Blog Lensa Kamera

Jumaat, 2 Mac 2012

Kalau Dah Memang Hak Kita

Assalamualaikum w.b.t. . . 

Aku ini memang pelupa ,terlalu ekstrem sangat sifat lupa aku ni sampai benda yang aku baru simpan aku tak ingat dimana aku simpan..kadang kala ada benda yang aku boleh ingat dengan baik,ada juga sukar untuk aku ingati..adakah itu petanda aku suka makan semut seperti apa yang orang suka gemburkan?mungkin ya,mungkin juga tidak..aku selalu kehilangan barang banyak kali,dari yang murah sampai cukup mahal aku rasa..sampai sukar untuk dibilang dengan jari ini..

aku pernah kehilangan handphone banyak kali.padahal seingat aku,aku letak elok sangat kat dalam poket..puas cari sampai menitis air mata,namun tidak juga terjumpa..bagi aku mungkin itu bukan hak milik aku,sememangnya aku kena pasrah bukan..aku tak kisah sangat dengan handphone tu,namun nombor kenalan yang ada kat situ amat aku kesalkan..aku berdoa moga aku terjumpa semula,tapi sampai sekarang tak jumpa..makanya yang pasti itu memang bukan milik aku bukan?

Aku selalu juga kehilangan pendrive,dari yang mini sampai yang besar seperti ibu jari...puas merata aku mencari,namun tetap juga aku tak temui..aku ni kenapakah,asik lupa dimana aku letak barang milik aku sendiri..mengeluh pun dah tak guna sebab nasi dah jadi bubur..tadi mungkin rezeki aku,aku terjumpa balik mini pendrive aku masa nak masuk kerja.entah macam mana aku boleh terbuang pendrive tu kat letak tempat kereta..mental !

Aku juga sudah kehilangan cinta.itu yang perit sekali ku rasa kini..cinta yang dicanang-canang hingga ke pintu perkahwinan.putus begitu saja tanpa ada penyelesaian yang lebih baik..aku cuba pertahankan,namun usaha tetap gagal..aku pasrah,aku menyerah demi kebahagiaan si dia,aku mengundur diri..aku tahu mungkin dia bukan hak aku,jika benar dia hak aku,insyallah pasti dia akan kembali lagi..Kalau betul dia milik kita,pasti dia akan kembali bukan?kalau bukan milik kita,kita menangis bagai nak gila pun cuma sia2..pendapat anda bagaimana?? Sekian!!

#Ikutkan malas nak update,tapi ada blogger prihatin nak dengar aku merapu..aku layan je~
#Aku cuba nak melupa,tetapi kekadang aku tewas juga..
#Aku ada buat blog khas untuk koleksi gambar yang aku ambil,kalau sudi terjah la ye..         www.lensakamera.com

#Serius ada masa aku nak datang terengganu lagi..indahnya ~


Kata Achie :Kadang kala kita perlu bertindak kejam agar tindakan kita tidak terkesan.


Sila like jika suka entry ini. . . 


70 komen dari budak comel^^:

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

Shag selalu hilang duit dalam tabung. Bulan lepas dekat RM2000 lesap - duit + barang.

#p Ganu ajak lah wa bhai~ Esok sampai Isnin wa kat dalam hutan tau. Jangan rindu wa ye sayam :D

Mr.Clive berkata...

hhahahaha adakah aku blogger yang prihatin itu???kehkehkehe XD

aku dah bookmarked kan ko nyer lensa kamera tu...hoho

setailo giler doh gambar2 ko...respect la weh!

Muhammad Saiazuan Norhalik berkata...

macam2 ko ilang ni.. adeh~

~SaL IjOu~ berkata...

yep..kalo bukan milik kita..menangis keluar air mata darah sekalipun..tetap bukan milik kita..~

nak melupa perlukan masa..dlm proses itu..kita akan tewas byk kali..tp xpe..cuba & cuba lagi..hingga akhirnya tanpa sedar..ia akan tersimpan rapi dlm lipatan memori~

kalo g terengganu lagi lenkali..jgn lupa singgah kelantan ye~ ;p

mlm Achie!~ =)

JR berkata...

Saya juga mudah lupa. Tapi saya cuba mengatasi kelemahan itu dgn menulis perkara-perkara penting yg perlu diingati dlm satu buku nota kecil yg sentiasa saya bawa ke mana2. Jika saya terlupa saya akan membelek balik catatan tu. Cuma masalahnya kdg2 lupa nak tulis......

kiwi berkata...

terengganu memang indah pon..ngeee :P ^^
dh start sem ni busy sket..tpi x de busy sgt.em..rumet pon selalu hilang barang..memg ade persamaan la.hihi.dan pasa, cinta tu dulu pernah la kehilangan..erkk..agak sakit jugak la sbb 1st love.Allah x kan mnguji hambanya di luar kemampuan empunya badan..life was never meant to be easy.setiap yang berlaku tu ada hikmahnya.Alhamdulillah :)

Akue Achik berkata...

kalau bnda tu mmg dah dtentukan utk kita, nak mngelak mcmn pn mst dpt, mst kena.

kalo bkn utk kita, cba mcmn pun tkkn dpt.

itu takdir Allah. sy jga sdg cba blajar utk redha. (pdahal blik2 mrungut)

achie harus kuat! :))

oya, welcome back!!!!^^

Telor Power berkata...

1 jgn makan semut mcm tenggiling
2 bykkan makan kismis
3.bykkan baca2 fakta supaya tak jadi pelupa

4 baca buku
5 tganu mmg indah

blog-tips-kurus berkata...

jangan dayus, ok..

Leeya Hezlin berkata...

Salam en achie..Tajuk entry ni mengingatkan saya pada sesuatu..
Banyak kejadian yang menimpa saya dan kwn2 sy sebelum ni..
Dan ayat yg saya selalu ckp kat kawan2 saya 'kalau itu hak kita,hak kita juga'..
Allah dah aturkan untuk kita..

P/s : saya juga seorang yg pelupa..lagi2 bab hp dan beg duit..
Semoga hari2 anda terus ceria en achie..
Btw,jelez ni..nak ke terrngganu jg..huhu

Noraim berkata...

mmg susah utk melupakan tp belajar utk melupakan. kalau di utk awk insyaAllah dia dtg kembali. jgn risau :)

cintailah Allah dulu sblm cintai org lain :)

yad'z berkata...

#saye jugak seorang pelupa
#sila lah update. nanti saye rindu. hiks.
#pi teganu tak hajakk kann.
#take care. jaga diri.

p/s : kalau abang nak sponser jadik penerbit, hari ni jugak adik publish novel. hehehe. =P

Mr.Clive berkata...

selamat hari sabtu bro!

*aku yang prihatin**haha XD

Queenie berkata...

hidup akan jadi rumit bila kita merumitkan fikiran. Jgn lari dari segala ujian, rempuh dgn tenang aatu persatu, tiada badai tanpa tenangnya.

utk pertanyaan yg last tu : If he’s dumb enough to walk away, Be smart enough to let him go.

you take it easy...smile.

Maii berkata...

Salam Abang Achie (1st time panggil abang hahh xD),

ikat hp kat tangan biar tak lupa :D

Maii try untuk tertindak kejam sekali-sekala dalam hidup tapi last-last maii sendiri rasa pedih :D

♥e'in♥ berkata...

hilang cinta tak pe.. masih boleh dicari.. Allah dah tentukan jodoh masing2.. :)

LadyBird berkata...

cinta itu Allah dan tentukan ia milik siapa..

jika diturut hati merana.. mcm2 yg boleh kite lakukan..

tp kite tidak pernah th masa depan kita..

just lakukan yg terbaik.. cuba harungi ape jua rintangan kehidupan.. sebenarnya ia bukan rintangan.. ia macam trafic light di tengah jalan.. berhenti seketika supaya kita lebih bersedia tuk pecut ke hadapan.. dan jangn pernah fikir tiada lagi trafic light yg sdg menunggu kita di hdpn..

(merapu.. haha, sorry... )

Hanamiko Sakura berkata...

Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah...

jangan sedih... esok2 jumpa lah nanti dengan si dia yang lebih baik ^^

Ayuni berkata...

betul, klau dh bukan jodoh nk wat camne...

nini berkata...

terengganu memang indah ...=p
(hahaha...puji negeri sendiri)

Zakaria's daughter berkata...

sangat pelupa .
satu petanda usia semakin meningkat dewasa atau err err tua?

lalalala.

hargailah selagi ada.

millerJ berkata...

sabar achie.. u knw wht? my sis pn pnah mcm achie juga.. almost to the gate of marriage, but all of a sudden they broke up and went on their own way.. sy pn tak phm. entah mana salah dan silapnya.. bak kata orang, setiap yg terjadi pasti bersebab.. achie sbr ya. He know us much better :)

Azlan Hasan berkata...

hehehe..kalau macam kes pendrive tu pun aku selalu ilang gak bro..biasa laa..benda kecik..hehehe

Regards,
-Strider-

HeNRieTTa JoSe berkata...

best ada blog baru....gmbar sgt cntik..

Psss....kenangan silam akn semakin mnjauhi diri, dengan perjalanan wktu....take care...

Afzainizam berkata...

eeemmm satu penyakit yang kita selalu sangat terjadi... Lupa

lupa letak barang kat ner
lupa tarikh
lupa hari
lupa diri


itu tandanya kita dah semakin dewasa masuk hari tua....

yang pastinya

lupakan kesedihan
lupakan kenangan pahit
lupakan yang sudah-sudah

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy balut cover door panel kereta

chemay berkata...

chemay pon pelupa jugak achiee,
baru je letak beg duit kat satu tempat.
lepas 5 minit,.
dah lupa letak kat mana,
hehe
:)

gi terengganu?
nak ekottt.
lama dah tak pergi sanaaaa

khairunnisa ♥ berkata...

Assalamualaikum, pernah hilang fon gak tapi tak jumpa jumpa till now T_T pendrive tu biasa daa hilang tapi dapat jumpa balik.. :) putus cinta tu sakit.. hikhikhik.. tapi InsyaAllah akan jumpa gak one day nanti ^_^

naiemah_ramli berkata...

kalau dah mmng hak kita..lari lah sjauh mna pon dia..hilang lah ssuatu bnda pon..lma2 kita akn dpt balik ^_^
*btolkah naiemah taip ni -.-''



p/s : pakcik mmng pelupa...hikhikhik :P

xila riston berkata...

pelupa jgk...2 3 harini ssh nk ingat bnda lalu...erkk kehilangan cinta cri jela yg baru. sng je ckp kan. huh

Nisa Greennnpanda berkata...

pantai kat t'ganu sgt best, nyaman & indah kn? tringin nk gi sane lg gak, hehe.. XP

kenangan sperti kenangan bsame org yg kite cintai/penah cintai amat sukar utk didelete/dilupekn.. tp achie, awk leh try abaikn ngan busy kn ngan snap2 pics.. >_<

xmau sdih2 lg, ok achie~??

Lea Isnawi berkata...

datang ganu tak cakp!
kalo tak, leh date

ngeh3


takpe mungkin si dia bukan jodoh anda
tunggu jela jodoh dtg nanti
hihi

cik Kartun berkata...

betul2.. setuju sgt2..
terutama perenggan yg terakhir :)

Cikgu Ma berkata...

tak pe hilang cinta manusia, jangan hilang cinta Pencipta

Prettywrite berkata...

ok macam pendrive yg hilang tu lah..kalau dah jodoh dia mungkin balik semula..:)..

jarang nak jumpa org laki yg syg sgt kat gepren dye..bnyk yg hampeh jer..huhu..

mana cerita di tagnu ni?;)

Ujie berkata...

tu dah ada cinta baru..blog fotografi.

t'ganu mmg indah & byk nak explore..pantai, tasik, gunung..

kiera'sakura berkata...

laen kali gantung jer brang2 tue kt leher.. x pown buh alarm nanti klu ilang lg blh picit jer... hihihihihi :p

CikUna berkata...

Alolo.. kuchi2.. Achie senyum.. laaa kan dah dapat realese tension jap weekend hari tue.. Dah2, my bro kan kuat.. Kalau tak CikUna pun x nak lupakan kisah silam gak la..hehe

\\( ^_^ )//

teha berkata...

cuba laa lg utk melupakan.. hhahah !

dayang berkata...

bersabarlah ya kawan, cinta tak semestinya memiliki. insya Allah lepas ni mungkin kita akan dapat yg lebih baik. apa2 pun sy suka hasil2 fotografi Achie! :))

Hanis MY berkata...

sgt2 berbakat! complete package.... bukan rezeki si dia utk miliki kamu!

Juliet_iRa~" berkata...

achie..sbr yea..

btol..kalau btol dia hak awk..dia akan kembali...

cikgu ira pnh ckp..kalau btol kita sygkan org tu..lepaskan dia pergi..kalau dia kembali..dia mmg milik kita selamanya..

apa pon bdoa banyak2 pada Allah agar dipertemukan dgn jodoh y terbaik..:)

pss : ira pon makin pelupa skang..huu..tp xla smpai hilang..cuma lupa letak kat mn tp nt igt blk..heee

Tanpa Nama berkata...

kalau aku d tmpat ko, malas la maw tagih2 cinta org yg x suka aku lg. hehe.
benda tuh, kalau da Allah takdirkan untuk mu, xkan ke mana punya. :D
Allah jadikan sifat pelupa, ada baik n buruknya
tc

Kira Kekuri berkata...

aduhh . tarus sia malu n takajut nmpak Wp aku tuh dkat bloglists mu. haha. k daa tc

c'axoera ヅ berkata...

anggap ajer yang hilang tu bukan rezeki kita dik....inshallah kesabaran itu mungkin memberi kita lebih dari apa yang pernah kita miliki....:D

cewaaahhh hakak advice dah ala2 ustazah ceknonn dah ni heheh

semutsengal berkata...

takpa,

yg penting jangan hilangkan akal kau yaa.


=)

Shaznina Sofia berkata...

hye cik woofer.. ayakkk... same laa kite... asyik terlupa..
mgkin kite selalu minum jus semut kot kan..
hahahaha...

humm pasal hilang cinta tu , bkn awak yg hilangkannya..
tp jodoh yg datang dari Allah menentukan segalanya..
sabar laa yee..
:)

Shaznina Sofia berkata...

hye cik woofer.. ayakkk... same laa kite... asyik terlupa..
mgkin kite selalu minum jus semut kot kan..
hahahaha...

humm pasal hilang cinta tu , bkn awak yg hilangkannya..
tp jodoh yg datang dari Allah menentukan segalanya..
sabar laa yee..
:)

Afzainizam berkata...

setiap yang hilang akan berganti... patah tumbuh hilang berganti


kalau pendrive hilang ganti baru
kalau handphone hilang ganti baru
kalau cinta hilang hahhh ni peluang baik untuk cari yang lebih baikkkk lagiii


kita bukan pelupa tapi sebenarnya kita alpa

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy hilangkan calar dashboard kereta

Mr.Clive berkata...

pekabo bro?hoho

sincerely,
org yg prihatin...ekekekee

intan_blur berkata...

slm beb..lama x update ye..bz kot// ;)
ya betul..intan pun selalu lupe..byk kali intan lupe..penah dah byar duit nak isi minyak..tp intan lupe nak isi..blh?? ;)

penah intan nak buang sampah..smbil tu intan bw handbeg sekali,..sekali..dgn beg2 tu intan campak..hehehe..tp intan kutip balik..tu bmkna masih milik intan beg tuuu..ehehehhe..

intan pun penah putus cinta..ranap la jg hati ni kan..tp syukur dgn kehidupan skrang..ade hikmah dgn putus cinta yg dahulu ;)

EruzuLiyana berkata...

saya pon pelupa jugak, selalu je lupa nak hapdet entry..haha

Awie Omar berkata...

Dah lama folo sini. hari ni dapt review blog2 aku folo.
http://awieomar.blogspot.com/2011/03/10-filem-melayu-2000-2010-terbaik.html

ILA HonEyBuNNy berkata...

jangan lalai2 lagi,,jaga pndrive baik2..hahhaha

betul tu..menangis satu baldi pun.kalau dia bukan hak kita...xkn dapatnya..redha lah..pasti ada y terbaik..;)

Mishter Izwän berkata...

mkn semut bnyk sngt nie. nsib bek handphone bole mscall , kalau bnde len cm ne nk mscall

CekbOlat-bOlat berkata...

waaaa.. hebat! boleh terbuang sndiri. ngong!!

bolat klau bnde hilang,pstu sebak nk nges.. thu dh bnde tu xkan jumpa.. klau xnges.. ade la tu tersmbunyi.. ehehehehe.. <-- kuat feeling..

insyaAllah klau ade jdoh,abg xkn khilangan dia ;)

ditag ! tk join kne sula,join kne sula.. sila plih http://emybloggergirl.blogspot.com/2012/03/segmen-7-perkara-sebelum-cekbolat-mati.html

Tanpa Nama berkata...

salam,
sy peminat blog ni, harap kena update lah. #tiba-tiba. hehehe
(untung ada gak peminat) hahaha ^^

-kira-

chemay berkata...

achiee?

nazirah berkata...

betul2. kalau ia milik kte pasti akan jadi milik kita insyaAllah ;)

Cik SHiNJU berkata...

Ilang pendrive xpe lagi..kalau ilang cinta,dah x boleh jumpa...kena cari yg baru la... boleh?

Suhami Ahmad berkata...

kadang2 atok lagi suka hidup sendirian bersama teman-teman....hati ni tak pernah sakit lagi...

sudipVSsenduk berkata...

kalau dah mula asyik lupa, tu namanya dlm proses peMUDAan.. hehehe

wah! blog baru.. nnti saya terjah

O CIKTEDDY berkata...

uih..mcm ade prsamaan je ngn cik..hehe

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

Dalim oh dalim. Dah bosan ni. Nak baca entri baru. Tolong lah paksa otak, minda dan akal lu tu. Hasilkan satu entri. Pendek pom pendek lah. Wa nak layan :D

jeBateja berkata...

Wahhh...kena banyak makan KISMIS ni bro....kasi kuat ingatan....ahakz

kira berkata...

aq lpa la plak da komen ka blum =..='
#berfikir

cik ika berkata...

ika pun banyak kali kehilangan brg berharga..tp pa ley wat, ika memang carelss orgnye..cume law bab cinta ni akn ika pastikan ika tak kn kehilangan nye..hope u too..

C.M.A @ CikMoonAdnan berkata...

hmmm pelupa yerk.. selalu ler berselawat time cari barang tu balik ye.. insyaallah jumpa..

hilang cinta tu..xpe.. xyah nak frust tertonggeng kan.. kan.. mgkin bukan jodoh.. kita cuba pertahan camne pon.. kalau Allah dah tetapkan dia bukan jodoh kita.. dia tetap xkan bersama ngan kita..

yg penting kita cari dan kukuhkan cinta kita pada Allah swt..

♥ wawawawa ♥ berkata...

saya juga pernah hilang hp, pendrive dan cinta...

sebaik mana kita jaga, kalau Allah nak tarik balik harta yang dia bg kat kita...benda tu ttp akan hilang or rosak..

mungkin ada hikmah di sebalik kejadian...^^

CTK berkata...

same r kita, ct pon selalu lupa ct letk brg kt ner...huhuhuh


*bsnyakkan bersabar ye.lau der jdoh, xkan kemana, jumpe jugk nti :)

Iffah Afeefah berkata...

Xslh plih care kejam skng dgn syrt pdngakhirnnye xkjm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger