Blog Lensa Kamera

Isnin, 14 November 2011

Bila Aku Sakit Hati Dengan Kamu !!

Assalamualaikum w.b.t. . .

Aku dah kata,
bila aku sakit hati,aku tak mampu nak kawal diri..
sungguh,aku tak main dengan apa yang aku kata..
kenapa suka buat aku sakit hati,
jika benda yang sama sekali kau ulangi..
dah terkena sekali..cukup !!!
aku tak sanggup kena lagi,
tapi bila terpaksa kena lagi..
aku mampu terdiam..
namun hati aku sakit..
cukup Sakit...kau bisa NGERTI???

Bila kita sakit hati dengan seseorang..apa patut kita buat untuk menyelesaikan masalah ini tanpa perlu membuat keputusan yang cuma merugikan kita dan pihak lain..adakah tindakan yang diambil itu bernas,??dan boleh diterima pakai..selalunya bila sakit hati,pasti keluar 1001 kata dari mulut kita yang kadang2 tak jangka...jadi sebelum ia memakan diri,lebih baik kita mengawalnya sebaik mungkin...

TipS bila sakit hati :-

1. Makan coklat
Ada yang mengatakan bahawa kandungan coklat mampu memberi rasa bahagia kepada kita. Menyantap coklat lazat membuat perasaan kamu lebih lega.

3. Menulis diari
tuliskan semua perasaan yang kamu alami dalam sebuah diari. Setelah menuliskan semuanya, pasti kamu akan merasa lebih baik dan telah bersiap memulakan hidup baru. 

4. Belanja
Bagi wanita, berbelanja boleh memberikan rasa nyaman dan perasaan bahagia. Lupakan rasa sakit hati dan berbelanjalah untuk melepaskan amarah dalam diri itu..

5. Melakukan kebaikan
Membantu orang lain akan memberi perasaan luar biasa dalam waktu singkat. Menolong orang lain seperti melakukan kegiatan sosial tidak hanya membuat anda memandang hal-hal secara positif, tetapi hasilnya akan kembali pada anda. Pada saatnya, anda akan memetik buah kebaikan yang telah anda tabur.



**Lagi???




Kata Achie :Kini,aku tak sakit hati dengan sesiapa..aku cuma MALAS hati nak kerja semula.




Sila like jika suka entry ini....

0 komen dari budak comel^^:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger