Blog Lensa Kamera

Ahad, 11 Mac 2012

BIla Aku Teringin l Akuachik.com

Assalamualaikum w.b.t. . . .

Teringin untuk memiliki ,lumrah manusia inginkan sesuatu benda pasti berusaha untuk mendapatkannya..aku seperti yang lain,punya keinginan juga..punya citarasa yang mungkin tidak sama seperti yang lain inginkan..apapun aku tetap aku,bukan kau,bukan dia yang punya keinginan yang berbeza..aku dengan cara hidup aku,kau dengan cara hidup kau..kita berbeza sama sekali walaupun arah perjalanan kita adalah sama..

Aku punya keinginan untuk memiliki tempat tinggal yang mewah,punya orang gaji yang akan menjaga makanan minuman dengan cukup selesa..punya kamar tidur yang bisa membuat aku tidur dengan nyenyak sekali,tanpa perlu memikirkan masalah bila diri ingin beradu..punya kelengkapan yang serba mewah,bila buka mata saja pasti akan membuat diri ini bahagia...tapi aku takut sekali,apatah lagi bila kemewahan harta benda itu cuma hanya menghanyutkan aku jauh dari mu Ya Allah.aku takut bila harta benda itu cuma hanya membuat aku riak semata- mata kerana aku tahu harta benda itu tidak akan menemani diriku hingga keliang lahad nanti.. tak perlu semua itu,aku syukur dengan apa yang aku miliki kini..

Aku punya keinginan untuk memiliki kenderaan yang mewah belaka..bangga menyusur diatas jalan raya memintas kenderaan yang lain dengan penuh kuasa..bila ditanya harga kenderaan itu berapa, pasti membuat mereka melopong bagi tak percaya.aku bangga bila kenderaan itu bisa menarik perhatian mereka untuk mendekati.tapi aku lupa satu perkara, kenderaan mewah pun bukan apa-apa.kalau harga berjuta sekali pun biar nahas dah mendekat pasti akan menjadi remuk juga..jadi memang tak perlu rasanya,cukuplah aku bisa bergerak kemana-mana dengan kenderaan yang aku ada,asalkan selamat dan tak menyusahkan..

Aku punya keinginan untuk bercinta lagi..bercinta seterusnya ingin mendirikan rumah tangga.aku ingin memiliki cinta yang telus dari hati,cinta bukan berlandaskan nafsu semata2.. aku ingin si dia mencintaiku dengan apa yang aku ada,mencintaiku bukan saja kebaikan itupun jika aku ada  tapi juga keburukan diri yang begitu bersepah dimata..mencintai ku bermakna akan sentiasa bersama tidak kira susah atau senang,bukan meninggalkan aku keseorangan tanpa belas kasihan..tapi aku takut untuk bercinta lagi,aku takut untuk membuka hati ini lagi..aku takut jika aku terkena sekali lagi..semoga sidia yang bakal hadir dalam hidupku akan menjaga hati ini moga tidak akan terlukai lagi..yang pasti aku tetap punya tuhan ,yang sentiasa menjaga aku tak kira susah atau pun senang..terima kasih Allah atas segala kesusahan dan kesenangan yang engkau berikan..kini aku mula tahu apa itu ertinya kenikmatan dalam kehidupan..Sekian ~

*Pemilik arnab ini sudah pergi,insyallah arnab ini akan ku jaga..kerana ini sebahagian kenangan yang aku masih ada tika bersama dia dulu kala..

***********

#Dah lama tak perkenalkan antara blogger yang aku ada,sahabat ini dah siap beli domain lagi tu.. anda sayang saya?jom terjah blogger tu kat url baru ini.. @ www.akuachik.com ,,jeles dengan domain dia,sebab nama kami hampir serupa..heheee
#Dalam hidup ini,cuma ada satu pilihan..jika kau salah pilihan,maka jawapannya salah sudah. jika kau betul,maka betullah kau..tapi jangan takut bila kau salah,kerana pasti ada yang sudi membantu kebangkitan mu,mungkin teman dan keluarga..tapi yang pasti Allah sentiasa ada disamping kita.ingat tu ~
#kawan rumah aku dah berpunya,maka hilanglah sudah BF sementara aku,ermm Apapun semoga dia bahagia sentiasa tanpe perlu merasa seperti apa yang aku rasa..
#Jangan lupa singgah kat blog fotografi aku ye,biasa2 je sebab hanya itu yang mampu kami sediakan..nak keluar shoot tapi asyik hujan ini susah juga kan..dah lama mengidam nak main macro lagi.. @ Lensakamera.com

Kata Achie :Terasa nak berhenti saja berblog ni,nak update pun kian malas,..anda rasa 
bagaimana??

Sila like jika suka entry ini. . . 

66 komen dari budak comel^^:

Muhammad Saiazuan Norhalik berkata...

sangat kagum dengan blogger yang ada domain sendiri :D

Lea Comei berkata...

bersyukur dgn apa yg ade.alhamdulillah :)

Miss Butterfly berkata...

selamat malam :)

CikUna berkata...

Alalaaa.. cutenye Rabbit tu... macam Una je.. ahaks tergediks pule ~weeeee

\\( ^_^ )//

CekbOlat-bOlat berkata...

bolat pun dh jarang berblogging.. arghhhh mengapakah?

okay,adik rndu abg.. ekekeke

MissRuby berkata...

keep writing bro...sbb ada org yg sentiasa ingin membaca tulisanmu.

tahniah kpd teman serumahmu yg sudah berpunya^^

erti hidup pd memberi.

Niza Romli berkata...

keinginan sy skrg...'anak'.. :D

#berehat sekejap dari bloging, apa salahnya..tapi jangan la berhenti terus :)

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

First sekali wa rasa wa nak lempang lu je der. Nak berhenti belog ye der ? Ada beran lu benti lah der. Wa hantar surat saman berjumlah wide lens satu :D

Second, err, wa dah lupa apa nak bebel :P

yad'z berkata...

andai bisa memilih..... =)

kalau semua yang kita inginkan, kita kecapi dengan mudah, bukan namanya hidup kalau tiada cabaran. =)

#janganlah stop blogging.. T_T

yad'z berkata...

join lah... ade rezeki Insha Allah dapat.. =)

JR berkata...

Berblogging ni ada pasang surutnya, kdg2 rajin, kdg2 tersangatlah malas krn pelbagai sebab tak terduga..biasa la tu

Ujie berkata...

keinginan mmg tak terbatas..cuma kemampuan yg membataskan. dan byk juga org yg jauh dari Allah krn kemewahan/nikmat dunia. Itu yg kita takuti.

-cantik la mata arnab tu..

-amik la achie..walau akak rasa segan!

Ujie berkata...

lagi..

tak perlu stop blogging. tulis bila rasa ingin menulis. Blog ni harta peninggalan jugak tau..

HeNRieTTa JoSe berkata...

jgn la brenti....huhuhu....we gonna miss u....

ps....cumil arnab....
psss....suka blog photo tu....
psssss....jgn bersedih....hidup mesti terus kedepan....

kiera'sakura berkata...

tak perlu berhenti, hanya bercuti dah la..

Azlan Strider berkata...

Bercinta lagi???takpe setiap yang gagal tu ade pengajarannya..semoga percintaan yang lepas nie sampai ke jinjang pelamin..hehehe

Regards,
-Strider-

Aku Achik berkata...

achie!

sedih ja baca entri achie ni..huhu

Achie, jgn give up wif ur life..:)

mgkin Dia nak achie cintakn Dia lbh, bru Dia bg cinta yg satu lg..

yakin dgn Dia, insyaAllah..^^


**mgkin akn lama x updet.mnikmati cuti...heheee

thanks sudi lawat blog sy..^^

Nurul ain berkata...

bestnya dapat arnab free2 mcm tu jek...eheekk, btw.. jaga arnab tu sebaik mungkin ye tuan tanah wooferstorm :)

Mr.Clive berkata...

manusia ni tak akan dapat lari daripada pelbagai keinginan dalam dunia ni... :)

yg kite boleh kawal hanyalah nafsu supaya tak mengawal diri kite ni...

Tanpa Nama berkata...

singgah sini.

sya rasa, janganlah anda jdi mcm sya yg pemalas update blogspot gila gaban ni.

da terjah, nice nma kmu hmpir sana. eheh
knapa tiba2 malas mahu update achie?
-bsr-

Shaznina Sofia berkata...

hye woofer.. :)

bilaa kita byk mengecapi kemewahan dan kebahagiaan dunia semata2... kita terlupa bahawa kita sbnrnya telah jaug daripada Yang Maha Esa.. bersedrhanalah dlm setiap sesuatu kn..

#jgn berhenti buat blog.. nti xdapat baca lg.. bg tau Achie..

cik Kartun berkata...

setiap org ade keinginan tersendiri..
terlalu bnyak impian untuk di gapai

c'axoera ヅ berkata...

heheheh ada keinginan gak rupanya adik hakak ni eyh hehehehe :p

Miss Purple Ungu berkata...

comelnya rabbit tu :)

Leeya Hezlin berkata...

assalamualaikum en achie.. :)
iya,setiap dari kita punya keinginan untuk dikecapi..
semuanya dengan cara atau perkara yang berbeza..

boleh jika kita berimpikan untuk hidup mewah..
usaha semampu yang boleh,insyaALLAH DIA akan tunaikan impian kita walaupun bukan sekarang..
tapi nak capai semua ni perlulah dengan niat yang baik..bukan sebab untuk bermegah..
dan ini akan menjadikan kita jauh daripada ALLAH..

nikmat itu kepunyaan ALLAH..apabila DIA beri,hargailah..
jangan sampai ditarik nikmat itu satu persatu..

arnab tu sangat comel..
jagalah ia baik2 k..
bagi makan banyak2..nanti bertambah montel..ehehehe...

p/s : janganlah berhenti menulis blog..suka dengan entry2 anda..
have a nice day en achie..
keep smiling.. :) :) :)

Noraim berkata...

semua org teringn memiliki yg indah, tp nasib setiap org berbeza. huhu.

jgn la berhenti blogging. nnti kurang kwn blog sy. hihi.

♥ wawawawa ♥ berkata...

arnab tu comel laa! hahaa

dun wury, kalau usaha awk dpt ape awk nak..heee~

doakan kwn awk yg dah berpunya tu bahagia..hee~~

~SaL IjOu~ berkata...

Achie,jgn mengada nak brenti berblog..tarik telinga kang!~

x salah punya angan2 menggunung tinggi..asal saja DIA tidak dilupakan~

segala perit & luka yg dilalui..akan buat Achie terus & terus kuat..~

*Ahad ni jom!!~ ^^

Hanamiko Sakura berkata...

inalillah... comel arnab tu kan... jaga elok2 ^^

insyaALLAH... ALLAH sudah tetapkan jodoh yang terbaik buat kamu ^^ sampai masanya si dia akan datang ^^

Afiq Yassin berkata...

airkk.. arnab tu tak puas hati dgn afiq.. pndg jeling jer

najihah sahami berkata...

aah la achie. entry hampir sama. kah kah kah. kuat nya chemistry..:P

cikwahidaidris berkata...

saya stuju dgn pndapat awak. jgn sdih2 ye. moga jumpa dgn wanita yg solehah lepas ni. ada arnab leh temankan awk. hehehe.


oh, yaaa. saya pon malas sgt nak update skrg ni. huh

Suhami Ahmad berkata...

takpo aih....ado jodoh x ke mano

Cik tikah berkata...

penuh makna la entry ni. ermmmm

chemay berkata...

insyaAllah tercapai cita2 achie tuh.
and insyaAllah jugak achie tak akan tersasar jauh dari Allah.
:)

ciK LyndaWawa berkata...

saya pun ada keinginan untuk bercinta..uwa...=[

Juliet_iRa~" berkata...

nape nk berhenti blogging???

iskkkkk..

achie nk blanja ke?haha ira xda gaji lagi laaa...ajak k.sal skali la kalo nk main bowling..heee

kiwi berkata...

waaaa..apesal arnab tu comel sangat..memang x leh tgk la benda gebu2 ni..geram..hihi

Fid"s berkata...

nice...
ulasan panjang yang menyentuh sanubari huhu

ok jangan lupa untuk tido nenyak..
all the best

cik ika berkata...

smoga pe yg diimpikan mejadi knyataann..amin..

maaf lme ta jejalan kt blog awak..dlm proses menenangkan hati..:)

LadyBird berkata...

kalau lady.. lady bercita2 nak miliki segala-galanya.. tp.. bukan bermakna segala2nye tu perlu bermewah.. cukuplah yg sederhana.. nanti kalau yg mwh mesti kite akan dikejari dgn keserabutan sebab pencuri/ penjahat/ penjenayah seringkali mengejar golongan itu.. huhu.. takut2..

Teenager Housemaid berkata...

saya selalu terjah belog akuachik tu! :DDD

dhiera berkata...

ada jugak rasa macam malas nak berblog~

ILA HonEyBuNNy berkata...

arnab tu pun nampak sunyi tau...;)

terasa nak stop juga berblog...mgkn 1 hari nti...;)

semutsengal berkata...

kalau semua keinginan tu dipenuhi sekali pun, mnusia pernah puas kah ?

Afzainizam berkata...

wooooo keinginan mmg begitu....makin hari makin membuak-buak

kita semua sama ajerrr semua teringinkan dan kejar impian...

apa pun kesusahan adalah ujian pada kesabaran
kesenangan pula ujian pada kita samada kita bersyukur atau tidak

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy pemasangan sticker bomb kereta

Kira Kekuri berkata...

aku lpa da komen ka blum? #wat gaya berfikir. arnab? terus teringat rumah ilda, ampar2 arnab endia' rumah gai. iko lagi eaa~

teha berkata...

aku pon teringin nk ade umah besar , kete mewah.. tp xmmpu lg laa nk bli.. hahahaha !

nazirah berkata...

chOmelnye arnab niiii
tak sbr tunggu arnab sy mmbsr. yeyyy

KhaiRin : anies berkata...

lumrah manusia..begitu la..kalu x xwujud la nafsu utk memiliki kn?

cr blk mood berblog tu ya..

Zakaria's daughter berkata...

setiap manusia punye keinginan sendiri kot.
tapi tak sume keinginan n impian kite buleh tercpai,
ape2 pung, kite berserah pada Allah.
dia pasti tau yg terbek utk hdop kite.

Tanpa Nama berkata...

aku pun maw jadi anon jg lah. maklumlah, org xda blog nih. uhuhuu

nini berkata...

jangan berhenti dulu...tak pe kalau malas update....take rest.....tak best entry kalau update sebab terpaksa...nak update kena dari hati yang tulus...cewahhh...haha

nurul diana berkata...

sme la mkin malas update blog . hewhew , ohmaii comel gilaa arnab tuuu

sudipVSsenduk berkata...

hidup bagaikan roda, sekejap di atas kejap lagi di bawah...


Tolong la jangan... toloooong la... Sob sob sob

O CIKTEDDY berkata...

kadang2 trlalu bnyk yg ku inginkan hingga aku jatuh kecewa trsungkur bila x dpt ku gapai semuanya.. =,=


achie jgn la brhenti..xyah update slalu pon xpe..tngok cik ni 4 5 hari baru update.haha

Nisa Greennnpanda berkata...

huhu~...
same la kite, lame xupdate blog, then update pun jrang2 aje now..busy + xsihat nye psl, adeh.. "-_-

comel rabbit achie.. ^_^ geram aje tgk..

nnnti2 sy dtg blk eh, xbc lg pun entry achie.. saje nk tnjuk muke dlu, hihi~.. >_<

Juliet_iRa~" berkata...

achie sibuk keee?;p

ira pon nak umah besar, nak kereta besar, nak org gaji..wuuu..

tp tu smua kena usaha..

bercinta dan jodoh..insya-Allah pasti ada y akan Allah berikan nanti..doa byk2..;p

pss : nt ira dpt gaji br leh main bowling..skang xda gaji..wuuu..ke nk blanja?haha..

Juliet_iRa~" berkata...

achie sibuk keee?;p

ira pon nak umah besar, nak kereta besar, nak org gaji..wuuu..

tp tu smua kena usaha..

bercinta dan jodoh..insya-Allah pasti ada y akan Allah berikan nanti..doa byk2..;p

pss : nt ira dpt gaji br leh main bowling..skang xda gaji..wuuu..ke nk blanja?haha..

Afzainizam berkata...

kata orang Lebih mudah untuk memenuhi impian kita yang pertama daripada cuba untuk mengejar impian-impian lain selepasnya

Tiada sesiapa pun yang bergembira setiap masa, tetapi itu bukanlah menjadi alasan untuk sengsara.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
tip jumping bateri kereta kong

Nida berkata...

Kak Nida pun teringin nak ada orang gaji.. tapi laaa ni upah mahal sangat, RM700 tu....

intan_blur berkata...

slm beb.. ;)
akhirnye dah jumpe pengganti..
akk doakan smoga berbahagia ye..

EruzuLiyana berkata...

keinginan manusia sentiasa ada untuk sesuatu yang dirasakan tingi nilainya. tapi bila dah dapat, jarang dihargai. manusia.

xila riston berkata...

ok nk jenguk

CTK berkata...

xyh ngade nk berenti berblog...hehehe

comey arnab tu, jge elok2 ye :)

Iffah Afeefah berkata...

Kagum ngn org y ske bagi domain kt org len

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger