Blog Lensa Kamera

Khamis, 16 Februari 2012

Pilihlah Yang Terbaik l Satu Atau Dua

Assalamualaikum w.b.t. . . . . 



#Rindu dengan Amnah hayani..nak balik !!

Oh indahnya hidupku saat bersamamu
Dan sakitnya hatiku setelah kau duakan cintaku
Oh sungguh tak ku sangka semuanya terjadi
Diam-diam kau suka kepada temanku sendiri

Setelah ku tahu kau pergi cintaku
Betapa sakitnya rasa di hatiku
Namun kau tak tahu
Aku cinta dia dan dirimu

Reff:
Satu atau dua pilih aku atau dia yang engkau suka
Satu atau dua pilih aku atau dia yang engkau cinta
Dua atau satu pilih dia atau kamu aku tak tahu
Karena diriku bingung harus pilih dia atau dirimu

Oh sungguh tak ku sangka semuanya terjadi
Diam-diam kau suka kepada temanku sendiri

Video Klip kat SINI 

**lagu ni best,tak percaya cuba layan..
*******************************

Kekadang manusia ini sukar untuk membuat pilihan yang bijak walaupun pada asalnya jawapan yang terbaik terpampang didepan mata..lumrah manusia kekadang sukar untuk menerima kekurangan tapi lebih taksub melihat kelebihan dalam membuat pilihan..manusia lebih suka melihat pilihan itu adalah pilihan yang bisa membuat mereka tidak menyesal kelak hari..namun dalam tak sedar mereka lupa bahawa adakah mereka cuma layak menerima kelebihan tanpa inginkan kekurangan..sedarkah mereka bahawa diri mereka juga seperti yang lain,punya kelebihan dan juga punya kekurangan..apapun jangan taksub hanya kepada kelebihan orang lain,tanpa melihat keburukan yang mereka miliki..

Buatlah pilihan yang bijak sebaiknya..jangan  hanya mereka beri kesenangan sementara, kau dah lupa bahawa kau dulu punya masa susah senang hidup bersama  insan lain.. kesenangan yang sementara tak kan kemana,kerana pasti kesusahan akan datang menjelma..kerana apa??kerana Allah itu maha adil,Allah akan beri kesusahan dalam masa yang sama pasti kesenangan akan datang kemudian,percayalah..oleh itu buatlah pilihan yang bijak ye sahabat..Sekian !!

#Sukar membuat pilihan? Solat Istikharah adalah jawapan terbaik..
#Jangan hanya melihat kesenangan tanpa melihat juga pada kesusahannya.
#Hidup hanya sekali,mati itu pasti..jangan biarkan diri kau derita sepanjang hayat..
#Kak Ujie,ni adalah entry umum ye..jangan salah sangka pula.heheee
#Orang yang baik,adalah orang yang takkan merampas benda yang dimiliki orang lain..kau sedar itu??
#Tak dapat pindah tempat kerja,pindah rumah pun jadilah..tolong~

#Sesekali letak gambar sendiri tak salahkan?hahaaa





Kata Achie :Apasal hari ini hati aku sakit sekali tengok gambar tadi...grrrrrr


Sila like jika suka entry ini. . . . . .

43 komen dari budak comel^^:

CekbOlat-bOlat berkata...

haihh.. gmbr belakang.. taw la taff pongg.. tergoda iman adik.. OH..

cik dila.. berkata...

setuju sgt dengan entri nih..dalam senang , ada susahnya jugak nanti..
laa , apesal pic xpndg camera pon..hehe -_-

Kira Kekuri berkata...

mestilah hati sakit bla org yg pernah d cintai suatu ketika dulu, b;gmbr dngan org lain. #eh apa aku melalut nih# hehe. apapun. sabar yah achie. think +ve ja. ingt ja Allah bgi dugaan ni semua bersebab kan? hehe
apapun,
aku rsa kurg ajar la laki yg mrmpas awek ko tuh. biloon! #ops termaki
k daa tc

FadzMeera berkata...

betul tu..
jalan terbaik, Solat Istikharah.
insyaallah akan jmpa jwpannya..

~huhuhu..tgh cnfuse nak amek sbjek apa~

Zakaria's daughter berkata...

setiap manusia ada kekurangan dan kelebihan.
manusia dicipta ntok saling melengkapi kekurangan and kelebihan trsebut.
tak gitu?

* awat nak pinah rumah?
diselubung misteri ek ek?

# haha.kangen ek? :P
bagi la idea meh mao hupdate hape.
tengah kering :(

Mr.Clive berkata...

bro,lagu tu setailo la bro...yang aku paling suke lirik yang digunakan..jiwang giler...hahaha kantoi aku mamat jiwang. XD

anyway, bro, selamat malam jugak kat ko!

cop cop,ko katne sbnrnya bro?

Telor Power berkata...

wah org sabah ker archie nie???

ok aku suka tanya pendapat org(kawan2) ttg nak buat keputusan. then baru buat solat istikharah

Kira Kekuri berkata...

alahai ging, aku ndak minta pun ko ckp mcm tuh. perlukah? ayat mcm mo bgtaw yg aku ckp ko jahat ja ni? ^^

Noraim berkata...

yup, istikharah adalah sebaik2 jalan penyelesaian. mohon kpdNya jalan yg terbaik slps tawakal :)

Kira Kekuri berkata...

dun worry, penilaian aq slama ni lagi berat baik dri sebaliknya. sekian =)
bai bai n maaf if ko fikir lain2 da.
#aq blum perna dgr itu lagu ohh

Akue Achik berkata...

achie, knp suma gmbr tapuk muka?hoho

sabar ya..kdg2 cnta tak harus mmiliki..aiseh...hahaa...tp curang tu lain crita la..

Azlan Hasan berkata...

betul tu achie...kadang2 walaupun kita dah tau pro n cons sesuatu tu tapi tetap sukar nak buat pilihan..hehe

Regards,
-Strider-

iszieylyanziy berkata...

susah nak buat pilihan kan,,,sekali buat dah jangan nak menyesal dengan keputusan tu

Nisa Greennnpanda berkata...

lgu indon lg...achie mmg minat lgu indon kn? hehe~... >_<

pilihan yg bijak, kne dilihat dr pelbagai aspek...kn kn?

achie nk pindah umah ke? nape? hehehehehe.. XP *pyibuk lak sy nie*

Nisa Greennnpanda berkata...

name pun blog sndri, msti aa leh ltak pic sndri.. cool aa pic achie tue.. tue dlm aeroplane kn? ala~...achie sdih eh, rndu kat kg la tue kn? >_<

xpe3.. raye nnti or if ade cuti, try aa blk sane.. msti achie akn rs good pastue.. ^_^

thanks achie utk nasihat tue.. sy ok je, saje gedik wat post gitu, haha.. XD

★ aIsyaH ★ berkata...

memg susah nk buat pilihan..tp dalam hidup sentiasa ade je pilihan yang kena buat kan.. :)

*c0mel la gambar yang ats sekali tu.. :)

khalila ishak berkata...

letak gambar sendiri pun xmo tunjuk muke kan. huhuu...

betul tu achie.. kdg2 susah nak memilih sbb takut terjumpa yg lain yg lebih baik. kalau ni soal jodoh, kita mmg x tahu siapa jodoh kita. kalau org tu ada depan mata sekalipun, bukannya ada cop "jodoh awak" kat dahi dia. yg penting ada usaha, terima kelebihan dan kekurangan org lain. InsyaAllah, kalau niat betul, Allah akan tolong.

Ujie berkata...

-lesung pipit hayani mahal tu..kalau rindu, balik la kg. jumpa family mmg seronok.

-sabah tea..masa pegi tak sempat nak ke sana. dah lewat.

-lastly, nasib ada notis nun kat bwh..mmg boleh salah sangka..^__^

intan_blur berkata...

singgah sini..;)

fathiahRAIHANA berkata...

amboi comelnyaaaa ^^
pinjam buleh ? Hee.


tapi kalo dah buat pilihan tu, jgn ragu2 dah lepas tu :) kena yakin dgn jalan yg kita dh pilih. kan ? :D

KhaiRin : anies berkata...

teh ke tu?

Iffah Afeefah berkata...

gamba sendri lau nmpk muke pon tak salah

comel itu budak

kcik2 tebal keningnye

Nida berkata...

Solat isthikharah yang mendekatkan Kak Nida dan suami..

Jodoh di tangan Tuhan.. kita hanya mampu berdoa untuk diberi yang terbaik bagi kita..Insya Allah

Princess Nusy berkata...

moge tenang dlm mmbuat pilihan..^^

HeNRieTTa JoSe berkata...

hidup memang penuh dengan suka duka...paling menyakitkan bila kite dikhianati orang yang paling kite percaya...

ps....nak pnjam bby kt ats bleh?

pss....nanti datang penang, roger2 rietta, t kite camping ramai2 bawah dereta sakura Malaysia...

Hanamiko Sakura berkata...

betul tu ^^ sokong 100%

Muna rahimah berkata...

nak tengok muka achiiiiiiiiii ~

yad'z berkata...

alpha gamma beta... satu atau dua.. lalalalal~ hehehehe...

achie memey suke baju belang ek? hahaha.. =P

#takmoh sakit hati, sabar2 =)

teha berkata...

mmg kalau bole kite nak buat keputusan yg terbaik.. tp kite manusia biase.. kdg2 , kite jee rase kite dh buat keputusan terbaik , tp sebenar nye tak pon.. hehe :) sbb tu , kite kena rjin2 buat solat istikarah kan :) mohon petunjuk :) hehee

Atiqah Zakaria berkata...

Comel gambar, indah je rasa,. Thanks sudi jenguk blog tak seberapa tu.

Shaznina Sofia berkata...

waaa untung laa g SABAH... btw chumil nyee budak kecik tu..

Shaznina Sofia berkata...

waaa untung laa g SABAH... btw chumil nyee budak kecik tu..

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

Yay ! Tak jadi pindah tempat kerja. HAHA. Meh pindah Putrajaya meh ;)

#Amboi. Nak RM2k pulak. Melampau betul. Cubit balik nak ?

cik Kartun berkata...

setiap hari kita akn bljr mmbuat kptusn..
pelbagai pilihan terhidang depn mata.
hati memang tmak, tapi akal perlu di gunakan.. tawakal pada-Nya ;)

Muhammad Saiazuan Norhalik berkata...

Allah menolong kita jika kita meminta darinya, seperti solat istiharah yang di beritahu tadi :)

ILA HonEyBuNNy berkata...

hati2 dalam membuat pilihan..hehehheh

rindunya sabah bah...ehehhe

Zakaria's daughter berkata...

takde entry di tgh malam hari neh?

wa sebal sama lu. ergh.

ciK LyndaWawa berkata...

mak ai...ade lesung pipit budak ni..kiutnye.....dua2 pipi lak tu....=]

kakchik@ella berkata...

sapa kata letak gmbr sendiri kat blog salah? tak salah lah. letak gmbr org lain confirm salah. tanpa kebenaran silap2 kena saman. Hahaha.

Juliet_iRa~" berkata...

comelnyaaaa si kecil tu!nama pon sedap..amnah hayani..heee

alaa setakat letak gambar belakang je ek!;p

Afzainizam berkata...

fikir dulu dan menilai... terbaik buat kamu.... satu bukan bererti kurang , dua bukan bererti sesuai, tiga bukan bererti sempurna...

tanya hati apa kata naluri

Story terbaru blog kami...
masalah kereta lembab tak ada pickup

CikUna berkata...

hehe.. lame tak menyinggah kat umah merah Bro Achie nie la.. hurmm... memang sakit hati sesangat bile kite nak tempuhi semua benda yg terjadi tapi bersabar je la ye Bro... sesungguhnye ALLAH itu MAHA mengetahui.. semoga Bro Achie sentiasa dalam lindunganNYA.. amin..

\\( ^_^ ) //

CTK berkata...

iye ke entry umum?ehem2 :P

terkono kt diri cheq...adeh...hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger