Blog Lensa Kamera

Selasa, 7 Februari 2012

Bila Dia Tak Berharta

Assalamualaikum w.b.t. . . .

#Street Photography hari tu..pelikkan?heheee

Apa hak kau menghukum bila dia tiada berharta,bila dia tidak punya apa-apa..sesuka hati kau menjatuhkan harga dirinya,sesuka hati kau memijak maruah dirinya..kau tak pernah sedar diri,kau dah mula lupa dunia..kau lupa segala susah senang bersamanya,kau lupa janji kau bersama dirinya..kau memang dah berubah,kau buat dia derita..kau buat dia terasa begitu terhina..Kau lupa satu benda,mungkin ini hari terbaik kau,mungkin kau rasa bahagia atas derita yang dia alami.tapi pernah terfikirkah suatu hari bila kau pula berada ditempat dia..apa yang kau akan rasa?Oren?Kau dah rambang dengan dunia sementara ini,dulu bila dia senang lenang, kau bukan main lagi riang bersama..kini bila dia papa kedana,kau dah lari entah kemana..satu benda aku nak kata.kau memang manusia tak guna.. Sekian!!

#Jangan suka tersenyum melihat derita orang lain,kerana mungkin suatu hari kau akan terkena juga..

#Hidup kalau cuma berharta tapi tak punya perasaan tak guna juga !!

#Aku akan cuba melupakan dan terus melupakan..Ya Allah,bantu hambamu ini..


Kata Achie :Siapa nak dating dengan aku lepas ni?hahaaaa


Sila like jika suka entry ini . . . . .









44 komen dari budak comel^^:

Cik tikah berkata...

nak dating! :P

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

Achie edit gambar pakai apa dalim ?

Okeh. Suka kasi komen tak ada kena mengena dengan entri. Padan muka. Lalalala~

hassy chan berkata...

bersabar la dengan dugaan yang Allah beri..
sape y berbahagia dengan pnderitaan org len, hdup dia xkn aman huhu

Kalamhati berkata...

Akak!hehe

huhu betul tu klu berharta tp iman dan akhlak zero tk guna gak kn..

semutsengal berkata...

dunia sementara, harat tak boleh bawak ke kubur.


Err, sekian.

Akue Achik berkata...

kawan juga begitu...tak rmai yg akan stick bila kita tgh susah.. huhu

DianaAzis berkata...

Manusia..tak de siapa yang mahu susah kan archie..tapi kalau kekayaan yang dipandang dia akan dapat kekayaan saja la..tapi, benarkah kekayaan itu bawa bahagia? tepuk dada tnya selera..

p/s : Nak dating..nak dating :p

yad'z berkata...

gambar tu sangat ohsemmm ok??

jangan terlalu membangga diri, sekejap kita di ats, sekejap kita dibawah. =)

#banner kamu dah cukup ohsem, tayah nak ngengade okieh. hahahaha. saye tak sehat, malas nak makan ubat. boleh? hehehe.. sehat je, alhamdulillah. =)

EruzuLiyana berkata...

harta akan habis. tiada guna menyanjungnya.. :')

jeBateja berkata...

hik...hik....den tak larat nak gelak kan org..sebab den pun susah...ahakz

afzainizam berkata...

pertanyaan kamu

bro,nak tanya apasal ye dgn arnab sy..dibawah mulut dia skg ni dalam keadaan yang basah..lama2 menjadi kotor berwarna hijau,bulu2 kat bawah mulut dia dah tercabut yang lain..yang lain pula berbelit2 dah kotor ni.. gigi dia tak normal macam arnab sy yang lain,mulut dia tak boleh nak tutup ni..ermm

jwp

maaf tak perasan ada solan dari ko yerr... beb kalau ikut kan tak dapat dipastikan apa penyakit tersebut... sintom2 yang ko berikan tak berapa jelas.. tapi aku saspek mungkin ada masalah kecacingan ( berdasarkan pada bulu yang serabut berpintal)... itu kemungkinan ajerr... atau dulu pernah mengalami demam kelenjar(berdasarkan keguguran bulu dan keluar air banyak ) atau mungkin ada masalah pada sistem pernafasan bahagian paru2.. itu juga kemungkinan juga..

cuba try scott emulsion jenis cair dulu lihat perkembangan nya... sama ada selera makan bertambah dan memelihara bulunya dulu..

afzainizam berkata...

kadang harta benda ni sebagai ujian jugak... bila senang ramai yang dekat bila papa ramai yang menjauhi...

cuma harta kekayaan macam mana pun banyak tak semestinya kita bahagia

adakalanya kita miskin pada harta tapi kaya dengan keberkatan hidup. itu yang lebih membahagiakan..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
Luka rawatan pada haiwan

ijA berkata...

xnk dating..segan den..g lh cari sapa2 untk dating...buku [un leh dating kann

Miss Butterfly berkata...

sabarlah.. hurmmmm






boleh tak awak jangan nampak sangat kejar dye? saya tak suka tengok awak camni....

















jom dating! ;)

Mr.Clive berkata...

rasa tersentap baca entry ni. :)
bagus skali bacaan aku untuk pagi yg indah ni sblm gerak g keje...kehkehkeh... :)

~SaL IjOu~ berkata...

org yg konon gembira atas derita org lain, dia mmg x sedar gembira itu hanya sementara..satu masa nnt, pasti dia juga akan terkene~

*jom dating ngn akak plak~ =p
*dah byk kali cuba cari uma area sana,tp mesti ada2 aja x kene..da x larat rasanya..skrg berulang dari wangsa maju..waduh..jam bangat!~
* kalo uma, bajet lam 600. kalo bilik bajet lam 400~

♥e'in♥ berkata...

awak baru putus cinta ke? be strong ye..

Azlan Hasan berkata...

susah kalau hidup dikelilingi oleh meterial nie..hehehe

p/s: ni cambar kat mana ek???

Regards,
-Strider-

Leeya Hezlin berkata...

hmm,nice entry..
kiranya ada juga la pengalaman yang macam ni..
teruk juga kena..pedih + perit juga la hati ni nak menerima..
tapi lama-lama,ok la sikit..

hidup kat dunia ni memang macam-macam yang berlaku..
orang-orang yang berharta akan pandang endah tak endah ja pada orang yang kurang berharta..
bukan semua la tapi ada segelintir ja yang berperangai macma tu..
mungkin dia tak sedar,hidup ni umpama roda..
sekejap kita berada di atas,sekejap kita berada di bawah..

apa-apa pun ALLAH dah atur yang terbaik untuk kita..
bagi saya tak salah kalau kita hidup bersederhana..
kalau mau berharta lagi,usaha lebih insyaALLAH akan berjaya..
kadang-kadang,orang tak nak tunjuk ja yang dia kaya..low profile..
itu lagi bagus..

pengalaman mengajar saya untuk lebih tabah..
tak guna nak mengingat lagi..
life must go on..

p/s : en achie nak lupakan siapa ni??hmm,usaha la..semoga anda berjaya.. :)

HeNRieTTa JoSe berkata...

nak nak.....kite buat street shoot erk? xpown bokeh lampu jalan memalam....

psss.....agar2 tuh rietta buat, tp xleh makan...rietta demam lagi....huhuhu....puchong erk? klu pos mau hancur nanti....hehehe...

Ujie berkata...

jgn sampai harta membuat kita jauh dari Allah..krn bila2 masa boleh ditarik balik.

*insyaallah..achie mesti mampu lupakan dia..
jgn seksa diri hanya krn cinta manusia, yg tidak kekal sifatnya!

Lea Isnawi berkata...

yg pasti jgn pandang rendah denga org lain kan

Phat berkata...

bunga bukan sekuntum bro

najihah sahami berkata...

yea!!saya nak dating. kena amek nomborrr ke???

chemay berkata...

manusia berbeza taraf dekat dunia je.
jangan nak sibuk2 letak hukuman pada orang yang tak berharta kat dunia ni.
hishhh.
:)

dating?
jummm.
hehe
:P

Miss Purple Ungu berkata...

harta bukan kekal selamanya..
btw, nice photo :)

msredcheesecake berkata...

Ramai manusia macam ni.... Tak tahu nak nasihat apa dah....

Nisa Greennnpanda berkata...

ape yg pelik ngan pic tue? xpelik pun, hehe.. >_<

nk, nk dating ngan achie.................nye rabbit~!!! nk tgk rabbit achie... snap aa pic diorg lak, huhu~.. ">_<

p/s - psl nk gi bali tue, tggu sy keje pas grad..pas 1000 thn nnti duit dh byk br kite leh travel, hoho.. XD

Nisa Greennnpanda berkata...

xpe achie.. biarkn la die tue.. jgn b'kwn or b'same ngan org yg xhargai dri kite..btul x?

Ya Allah.. tlg la tenangkn ati kwnku nie.. moge die akn dikurgkn ujian & bykkn snyuman, amin~...

Hanis MY berkata...

mmg tak boleh kawan dgn org yang mata duitan, duniawi je yang dikejar...

betul tak baik gelakkan org kelak nanti terkena diri sendiri padan muka...

chill ya! wahh bestnya nk g detim...

Muhammad Saiazuan Norhalik berkata...

tu tanglong ek bro?

teha berkata...

biar harta dan perasaan tu seimbang.. hehe :)

xila riston berkata...

siyes semart gamabar tuh!!! jmla meeting dgn kita! kahkah

Juliet_iRa~" berkata...

cantik la gambar tu!

achie ni photographer sambilan ke full time?leh la amik gamba ira kot2 tunang ke nt kan..ahaha ;p

psss : jgnle sentap!igtkan haritu hanie dah invite..xda ke?wuuu

dayah SnoW Heuka berkata...

:( .. senang jek kan?? tinggalkan jek~.. what goes around comes around.. antra cpt lmbt jek :D

Princess Nusy berkata...

setuju sgt dgn entry ni..jgn pndang rendah pd org laen.. =)

Kira Kekuri berkata...

nice pun gambar tuh.
kadang org dyg dekat kta sbb harta kan. bla xda, ditinggalkan. nasib aq miskin ja. org jrg tinggkkn aku. eheh JK
jadi bole lah dating ni lpas ni? kahkah! joking.

Maii berkata...

macam berkaitan dengan karma. anda percaya dgn karma ?? hehe

maii teringin nak lepak dengan en.achie nak tenguk en.achie bermain dengan lensa :D cantik !

nur chahaya abadiey berkata...

myb dy lupa :

what goes around comes around..

so...just let bygones be bygones.. :)

truskn hdup krna mgkn ad yg indh menanti anda didepan..

Kira Kekuri berkata...

apa ko mo tanya tu achie?
ohh ni ndak pya publish ar. heheheh.
pukul kau nnti. #mcm budak2 la pulak main pukul2. =.=

CekbOlat-bOlat berkata...

setuju !

bahgia atas pnderitaan org lain tak kemana..

CekbOlat-bOlat berkata...

well abg ! dh lupe adk eh?
adk mjok ngn abg pon abg buat taktahu.. ah mencikk

khalila ishak berkata...

mmg sakit hati bila org nak kawan bila ada harta saje..... rasanya dah bjela2 org lain cakap sabar kat achie. semoga Allah permudahkan segala urusan achie ye. ;)

reen afny berkata...

bila manusia hanya memandang harta, macam tu lah jadinya. perasaan benci dan pandang hina je kat orang yang tak berharta ni... renungkanlah~~ weee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger