan idea yang bernas...tak bagus kalau nak selesaikan masalah dengan bunuh diri

misyamissyou berkata...

cara nak lupakan cinta pertama ingat cinta yg utama :)

Hanamiko Sakura berkata...

cinta hakiki adalah cinta Allah ^^ cinta manusia cinta sementara ^^

Hans berkata...

rasa2 tak susah nak lupakan cinta pertama
:-)

CikUna berkata...

huhu.. Thanks Bro Achie... terharu sesangat nie... ye berkorban apa saje tapi bukan berkorban maruah.. owh tidak...

Terlalu banyak pengajaran yg CikUna dapat dewasa ini..

Thanks a lot..

**Nanti ada masa CikUna akan post entry kesinambungan entry Bro Achie..

\\( ^_^ )//

xila riston berkata...

pehhh meme pnjg deh....lekkluuuu

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

Jeles hati mak baca entri ni. Lu ada skandal lain belakang wa nampak nya. Ingatkan wa sorang je reti pasang skandal. HAHA :D

Cinta pertama tu tok sah lah nak lupakan. Shag pom tak lupa. Tak nak lupa kalau boleh even sakit. Btw, dia dah arwah. Rindu tak dapat nak lepas >.<

#Hantaran lens jeke ? Hujung tahun wa hantar rombongan !

najihah sahami berkata...

Yeay!mood achie dh dtg.yeyeay!

najihah sahami berkata...

Yeay!mood achie dh dtg.yeyeay!

O CIKTEDDY berkata...

in love,the 'first' will never be forgotten =)

Cikgu Ma berkata...

1st love??hmm..macam ada..hehe...
dia kawen dgn kawan sendiri...dah, abaikan...selamat jalan romeo =)

~SaL IjOu~ berkata...

akak da melepasi tahap retak2 jiwa ni sume..skrg rasa sgt tenang walaupun sendirian~ =)

Muhammad Saiazuan Norhalik berkata...

aku.. aku..

dah malas nk kapel..hoho

Shaznina Sofia berkata...

cara nk lupa kn cinta pertama adalah.. jgn ingt dye lagi.. buzy kn diri.. dan paling penting.. bayakkan doa supaya dikuatkan hati.. :)

Azlan Hasan berkata...

Nak hilang perasaan sebenarnya bergantung kepada masa..sesetengah sebulan dah boleh lupa..sesetengah dah 50 tahun baru leh lupa..so apa2 yang berkaitan ngan perasaan nie payah gak sebenarnya..hehehe

Regards,
-Strider-

Bitt (double IS) berkata...

tak pe lama2 terlupa la tuh..hehehe anggap jek kalau tak de jodoh dengan dia mungkin ada yg lebih terbaik di hadapan...kadang2 jodoh boleh berpatah balik jugak..semua tu mengajar kesilapan ;)

Princess Nusy berkata...

sabar jela ye..btul tu..mgkin ade hikmahnye..ataupun jodoh xpanjang..seelok2nye jgnla brdendam..peace! (^_^)v

Nisa Greennnpanda berkata...

entri hangat & sensitive nie.. wat sy sebak jap.. T_T

kalo 1st love sy tue ex-hubby, camne? leh x lupekn camtue je? pas dh lalui mcm2 ngan die..ssh snang b'same.. errrmmm... tp..sy b'jaye mlupekn nye.. why? coz byk pahit dr manis dlm hbgn kitorg tue.. w/pun knal sjak sy form 5.. w/pun dh jd psgan yg sah slame 3 thn..dpt anak comel.. 6 thn lbh tue b'same..aih~.. errmmm... and sy yg putuskn, so xde la derita sgt kot.. ok3, sdih & derita tue ttap ade, tp arap2 la akn hilg pasnie.. coz xnk pikir dh pasal hal lame, nk trus move on.. single mom ade byk je yg b'jaye kat atas muke bumi nie.. mayb sy leh yg antara yg b'jaye gak, leh x? hehe.. errmmmm.. ati dh tutp utk c-i-n-t-a.. skt, pedih, sdih... tp sy try jd hepi2 slalu, yeay!!!!!! nsb baik ade achie, lalalala~.. XD

errrrr..... komen t'over pjg.. xyah publish aa.. ngehehehehehe.. >_<

Tengku Puteri berkata...

emm...ada satu kotak yang dinamakan jodoh.ia tidak boleh dibuka melainkan dengan menggunakan sejenis kunci iaitu masa.... emm..mungkin dia bukan yang terbaik.. Tuhan sayangkan dia, maka diberikan ujian untuk melihat ketaatan dan keredaannya pada takdir Allah... bersabarlah...

Afzainizam berkata...

cinta pertama yang tak pernah dilupakan.... tah kenapa walau si dia dah kawin anak tiga tapi ingatan bersamanya mmg terpahat tegohhhh

heran kan...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy tukar manual transmision oil

Juliet_iRa~" berkata...

the mines..;)

ermmm..cinta pertama mmg susah nak lupa..apa2 pon time will heal..dekatkan diri pd Nya akan mengurangkan rs sakit tu..

sbr la ye...utk sesiapa y putus cinta tu..hukhuk

CTK berkata...

ct pon mmg sush sgt nk lupa...
kena ader org yg sentiasa bg semangat kt kita...
skrg,
ct da boley lupa da cinta ct kt dia...wlaupon sikit2...

cume kenangan tu cm sush ckit..hahaha
pepon semoga bahagia lah kamu :)

Iffah Afeefah berkata...

Manusia takkn pnah serik bile sampai mse die akan lpekan juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger