Blog Lensa Kamera

Jumaat, 18 Mei 2012

Doa Elak Dari Kezaliman l Gelombang Melaka 3.0

Assalamualaikum w.b.t. . .  . . .

DOA 1
رَبَّنَا لاَ تَجْعَلْنَا فِتْنَةً لِلَّذِينَ كَفَرُوا وَاغْفِرْ لَنَا رَبَّنَا إِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ
Maksudnya : "Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau jadikan pendirian dan keyakinan kami terpesong kerana penindasan orang-orang kafir, dan ampunkanlah dosa kami wahai Tuhan kami; sesungguhnya Engkaulah sahaja Yang Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana"
(Al-Mumtahinah : 5)
DOA 2
رَبَّنَا لاَ تَجْعَلْنَا مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ
Maksudnya : "Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau jadikan kami bersama orang-orang yang zalim"
(Al-A'raaf : 47)
DOA 3
رَبَّنَا لاَ تَجْعَلْنَا فِتْنَةً لِلْقَوْمِ الظَّالِمِينَ
Maksudnya : "Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau jadikan kami landasan fitnah kesengsaraan bagi kaum yang zalim ganas"
(Yunus : 85)
DOA 4
رَبِّ فَلَا تَجْعَلْنِي فِي الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ
Maksudnya : "Wahai Tuhanku, janganlah Engkau biarkan daku tinggal dalam kalangan kaum yang zalim itu"
(Al-Mu'minun : 94)


************************

Kezaliman ada dimana-mana..asalkan ada insan yang bernama manusia,pasti istilah zalim itu tidak asing bagi kita semua..bezanya cuma sama ada kita menzalimi orang lain,ataupun kita dizalimi..Akhir zaman ini,bermacam ragam manusia kita bisa lihat,ada yang sebegini,ada pula sebegitu..kalau diri tak punya iman yang kuat,memang sedari dulu lagi kita dah menjadi seorang pemangsa yang buas menerkam musuhnya yang lemah,demi kerakusan diri yang dihasut syaitan durjana..

Kenapa perlu zalim jika kita tahu kita pasti binasa diatas kejatuhan orang lain..rakus bila memiliki sesuatu,bila diri tinggi diatas sana bukanlah tiket untuk menjadikan kita zalim membabi buta..zalim hanya membuat kita jatuh kelembah hina,dan ingatlah satu perkara.. Doa orang-orang yang dizalimi ini adalah makbul ,jadi kalau nak terus menzalimi mereka,silakan ye..Sekian~

#Sabar kunci kemenangan,Sabar bukan kerana takut tapi lebih baik berdiam dari berkata pada perkara yang menjatuhkan harga diri..
#Sibuk mencari kesempurnaan yang tak bisa ditemukan,sampaikan keburukan terserlah tanpa disengajakan.
#Hidup perlu ada matlamat..kalau inginkan sesuatu, usaha itu harus didahulukan..

#Melaka,nak datang lagi..mengidam~

Update terkini Blog Lensakamera.com


Kata Achie :Aku tahu apa yang kau buat tu..sabar selagi boleh!!


Terima kasih atas kehidupan yang engkau berikan..Aku cinta Allah



 

36 komen dari budak comel^^:

Cik Ummi berkata...

semoga keadilan berada di pihak yang baik :)


p/s: datang lah lagi ke Melaka ye

Telor Power berkata...

jom melaka achie....backpack kesana nak?

fuh terima kasih share di sini doa tu bro

Si Matatajam berkata...

Memang kuat dugaan nk jd org yg sabar ni. Semoga kta dijauhkan dr org yg zalim dan dan dijauhkan dari termasuk dalam golongan yg zalim.

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

zalim kat org insyALLAH diri itu akan dizalimi juga
.

Iffah Afeefah berkata...

Meh la dtg melaka lg

sabar slgi mampu

Ujie berkata...

selagi ada kehidupan, kezaliman tak penah berhenti. sbb sentiasa ada manusia yg ingin berada di atas.

ABU berkata...

aku pun ndak paham knapa ada orng suka mnzalimi orng lain.. pelik betul.. kan bagus kalau hidup aman..

HeNRieTTa JoSe berkata...

dh lamer xtrun melaka...

Lea Isnawi berkata...

elakkan menzalimi diri org lain

Leeya Hezlin berkata...

Sekarang ni kat mana2 pun ada kezaliman kan?
Kesian pada mereka yg dizalimi tu..
Semoga kita semua dilindungi..

Iya..sabar tu kunci kemenangan..
Xbersuara bukan bermaksud kalah..
Tapi xnak perkara bertambah buruk lagi..

Semoga kehidupan en achie sentiasa gembira..
Saya doakan supaya anda swntiasa tenang..
InsyaALLAH..btw,tq sebab selalu komen entry2 saya.. :)

cik hemo hemo berkata...

hmmm tenkiu. ada sedkit tentang seni mempertahakan diri. wacha!

Cik SHiNJU berkata...

Semoga kita semua dijauhkan dr org2 yg zalim mahupun menjadi org2 yg zalim...Amin.

KhaiRin : anies berkata...

zalim pd org lain = zalim pd diri sendiri

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ berkata...

(^____^) bila la is nak sampai melaka ni.. aish! ehhehe

Azlan Strider berkata...

melaka 3.0 tu ape bro??xde dengar news pape pun..ade ape kat melaka???hehehe

Regards,
-Strider-

CIK TOM berkata...

em mood sedih dtg bw ni..tp tgk entry ni rs kurang sikit sedih..thanks..

Puteri Iqa Izyan berkata...

sbb terlalu ikutkan kata hati. tu yg zalim. manusia mmg tak lari dr ikut kata hati. tp kenelah pandai fikir baik buruk :)

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

Nanti wa pinang lu dengan Bismillah ye. Nantikan kehadiran wa ;)

Yay. Dah habis exam. Cuti seminggu.

O CIKTEDDY berkata...

sabar n sabar..insyaAllah ada kejayaannya nanti =D

Noraim berkata...

manusia yg zalim takkan kekal lama. ingatla satu hari nnti org itu akan terima balasannya jugak! :)

Maii berkata...

ya. maii setuju. zalim kini ada merata-rata.

sissyira berkata...

salam...

nampaknya akan ada lagi perhimpunan bersih selepas ini... harus baca doa ini..



jemput joint contest syira :

http://www.sissyira.com/2012/05/contest-2-kata-kata-indah-sticky-post.html

Kira Kekuri berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
kiera'sakura berkata...

kdang2 kita sendiri sengaja biarkan diri dizalimi sedangkan jalan keluar ada didepan mata.. kerana tue kekuatan perlu dicari dan digapai

EruzuLiyana berkata...

alhamdulillah. bekalan untuk keselamatan bersama :)

xila riston berkata...

hehe mana lama menyepi? siapa buat jahat dgn kamu ni. meh nak sekeh ;p

Cik Kartun ( CK ) berkata...

mengalah bukan bererti mengalah..
berdiam diri bukn bererti bersalah :)

CiK FizA berkata...

Nice :)

Tengs 4 share ^^

kay_are berkata...

zaman sekarang ni.. memang kezaliman tu ade kat mane2 je.. memang tak dapat nak nafi.. bende tu macam dah jadi macam normal je bagi manusia2 macam kite ni.. hmm

dhiera berkata...

nice sharing. sama-sama kita amalkan setiap hari. pergi melaka lagi ke? best ye..
psst: ada amek wedding photography x? saya masih tercari-cari photographer untuk wedding nt.

Pondok Usang berkata...

syukurr... Selamat Menyambut Bulan Rejab... =)

Mr.Clive berkata...

aku ujung bulan ni pergi melakaaa!weeee~

Afzainizam berkata...

Kepada Allah berserah apa jua yang berlaku ada hikmahnya... mudahan dipermudah segala urusan

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy repair door trim kereta

ctk berkata...

thank 4 sharing doa2 tuh...akn dipraktikkan...semoga dijauhi dengan org2 yang zalim :)

Picoz Shupalula. berkata...

entry bagus bro. hehek. blog gempak! meh singgah blog gua pulak;p

Nisa Greennnpanda berkata...

thanks coz share doa2 nie, achie..
sesuai la utk sy now.. kne amalkn nie..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger