Blog Lensa Kamera

Isnin, 7 Mei 2012

Andai Jodoh Itu Bukan Milik Aku l Gambar Kucing Comel

Assalamualaikum w.b.t. . . 

Aku terkelu seketika.dalam tak sedar air mata berlinangan tanpa aku tahu apa puncanya..Ya Allah,aku menangis kerana dugaanmu yang hanya sepatutnya nikmat ku rasa..nikmat dalam kehidupan,itu yang sebaiknya..namun aku jadikan ia kelemahan,makanya air mata turun tanpa sengaja,mengatakan kegagalan  dengan rakusnya..aku dah gagal ,dia bukan jodoh aku..aku dah merancang masa depan,mula mencanang angan-angan inginkan nikmat kebahagian dalam alam perkahwinan..tapi ternyata itu cuma tinggal kenangan,aku dah jatuh tanpa tersengajakan..Ya tuhan,kuatkan aku disini..bangunkan aku dari tidur yang lena..aku kena bangkit dan terima ia sebagai nikmat dalam kehidupan.Ya,aku gemarkan ayat NIKMAT DALAM KEHIDUPAN, sememangnya hidup ini nikmat namun bila ada kegagalan kita pasti pantas melatah..maafkan kami ya tuhan....

 **************************

Lihat diatas ?aku hairan bila mana kita jatuh dari kegagalan.kita pasti mudah rebah dan enggan untuk bangkit semula..aku akui,aku pun seperti kalian..pernah jatuh dulu kala,sakit itu masih sakit, aku dah pernah mencanangkan kebahagian ada didepan mata namun hanya kegagalan yang mendatang..aku tewas dalam perjuangan,detik itu,saat itu aku rebah..namun ada tangan-tangan yang sudi memimpin aku,yakni keluarga aku,sahabat aku..dan aku bangun dan berjalan ke depan tanpa menoleh lagi masa silam..    

Kini aku sudah bisa tersenyum,masa yang lalu tetap berlalu dan tidak menunggu kita yang masih terbelakang..aku doakan dia bahagia disana,bahagia bersama teman baik aku yang begitu bergaya..maksudnya disini,kalau dah jodoh tak kan kemana.pasti berakhir dengan alam perkahwinan juga,kalau dah bukan jodoh,tak perlu nak melatah menyalahkan takdir..Allah pasti beri kebahagian dibalik kepahitan yang kita lalui..aku senang begini,walaupun aku sendiri tapi banyak insan prihatin berada disisi.bukankah itu juga nikmat kehidupan yang kita ada??Sekian~   


#Dalam kepahitan,tersembunyi kebahagian..kan3??
#Esok nak ke Bangi jumpa anak buah,,eksited,tak tahu kenapa..alahai,mesti anak buah nak pau MCD kan?hahaaaa
#Semoga saya dan kamu kamu kamu  punya jodoh masing2..insyallah


        # Si L yang comel..
Untuk gambar lebih lanjut,sila klik LINK dibawah..terima kasih~



Kata Achie :Siapa jodoh saya,tuhan lebih tahu..cepat turun dari kayangan wahai sayang~



Terima kasih atas kehidupan yang engkaun berikan..Aku cinta ALLAH
                              



31 komen dari budak comel^^:

CiK FizA berkata...

Kehilangan orang yang kita sayang bukan bermaksud Allah tak sayangkan kita. Mungkin Allah 'simpan' kita untuk seseorang yang lebih sesuai dengan kita ^^

Simpan dan berilah cinta awak tu dekat seseorang yang tau menghargainya. Mungkin bukan sekarang. Tapi nanti InsyaAllah. Selalulah ingatkan diri dan hati. Allah dah sediakan yang lebih baik untuk awak.^^

**Moga jodoh awak cepat2 turun dr kayangan. Amin amin amin.. :)

EruzuLiyana berkata...

bila cinta dikecewa, kita merasa seolah2 dunia hampir kiamat, walhal masih banyak lagi cinta dihulur dengan penuh keiklasan, cinta dari keluarga, cinta dari sahabat. apa yang penting, dekatkan diri dengan pencipta. DIA tahu apa yang terbaik buat kita :)
selamat malam mr. woofer :)

♥ wawawawa ♥ berkata...

kucing itu comel!

smoga woofer cpt dpt jodoh..hahahahahaha

Ujie berkata...

jgn selalu fikirkan pasal soal jodoh tau Achie, takut nanti mudah atau tersilap mentafsir rasa. suka disangka cinta..

*sorry kalau akak tersilap kata.
semoga bertemu jodoh yg baik di sisi Allah.

Bitt (double IS) berkata...

semoga cepat dapat jodoh yer woofer...perlu ada usaha jika nak jodoh yg terbaik...good luck! wish u all the best...

Cik SHiNJU berkata...

Utk bangkit semula bkn x boleh..
Tp mengambil masa..Bergantung pd kekuatan hati masing2..

kay_are berkata...

aku pernah gak wat macam2 untuk sorang girl aku suka tapi tak jadi pape pun.. member aku cakap kalau dah wat macam2 tapi die tak rase pape.. means die bukan untuk kite.. so redha je r kan..

Telor Power berkata...

semua itu sudah tertulis bro....

kiera'sakura berkata...

Disebalik kesedihan dan kedukaan pasti terselit seribu satu kegembiraan dan kebahagiaan, Allah perancang Yang Maha Hebat, percayakanNya dan bersangka baik padaNya

Si Matatajam berkata...

Sebenarnya cintai Allah lebih mudah dan indah. Namun cinta Sesama insan ni juga indah dan bahagia jika ia kerana Allah.

Iffah Afeefah berkata...

percaya pde jodoh

itu y utme

sahabat

syazrinakuya berkata...

hai L. =p

CikUna berkata...

Kata orang tua, bercinta & berkahwin tu adalah 2 perahu yang berbeza. So, sudah tentu masalah dan cara penyelesaian juga berbeza. Dan tak semestinya pengayuh2 perahu itu adalah insan yang sama....

*************************************

Cik Pulau berkata...

kenapa perlu takut andai diri belum berpasangan sedangkan kita tahu, setiap antara kita dilahirkan dengan pasangan masing-masing..

berdoalah agar suatu hari nanti, jodoh yang sebenar-benarnya muncul..^^

sissyira berkata...

salam...

menangis tu biasa bila hubungan putus di tengah jalan. siapa tidak inginkan kebahagiaan, tp kenapa nilai kebahagiaan itu harus diuji dengan perpisahan...

senyum :)

Prettywrite berkata...

semoga happy2 sokmo achie..kan masa merawat segalanya..:)
dah dapat sayang dari kayangan nanti jangan lupa hebah2kan bila majlisnya..hehe

Siti Mashitah Saidin berkata...

:) suka baca,,,

xila riston berkata...

sayang kamu tuh pon tunggu kamu...acane nih...kucing nih nape men kenyit2 mate dgn i nih. malu tau hahaha

shera haifa berkata...

Insyallah akan turun dr kayangan nanti..

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

Taraaa~ Saya lah puteri yang anda telah nantikan setelah sekian lama. Hikhik.

Wa tengah exam der. Tapi, wa malas nak belajar. Ada ubat tak der kasi rajin ? :P

cik hemo hemo berkata...

waaa jiwang~

insyaAllah Allah akan ketemukan hawa yg terbaik untuk kamu. amin~
kadang2 kita rase ini tak adil, tapi mesti ada hikmah semua tu.

kat mane kucen tu? nak culik ni. ^^

ciK LyndaWawa berkata...

bersabarlah..jodoh itu tetap ade nanti...=]

sha my heart berkata...

suka entri ini. suka dgn kekuatan awak.

saya pun pernah rasa juga, alhamdu lillah, saya kuat melawan 'takdir' balik. memanglah tak dapat balik si dia, juga saya tak ada buat bukan2 kat dia. cuma saya kembali bangkit, menerima kenyataan.. =)

Kira Kekuri berkata...

Allah lebih tahu tentang jodoh anda. C:

HaniShah berkata...

ehem2x
orang yang kita harapkan dia bakal teman hidup sebenarnya itu bukan ditakdirkan untuk bersama cth mcam psangan couple. dulu, masa zaman bercinta monyet.. nak sangat si dia bakal jadi teman hidup semati.. tup.. tup.. clash..
bila jumpa orang yang kita tak sangka dia bakal jadi teman hidup.. glup! telan air liur banyak kali..

err. paham ke dok? err, tiba2 jadi komen merapu.. maaf kalau tak dapat kasi tolong.. hehehe sb saya budak 8 tahun.. hoho

Afzainizam berkata...

Serahkan masamu hanya untuk Allah, pasti Allah akan uruskan masa hidupmu dengan sebaiknya. Serahkan hatimu dan cintamu untuk Allah, pasti DIA akan berikan hati dan cintamu kepada pemilik yang sebenar…

“Kalau kita betul-betul sayangkan seseorang, lepaskan dia pergi, jangan kau halang dia, andai sudah tersurat dia milik kau, suatu masa nanti dia pasti balik pada kau walau sehebat manapun pengganti yang dia jumpa dan andai kau sayangkan sesuatu benda itu, jangan kau genggam dia terlampau kuat, bimbang ianya pecah didalam genggaman kau sndiri…”

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy repair seat kereta berlubang

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ berkata...

tima kasih sebad sudi folo teratak siFaqir Ilmu, dah folo sini balik (^___^) salam perkenalan (^___^)

aDisH.sHidA berkata...

adakah kita senasib hehehe..

apa pun kehidupan perlu diteruskan...insyaAllah jodoh tetap ada..Allah yang maha mengetahui dia yang merancang segalanya...

Eyda Syahida berkata...

kebahagiaan dan kepahitan itu sering berselisih , so jangan mudah melatah :")


ingat ayat tu? so even kite dh bertahun2 ngn org tu, tp kalau dh takde jodoh, still takleh bersama jugak..


sy juga sdg mncari.. so mcm yg awk ckp, kita sama2 bangun utk cari siapa pasangan yang halal buat kite kelak.. semoga cepat2 jmpe kan? huhuhuh


awat panjang sgt komen gua nih? brrrrr

raudhah berkata...

Kata Achie :Siapa jodoh saya,tuhan lebih tahu..cepat turun dari kayangan wahai sayang~

Aku cinta ALLAH

Saya suka 2 ayat ni^^.
Semoga sama2 bertemu jodoh yang baik di sisi ALLAH^^
amin.

Nisa Greennnpanda berkata...

jgn give up achie..
lgpun u are still young..
jodoh achie pasti ade sembunyi kat mane2, hehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger