Blog Lensa Kamera

Jumaat, 3 Februari 2012

Kenangan Terindah

Assalamualaikum w.b.t. . .  

c/o
bila yang tertulis untukku
adalah yang terbaik untukmu
kan kujadikan kau kenangan
yang terindah dalam hidupku
namun takkan mudah bagiku
meninggalkan jejak hidupku
yang tlah terukir abadi
sebagai kenangan yang terindah
#lirik penuh kat sini ( Link )

Kenangan lalu terimbas kembali dibenak pemikiran ini,terasa rindu akan kenangan yang tercipta sedia ada sejak zamak kanak-kanak riang 24 tahun yang lalu..kenangan itu begitu syahdu,ada kenangan yang menyakitkan hati,ada kenangan yang membuat hati meroyan inginkan masa diputar semula..apapun kenangan itu tersemat dihati sampai bila,selagi tubuh ini masih bernafas dibumi sementara ini..mungkin !!

Bercerita mengenai kenangan yang ada,banyak sekali kenangan yang sukar aku hendak lupakan,.kenangan bersama keluarga tercinta,kenangan dizaman prasekolah,sekolah rendah,menengah mahupun ipts..kenangan itu memang ada yang manis,ada juga yang pahit untuk diingati..tapi kenangan yang pahit sebaiknya dijadikan pengajaran untuk langkah pencegahan dimasa akan datang..kenangan yang indah jangan mudah dilupakan.mungkin kenangan itu bisa terjadi dilain masa,manatau bukan !!apapun kehilangan orang yang tercinta  yang lenyap dari muka bumi ini memang menyakitkan.lebih2 lagi bila mereka pergi tanpa meninggalkan sebarang petanda,pergi begitu saja bukan atas  kerelaan hati ini..aku rindu mereka,aku rindu mama,aku rindu kakak,aku rindu nenek,aku rindu atuk..sememangnya aku benar2 merindui mereka..Sekian !!

#Kenangan yang ada jangan mudah dilupa..
#Aku suka lagu kenangan yang terindah by samsons
#Jangan ada yang berkecik hati dengan aku ye..aku minta maaf buat mereka..
maafkan andai ada yang terguris perasaan..
#Hidup kayakan dengan pengalaman..

#Susah benar nak edit ni..grrrrr

Kata Achie :Tak hairan bila kau lupa kenangan yang berlalu..kerana manusia mudah lupa!

Jangan like jika tak ikhlas der..








40 komen dari budak comel^^:

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

Edit gambar pakai apa ni dalim ?

#nak buat watermakr boleh refer sini kalau pakai photoshop. Shag pakai photoscape + paint.net jep~ http://syamilamohd.com/2010/10/cara-buat-watermark/

Miss Butterfly berkata...

saya pun rindu jugak. rindu kat awak! hahaha

Paris Lipton berkata...

kenangan mendewasakan kite ecece...
lagu ni kan ade part yg baling fon pastu pecah...
penah same mcm videoklip
:'(

CekbOlat-bOlat berkata...

mama.. =D rindu...

ya Tuhan,smpaikanlah salam rindu ini pda mereka ^^

Kira Kekuri berkata...

sabarlah ya. aku pun serabut bingung2 malam nih. mcm2 benda kena buat. tidur semalam pun 3 jam ja. bai bai.
kenangan memang indah. aku suka mengenang masa lalu. tapi aku x suka lagu kenangan terindah. mungkin sbb dulu lagu tu malar kana pasang di asrama, jadi aku bosan. hee

semutsengal berkata...

manusia memang mudah lupa, apa kata kita ingatkan mereka yang lupa ?


nak tak nak tak ? aku taknak.


LALALALALALALA

Lea Isnawi berkata...

dh lama xdgr lagu ni

chemay berkata...

kenangan buat kita jadi kuat.
:)

Akue Achik berkata...

kenangan masa sekolah laaa yg paling tak dpt dilupakan.....huhuhuu

kalo la bole blik ke masa tu..

Tea berkata...

Sis suka luluh Samson...


Kenangan terindah itu tidak semestinya indah... Ia tetap terpahat dek parut di hati.... Eh ape sis merepek nehhh...

*tokse serabukkk mikir hok dok peting*

lynnaiza berkata...

nice shot! :)

Leeya Hezlin berkata...

memang banyak kenangan yang ada sepanjang 25 tahun hidup di muka bumi ini..
alhamdulillah yang baik semestinya dikenang..
yang buruk,walaupun payah akak cuba lupakan dari kotak ingatan..

Azlan Hasan berkata...

kenangan indah time kecik2 dulu banyak bro..hehehe..kadang2 bila dikenang balik ia mampu buat kita ketawa sendirian..hehehe

Regards,
-Strider-

intan_blur berkata...

kenangan itu sbnarnye indah wlupu pahit kenangan tu sbnarnye..bile kite kenang mesti indah punye..
kenangan tu pun mematangkan kite kan..
hari ni xmo sedih2 ok..hari jumaat..di pagi yg indah..beristiqfar byk2..smoga harini penuh rahmat nye

Dila azie berkata...

Nice pic .

Btw , saya tag awak . So , if u don't mind , please join :

http://nurferl.blogspot.com/2012/01/1st-ga-by-nurferl-saya-seorang-penulis.html

Telor Power berkata...

kenangan lalu mmg beri impak yg berkesan pada kehidupan kita sekarang.

pengalaman cepat mendewasakan akal sesorang itu.

HeNRieTTa JoSe berkata...

kenangan semuanya indah bila dikenang, hehehe...

psss....rietta xsuka edit? kemalasan sket...hehehe...

Ujie berkata...

-jgn terlalu dibuai sedih..mama achie mesti mau kamu bahagia meneruskan hidup di dunia ini.

-jadikan kenangan sbg pengalaman yg menjadikan jiwa kalis tekanan.

najihah sahami berkata...

Erk,klw sdg melupakn kenangan dlu cne achie?lgpn kngn yg sdih xelok dsmpan kn.sebaiknya djadikan panduan.

Hanis MY berkata...

Blk kenangan dlm hidup ni paling suka kenangan yang terindh bila ingt balik boleh tersenyum...

LadyBird berkata...

kenangan itu mendewasakan kite.. mematangkan kita.. membentuk kita seperti kita sekarang.. terima kasih kenangan..

msredcheesecake berkata...

Kita hidup memang kumpul kenangan..... Treasure all teh memories, good or bad...

zulhilmi tempoyak berkata...

semua itu indah.. :)

Nisa Greennnpanda berkata...

sy pun SUKE GILE lgu Samsons tue~!!! (overexcited lak..) XD mmg lgu tue sgt b'makna la.. hehe...

btul3.. knangan manis jgn didelete dr ati, knangan pahit kne try amik iktibar (ckp utk dri sndri gak nie, huhu~..)

Nisa Greennnpanda berkata...

owh, ssh eh nk edit pic? (dasar xtau ape bnde bab editing pic, haha..) XD

p/s - owh, achie pengomen tegar blog sy eh? lupe nk mention ari tue, hehe..lalala~.. kalo achie free2, leh aa join contest sy gak eh.. ^_^ (tiade paksaan tau)

♥ p a a n i ♥ berkata...

aku pun suke lagu tuuuu :)

dayah SnoW Heuka berkata...

meyh dayah men gitar kenangan terindah specel utk woofer wkwkw xD.. kngn y paling indah na balik ms skola menengah ^_^

hehe.. :D

# woofer skrng dok mane n fmly lark dok mane? berhijrah ke? :O

O CIKTEDDY berkata...

bile dgr lagu ni..sume knangan indah or x msti trimbas mcm pita kaset lame...huhu

akoo pae berkata...

ade kenangan yg bes bile diingat,ade yg tak

:')

~nazaku~ berkata...

haishhh..
napa byk org guna ayat skema nih..
"manusia mudah lupa"..
ngeeee..
hakikatnya, manusia mmg slalu lupa.. :)

yad'z berkata...

kenangan itu indah.. tapi jangan cuba untuk hidup dalam kenangan kalau ia satu kenyataan yang menyakitkan... =)

# take care, jaga diri. kita kawan , kan?

~SaL IjOu~ berkata...

tp kenangan indah jarang org boleh lupa kan..kenangan pahit apetah lagi..hmm~

p/s: alamak, x berani nak janji..=p lepas dpt gaji nnt byk utang nak kene byr..skrg ni buat loan ngn pama..hehe~

Cik tikah berkata...

cantiklah gmbr ^^

EruzuLiyana berkata...

zaman tengah bercinta dulu suka lagu kenangan terindah, skang dah menyingle dengar lagu tepuk amai2 ja..haha

caer sasuke berkata...

santai..hehe

kim heeruul berkata...

bnyk kenangan yang manis & pahit gua takkan lupa..=)

cik Kartun berkata...

CK suke lagu nie...! teringat mase clasmate CK try tackle CK muahahaha

Juliet_iRa~" berkata...

ira pon suka lagu ni..

banyak kenangan indah dan tak indah..ahaha ;p

ciK LyndaWawa berkata...

kenangan terindah..lagusaya tu..hehehehe

Afzainizam berkata...

kadang kala kenangan pahit jangan menghantui kita baik kita lupakan ... bina langkah baru.... bila teringat pasti akan luka lama tergurus kembali...


۞۞۞۞Salam Maulidur Rasul۞۞۞۞
diy pemasangan carpet dan insulflex lantai kereta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger