Blog Lensa Kamera

Khamis, 8 Mac 2012

Dunia Semakin Menjauhi

Assalamualaikum w.b.t. . . . 

Terasa macam baru semalam aku dilahirkan,baru semalam aku bergelar seorang bayi..detik ini, terasa semakin dekat ajal mula mendatang,semakin dunia ini mula menjauhi diri..masa akan sentiasa kedepan ,tidak berhenti dan tidak mungkin akan menoleh ke belakang..aku takut mati,aku takut ajal ku sampai sebelum aku bersedia,aku takut akan seksaan diliang kubur nanti..sedangkan seksaan didunia aku sudah mula mengelupur,apatah lagi seksaan diakhirat sana..ya allah,aku takut mati..

Detik mula berlalu,begitu ramai yang tumbang tanpa ku sedari,,terasa dunia ini semakin tua.. terasa diri ku semakin dimamah usia..aku kenangkan semula dosaku..dosaku kepada tuhan yang esa,dosaku kepada ibubapa yang tercinta,dosaku kepada keluarga yang sentiasa disisi, dosaku buat teman-teman yang sering aku sakiti..aku berfikir semula,sememangnya aku sering membuat aniaya kepada mereka,namun mereka masih sentiasa disisi..sentiasa teguh berdiri membantu diri ini..Ampunkan dosaku Ya Allah..

Aku tahu akan kekuasaan mu..aku tahu akan kehebatanmu Ya Allah..bila-bila masa engkau mampu mencabut nyawaku, yakni detik ini,tika aku sedang alpa disamping kenikmatan dunia.engkau mampu menarik nyawaku..Ya Allah,aku mohon kepadamu..tunjukkanlah kepadaku jalan yang benar,semoga aku mati nanti dalam keadaan yang beriman..semoga para saudara seislam ku akan tersenyum riang melihat aku memasuki pintu syurga mu yang cukup indah belaka..Amin 

#Terima kasih buat blogger yang masih prihatin dengan ketiadaan diriku..setelah dugaan mendatang,aku mula kenal akan kesilapan masa lalu ku...
#Seorang lagi pesakit ku tumbang kerana heart failure..sedih memang sedih kerana dia antara pesakit yang aku cukup kasihi..semoga engkau damai disana..amin3
#Sejak aku sakit sebulan yang lepas,perut aku dah tak mampu nak terima cili api..teringat nak makan,tapi bila makan pasti perut memulas..ermm
#Kurangkan ketawa,banyakkan tersenyum..sedih itu tetap ada,tapi hidup mesti diteruskan.. percayalah tuhan sentiasa disisi kita..Tolong percaya ~

#Kenangan dulu masih membuat diri ini terusik..


Kata Achie :Hari makin hari jiwa aku makin tak keruan..

50 komen dari budak comel^^:

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

Yay. Dah boleh geng rapat dengan Shag lah. Tak boleh makan cili. HAHA :D

Telor Power berkata...

yang lepas biarkan ia pergi....cuma jgn ulanginya kembali

Afiq Yassin berkata...

kita hidup ini bagaikan suatu masa yang sentiasa bergerak mengikut waktu yg telah ditetapkan oleh pencipta

MissRuby berkata...

yeay..jadi budak comel^^

hm, hidup hanya sebuah jambatan pendek menuju akhirat. semua traffic light kt jambatan tu, tuhan dah tetapkan. jangan sampai terbabas masuk dlm laut udoh ler...

kdg2 setitis air mata kerana keikhlasan menyesali perbuatan itu, mampu menjadi bas ekspres utk ke syurgaNya. kdg2 ibadah 24jam selama 500 tahun n terdetik sedikit keriakan, mampu menjadi monorail menuju ke nerakaNya...

Dia bagi peluang pd kita, utk pilih mana 1 jalan yg kita mau. 2 thumbs up bro!

chemay berkata...

sentiasa ingat Allah.
perbanyakkan amal ya achie.
:)
semoga dosa2 kita semua diampunkan Allah.
amin

ehh.
perut chemay pon takleh terima cili.
gastrik,
makan sikit pon boleh muntah sampai keluar bile.
pedihhhhh semuaaa2 tauu.
T____T

HeNRieTTa JoSe berkata...

be strong.....hidup harus maju ke depan....segala memori biar tersimpan indah, tp jgn dikenang hingga diri sakit sendiri....by the time goes by....insyallah.....sakit akan kenangan lalu, akan semakin hilang....

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

Lepas ni ada lagi hiking. Ke Stong apa tah kat Kelantan. Wa tak p kot. Sebab dorang kata 5x tough dari Air Terjun Berkelah tu. Tapi, ada lagi satu tgh plan. Kat Pahang jugak. Kalau confirm, wa ajak lu. Boleh shoot sama sama :D

#terharu wa lu cakap wa ni salah sorang kawan baik siber lu n,n

JR berkata...

Catatan yg amat menyentuh perasaan. Betapa indahnya hidup jika semua manusia dpt mengingati kematian. Lalu tidaklah lagi timbul jenayah, tiada rasuah, tiada ahli politik yg hari2 bertelagah, dunia aman damai kerana manusia tahu hidupnya tak akan lama dan akan menggunakannya sebaik mungkin utk kemanusiaan sejagat..

cik Kartun berkata...

knp kesah awk nie bnyak sedih2 yew.. CK tak bape nak phm sbnr nye..
mybe CK kene selongkar blog awk nie kot dari awal..mybe leh phm..Heee~

Shaznina Sofia berkata...

hye woofer..
akhirnya update jgk.. umm betol tu..
walo mcm mana sekalipon dugaan mendatang..
Allah masih sentiasa bersama kita, kerana Allah tidak akn memberi dugaan lebih dari kemampuan seseorang itu..

saya pon takot kan mati juga..
Subahanallah...

yad'z berkata...

mati itu pasti. cuma masa kita belum tahu bila..

jangan pendam kalau ade masalah k..
jangan sedih, jangan fikirkan benda lepas. smile..smile.. and smile...

#always ingat kamu .=)

~SaL IjOu~ berkata...

hidup dikelilingi pesakit..pasti buat diri sentiasa insaf,kan..dulu kwn pernah ajak join satu program ziarah pesakit dekat hospital..berckp2 dgn mereka,bg sedikit buah tgn..mmg sgt terusik jiwa..& buat diri sgt insaf & bersyukur dgn nikmat kesihatan yg diberi~

Akue Achik berkata...

btu tu..huhu..bla2 msa ja ajl dtg..hari ni shat, bsok tba2 dah takda..dosa byk, takut....

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

stiap berlaku pasti ada hkmahnya kan..

Fuhpixel berkata...

kuatkan diri.. ^__^

Awie Omar berkata...

Terima kasih sudi bagi sokongan kat kwn kwn next top blogger 1. jemput la baca entri yang terbaru ni pula
http://awieomar.blogspot.com/2012/03/10-x-men-yang-lambat-datang-sekolah.html

cikwahidaidris berkata...

sorry dah lama tak komen kat sini. busy kot. heheh.

sama sama lah kita beringat ye. :)

Muhammad Saiazuan Norhalik berkata...

bru aku prasan yang kau kurang berkarja bulan ni.. sori la tak mai sini sangat.. aku dah start kelas, so masa nak bw pun dah kurang.. nak tulis entry pun susah.. adeh~

Mr.Clive berkata...

take care bro...jg diri baik2...hidup ni mcm2 rintangan TAPI jangan sesekali putus asa! ok? :D

Tea berkata...

Achie perlukan teman... Jgn menyendiri...
Jgn terlalu melihat kepada kesakitan, kesedihan, kekecewaan.. Sesungguhnya ramai yg lebih malang dari kita.. Yg tidak punya apa.. Yg tidak punya siapa..

Ujie berkata...

-setiap bertambah umur, dunia menjauh & saat kematian menghampir.
insaf kejap, lps tu lalai semula..

-achie sakit apa? gastrik ke..
moga boleh bertambah baik..

najihah sahami berkata...

hohoho..awak ada gastrik. tapi awak makan pedas??memang terbaikkkk...nanti saya hadiahkan cili api satu lori. hehe.

millerJ berkata...

Hidup harus diteruskan as life is a gift. Be strong achie! always put up smile and live happily. hidup hanya sekali :)

teha berkata...

agree.. Allah sebtiasa ade dgn kite sebenarnye :)

Azlan Strider berkata...

hehehe..welcome back achie..dekat seminggu ko menghilang...hehehe..

Regards,
-Strider-

nurul diana berkata...

yup kurng kan ketawa bnykkan trsenyum , suke ayat tuuu :)

Fatin Syafiqa Anuar berkata...

1st paragraph tu sayu sikit baca. hehe.
betul. dunia semakin meninggalkan kita.

KhaiRin : anies berkata...

be strong, look forward + doa!

hassy chan berkata...

innalillah..
pesakit ko da meninggal.. Allah lebih syg kan dia..
perut ko senstif ngn cili ke?

misyamissyou berkata...

tak salah ingat mati, menyesal dosa lalu, buat perkara baik banyak2 skrg, buat kenangan baru, buat buku baru...cpt2 bulan 4, balik jumpe family..everything would be all right dear..everything would be just fine

ILA HonEyBuNNy berkata...

semoga Allah ampunkan dosa kita semua..

dunia pun dah semakin akhir zamn....

Bitt (double IS) berkata...

jaga kesihatan ;) Dia amanahkan kita jaga diri kita sendiri...maka perlu di jaga sentiasa ;)

CikUna berkata...

Achie... iskh.. sakit ke ?? Patut la lama tak muncul2.. Achie... Senyum k =)

** Check fb ye?? Una post something...~salam~

Mr.Clive berkata...

selamat hari sabtu bro! :)

O CIKTEDDY berkata...

ada kala jiwa sering tak keruan tnpa sebab..entah knp..tp bila mndekat dgn Allah,hati mula tenang kembali =D

Leeya Hezlin berkata...

sungguh cepat masa berlalu kan??
25 tahun hidup di muka bumi ini..
alhamdulillah..masih diberi kesempatan oleh ALLAH..

ya,dunia semakin menjauh..
semakin berusia,semakin dekat kita dengan ajal..
walaupun kita tau bila2 masa sahaja ALLAH boleh mengambil nyawa kita namun masih banyak lagi amalan yang perlu dibawa ke alam sana..

semoga kita semua berada dibawah lindungan ALLAH s.w.t..

p/s:alhamdulillah..baik2 saja di bumi kelahiran en achie.. :)

LadyBird berkata...

semakin lama, kematian semakin mendekat.. tp kite tidak pernah tahu dimana dan bila saat kite dipanggil.. smg saat itu kite dalam keadaan bersih dari dosa dan noda.. ameeenn..

Zakaria's daughter berkata...

hupdateee juakkk :D

abdikan kenangan jadi pengajaran .
berceritalah pada Allah jika jiwa tak keruan. mudah mudahan Allah tenangkan dan permudahkan segalanya :)

♥e'in♥ berkata...

ajal maut tak kire usia sahabat.. sila jage kesihatan ye.. :)

ciK LyndaWawa berkata...

sorry lame giler tak jenguk sini..waaaaa

shera haifa berkata...

sakit?? moga cepat smbuh.. jangan lupa makan ubat, jaga pemakanan..

kiera'sakura berkata...

semoga urusan awak dipermudahkanNya.

ya Dia sentiasa ada disisi kita, kalau awak perlukan seseorg nk share prob saya ada mendengar :)

Prettywrite berkata...

takziah untuk pesakit achie..dah sampai ajalnya..achie pulak sakit apa ni?jaga diri k..jgn lupa makan..:)

Teenager Housemaid berkata...

moga semuanya baik2 saja..:)

Shaznina Sofia berkata...

hye woofer.. xde masalah prihatin pasal blog awak..
kita kan gang.. ehh ! tetiba... :D

semutsengal berkata...

abam banyak fikir ni, apakata lepak mamak jom !



AHHAHAHAHHAHAHA

Afzainizam berkata...

eeemmmm hidup mati kita hanya pada Allah jua...

kadang bila hati tak keruan mmg begitu....

tapi percaya lah Allah disamping kita, berdoa banyak-banyak...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy pemasangan sticker bomb kereta

Fid"s berkata...

insaf gua sebentar.

have a nice day and jangan lupa solat...

CTK berkata...

semoga kamu sentiasa dibawah perlindungan tuhan...DIA Maha Pengampun :)

Iffah Afeefah berkata...

Yes xpyh nk mkn pedas sgt la haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger