Blog Lensa Kamera

Selasa, 21 Disember 2010

Beza Blogger Otai Dgn Yang Baru Merangkak^^

Ermmm...sejak aku berblogging ni,mcm2 bnda baru aku tahu..since aku mula bulan okt,dah hmpir dua bulan ni...mcm2 blog aku jumpa,ada yng baru merangkak mcm aku dan tak kurang blog2 otai mcm......nak ckp lagi ke?? tak yah la kan,korang msti tahu gak kan??bila laa aku yg baru menceburi bidang ni akan sebaris mcm dorang (angan2 lebih ni)hehee Pe pun,cni aku nak senaraikan apa perbezaan yang menyebabkan timbulnya kelompok otai dan baru itu..antaranya;-

1)Blogger otai2 tu terlebih dahulu makan garam..mean,dah dorng dulu yang menceburi bidang ni,of coz la pengalamn menjadi persoalan disini.. mcm aku ni,baru je berblogging..rasanya tiada yg kenal aku kat cni...hahaa
walaupun ada blogger yg baru masuk trus2 meletup,tu mgkn rezeki dorang la kot..kan??hehee

2)Followers..Kalau dah dorang otai tu ada follow belas-belas ribu bnding ngan blogger baru mcm aku ni,mmg la jauh beza kan mcm bumi dan matahari..hehehe btul ta??dan follower dorng trus berkembang dan berkembang..followers kita mcm tu2 je,teda perubhan...hahaa

3)Bahasa Otai ni simple (bukan pimple) tapi padat.. dorang buat entry ringkas tapi stil ramai org nak baca..ajaib kan??hehe blogger baru tulis berjela-jela tapi mcm syok sndiri je,bab teda spa nak baca..cian aku,coz aku la tu..hahaa aku amik iktibar dari penglamn aku tu^^

4)Otai rajin buat entry,ada yg kalo bule selang 5 min,mesti nak update lagi.. tapi blogger baru,nak org ramai masuk blog dia tapi nak update blog bukan men malas lagi..hehe ni pun aku kot^^

5)Otai ni tidak lupa diri,.wlaupun dorng dah ada beribu2 follow,tapi dorang selalu buat segmen ke,ape je tuk follower dorng..tak nak takat follow je,tapi tak tahu perkembgan otai2 ni..dorang tak sombong,.tapi kalo blogger baru, dah follow tapi malas nak buat BW,kdg2 org komen entry dia pun buat2 bodoh je... aku tersa lagi ke ni??hahaa sory yeee kalo aku mcm tu.

6)Otai2 ni memang Kreatif.. otai selalu rasa nak tulis apa yg ptut coz idea dorang mencurah2 keluar smpi tak larat dah nak luahkn..tapi kalo blogger baru,tak tahu idea mcm kosong je,otak mcm tak leh fkir...napa eaa??

*Ada bnyak lagi,tapi rasanya cukup laa 6 ni je kan..hehe kalo ada tambahn,sila2 bagi ok..sharing tuk kebaikan blogger2 baru mcm aku ni,. maaf kalo entry ni buat ada yang sakit hati,cuma nak berkongsi untuk perubahan dimasa akan datang...hehe aku pun nak berubah lorrr,hehe

 So,pada otai-otai kat luar sana,bimbing dan perbetulkanlah blogger2 baru mcm aku ni^^

 kata Achie :Semua tu terpulang pada diri kita masing2..kan3??
 

0 komen dari budak comel^^:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger