Blog Lensa Kamera

Selasa, 1 Mei 2012

Erti Kesyukuran l Gambar Danboard Di Putrajaya

Assalamualaikum w.b.t. . . . 

Manusia dah lupa sejarah diri,
manusia dah kemaruk dengan duniawi,
manusia dah tak pandang hati budi,
Manusia dah lupa erti syukuri,

Manusia tak tahu akal dimana,
Manusia tak tahu bicara bagaimana,
Manusia tak tahu syukur tu apa,
Manusia tak tahu asal dari Mana..

Manusia dah kenapa,
adakah sudah lupa?
atau terleka sementara?
atau dah mula tak SEDAR DIRI?
ayuh bangun,ini bukan mimpi..
ini alam yang nyata..

Termenung sejenak mengenang nasib diri,melihat ciptaan tuhan yang cukup indah..lantas membuat diri rasa tersedar dari mimpi yang begitu indah terasa..kekadang memang keduniaan buat aku terleka,kekadang buat aku merasa tersedar kembali.. astagfirullah, semoga aku tidak tersasar dari landasan kehidupan yang sebenar..

Aku mengimbas kembali masa yang lalu,pelbagai dugaan dan rintangan yang aku lalui..itu cukup itu mengingatkan aku kembali betapa jatuh bangunnya aku bergantung pada diri ini, bergantung pada mereka yang sudi menemani diri..aku sayang diri ini,aku sayang mereka yang sering berada disisi,dan yang pasti aku sayang Allah yakni tuhan kita yang maha Kuasa..Aku yakin kalimah itu, Aku bersaksi bahawa tidak tuhan yang layak disembah melainkan Allah dan aku bersaksi bahawa Nabi Muhammad itu utusan Allah..

Kekadang aku sedih bila kita dalam tak sedar merobohkan kebahagiaan yang kita bina sejak dulu lagi,aku rindu suasana yang aman,suasana yang buat aku ingin kehidupan yang mendatang sentiasa begitu,tanpa ada gangguan..tanpa ada kacau bilau yang melanda persekitaran..aku sedih bila ada yang sengaja mencipta  provoksi untuk kepentingan diri sendiri..aku takut peristiwa lalu kembali lagi,aku takut sekali!!

kalian,cubalah belajar untuk mensyukuri sisa kehidupan yang masih ada ini,hidup ini cuma sekali,tiba masanya kita akan pergi juga..mungkin esok,mungkin lusa ataupun mungkin masa ini,detik ini..sedarkah kalian?tolonglah jaga kelakuan dan kata-kata yang kurang elok tu, kurangkan kontroversi,tingkatkan prestasi diri..semoga hayat yang masih ada ini,digunakan sebaiknya tanpa ada perkataan penyesalan lagi..beringat sebelum terkena..aku suka bila aku katakan TUHAN TIDAK PERNAH TIDUR,apa yang kita lakukan berunsur keburukan pada yang lain,pasti akan ada balasannya satu hari..kalian nak itu,kalian buatlah lagi..Sekian~

*************************

#Nak bersuara tak salah,tapi kena pada caranya..
#Bukan semua orang suka kita,aku suka tegaskan itu adalah normal kehidupan..
#Semoga diri kita sentiasa melakukan yang baik2 saja..amin3
#Kekadang salah diri susah untuk dicari,salah orang lain terpampang dihati.apa cerita??

#Cerita di putrajaya..

Untuk gambar lebih lanjut,sila klik link dibawah..terima kasih~


Kata Achie :Dah cakap aku gayat,tapi anak buah tak percaya..akibatnya aku sendiri boleh rasa.alaahaaaii rasa nak muntah~


Terima kasih tuhan atas kehidupan yang engkau berikan..Aku cinta Allah^.^



39 komen dari budak comel^^:

syazrinakuya berkata...

^.^

Mohamad Ridhwan Ruslan berkata...

cantiknya picture. pandai tangkap gambar :)

Niza Romli berkata...

skrg ni tengah pulun tingkatkan prestasi..Alhamdulillah, semakin ke arah itu dah. Zaman kontroversi sudah pun berlalu..hehe

aReLaN berkata...

nice pic.aku pon gayat bro.memang selalu je jadi bahan gelak.naik tingkat 3 pon dah terketar kaki bila tengok bawah.hahaha

Novelgurl berkata...

Waalaikumussalam w.b.t

Subhanallah..cntek !

:Bila aman buat huru hara,bila huru hara tahu pula nkkn keamann,enth manalh arhny insn y x prnh puas.

Telor Power berkata...

hidup ini banyak cabaran, ya terima kasih ALLAH.Tuhan sekelian alam

Cik SHiNJU berkata...

Allah x pernah tidur..
Semoga dugaan ini cepat berakhir.. :(


Pic tu mmg sgt2 cantik..
Yun amik buat desktop bckgrnd..
bleh?

Nida berkata...

Kita tidak akan bersyukur bila tidak tidak pernah alami rasa susah... bila dah susah barulah rasa bersyukurnya akan kehidupan yg pernah dilalui dahulu... wallahualam.

kiera'sakura berkata...

hidup yang hanya indah tanpa ujian dan dugaan xde kemanisan nya.. sbb ujian dan dugaan tue yg mengajar kita lebih hargai dan mensyukuri kehidupan ;)

kay_are berkata...

manusia macam aku, macam kite ni.. bile dah dapat ape nak.. mane reti nak bersyukur.. bile dah lost everything.. baru r sedar agaknye.. -_-

Prettywrite berkata...

yup..tak semua suka kita..teruskan apa yang kita buat selagi tak salah di sisi agama..

cantik gambar!tengok lama2 rasa sejuk n tenang jerrrrrrrrr...;)

Lea Isnawi berkata...

antek amek gambar ni!

serius. dh macam poskad dah

Leeya Hezlin berkata...

Besar sungguh erti kesyukuran tu pada saya..
Tapi saya manusia biasa yang kadang2 terlupa akan nikmat yang allah berikan..
Masih cuba untuk mensyukuri semua nikmat yang ada sebab kadang2 suka sangat mengeluh..sigh...

P/s : sorry la en achie..saya memang agak malas nak update..he3..bukan apa,line internet kadang ok kadang tak..btw have a nice day.. :)

Mr.Clive berkata...

menunjukkan yang kita kena sentiasa diingatkan sepanjang masa...

cik hemo hemo berkata...

waalaikummusalam w.b.t

waa die ade dslr. jeles.

Iffah Afeefah berkata...

tapi ade org suke saya

Iffah Afeefah berkata...

tapi ade org suke saya

EruzuLiyana berkata...

yang penting kita kena tahu hormat menghormati, barulah hidup tenang. hablum minallah, hablum minanas :)

HeNRieTTa JoSe berkata...

lamer xsempat terjah cni..hehehe....

Boni JLL3 berkata...

benar tu..TUHAN TIDAK PERNAH TIDUR

CiK FizA berkata...

Alhamdulillah. Syukur padaMu Ya Allah atas segala kurniaan yang telah Engkau berikan...

Beringat ingat lah sebelom buat sesuatu perkara. Allah sentiasa nampak apa yang kita buat. Allah Maha Melihat...

Renung2kan dan selamat beramal ! :)

CiK FizA berkata...

Btw, Putrajaya sangat cantik ! Tambah2 waktu malam. Teringinnya nak g sana~ Huu.

Awak ! Bawak saya g sana boley? Ngee :DD

ABU berkata...

yeah bersukur dengn apa yg diberikan...nice entry muhasabah siri..

btw, errrorng sabah ka jgk ko ni hahahaha baru tau oooo.. aku di puchong permai.. ko puchong di mana.. bulih bah lepak lepak di IOI mall tu.. dekat jak, dengn rumah dengan tempat kerja aku..hhehe

dhiera berkata...

redah dan redha!!

ciK LyndaWawa berkata...

cantik.....=]

xila riston berkata...

wow...kagum tgok gambaq...mcm siti di alam fantasi...errr
smoga hidup diberkati selalu ya...

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

kdg2 kt tak sedar, kt tak bsyukur atas nikmat yg diberi..akibat dikaburi dgn hal duniawi..

Ujie berkata...

Berkata baik..meningkatkan harga diri kita.
Allah pun suka!

*gi mana gayat pulak ni?

teha berkata...

laa.. gayat ke ? hee :)

محمد رازيق berkata...

salam bro, pekaba? lama x singgah blog sebab ak dah lama x berblog. entri menarik bro. bersyukur itu penting, mendekatkan diri pada-Nya. jom, latih diri supaya lebih bersyukur.

CikUna berkata...

nice pic... shoot dari PICC eh ?? Cantik..

** Rindunye nak g Putrajaya...

Cik Pulau berkata...

hurmm. dah nama pun manusia...

tak semua orang sukakan kita.. suka ayat ni. huuuu~

gayat?? huuu~

Cikgu Ma berkata...

jatuh dan bangun dan jatuh lagi- itu kehidupan manusia normal...bangun dan bangun tak jatuh2- itu manusia luar norma..whatever, syukur

CIK TOM berkata...

cantiknya gmbr putrajaya tue..suka2..

hmm terasa jugk yg kt malaysia skang pn dh xaman mcm dulu..huru =-hara sn sini..kes bunuh..buang anak..budak hilang..smuanya makin berleluasa..

c'axoera ヅ berkata...

masih dalam practice lagi utk shot malam kakaaka

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

Lu gayat der ? Baru nak suruh teman naik Solero Shot kat Genting tu. HAHA :D

FEDO berkata...

Wow. Cntknya pmandangan malam. Bgaimana isinya ye?He2

Afzainizam berkata...

Syukur dengan nikmat Allah yang mana Allah tidak pernah lupa untuk berikan kepada setiap makhlukNya setiap hari.Siapa yang tidak mensyukuri manusia, bererti dia juga tidak mensyukuri Allah.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy repair seat kereta berlubang

Nisa Greennnpanda berkata...

syukur la kite still idup lg hingga ke ari nie..

moge dugaan yg achie hadapi sumer dpt watkn achie jd sorg yg tabah & kuat...ganbatte ne~!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger