Blog Lensa Kamera

Selasa, 29 Mei 2012

Dalam Bersahabat l Alkisah Yen Dan Nova Part 1

Assalamualaikum w.b.t. . . . 

Dalam bersahabat,jangan pernah ada istilah khianat.apatah lagi jika dari dulu kau dah berjanji tak akan memungkir janji..dalam sahabat,jangan pernah mengatakan kau punya kelebihan dan dia punya kekurangan kerana kau kena faham satu perkara yakni manusia yang memijak bumi hasil ihsan tuhan ini tak ada yang sempurna kerana kita dalam rasa tak sedar sering melakukan kesilapan..

Manusia normal melakukan kesalahan,kesalahan itu sebenarnya adalah bagus untuk kita memperbaiki kesalahan pada masa lampau.jika benar sahabat kita punya kesalahan yang membuat kita rasa tak selesa,membuat kita berfikir sekejap yang sahabat kita berada dalam landasan yang tak kena,alangkah bagus jika kita menyedarkan mereka dengan cara yang betul. katakan dengan cara berdepan tanpa ada sebarang sindiran..sahabat yang baik pasti bisa mendengar nasihat dari kita,dan pasti bisa membetulkan kesalahan diri yang mungkin tak disengajakan..TAPI,bila kau membuat keputusan yang negatif,mengutuk menghina merendah-rendahkan mereka tak kiralah dari belakang ataupun secara kiasan,adakah itu cara terbaik untuk kita dan mereka meneruskan persahabatan?? Sekian!!!

#Kita rasa kita dah cukup baik dalam bersahabat dengan mereka walhal kita cuma merosakkan mereka semata..
#Bila ditegur,sila dengar dengan telinga,bukan guna lutut yang cuma membuat kau kelihatan seperti kurang akal..maaf~
#Tak perlulah memilih kawan mengikut apa yang kau ingini andai kau tak ingin diperlukan sebegitu rupa..

#Cerita lama,entah tak tahu kenapa tetiba nak publish..

Untuk gambar lebih lanjut,sila tekan link kat bawah..terima kasih^^


Kata Achie : Macam-macam berlaku sekarang ni..ermmmm


Terima kasih atas kehidupan yang engkau berikan..Aku cinta Allah

39 komen dari budak comel^^:

Iffah Afeefah berkata...

erm kite harapkn org ikut cre kite sdgkn kite xpnh nk ikut cre die

susa nk bersahabat
#motif pelamin? hehe

reenapple berkata...

kawan itu, yang sentiasa ada di kala susah dan senang, dan tak akan pernah tinggalkan kawannya walau buruk mana kawannya.. ^_^

CiK FizA berkata...

moga tabah hadapi cabaran hdup ! ^^

anamizu kaito berkata...

guwa pernah kena khianat sekali dlm hidop guwa selama 25 tahun guwa hidop. mmg mcm haremmm. guwa tak pnh lgsung expect bnda tu akan jadi. tergamak dia khianat guwa smpai cmtu. smpaikan boss guwa sendiri termakan segale ape yg die ckp. cissskek betol~







luv,
cik ana

Cik tikah berkata...

jgn igt semua sahabat itu sahabat

Si Matatajam berkata...

M pernah rasa cam mana kena tikam dari blakang dari member sendiri.. mmg pedih dan sedih sesangat..

Leeya Hezlin berkata...

Sangat susah nak cari sahabat yang ada pada masa kita susah dan senang..
Kebanyakkannya cuma berkawan dengan kita bila senang sahaja..

Rasa dikhianati mungkin belum pernah dirasai..
Tapi disakiti ada..saya juga pernah menyakiti dan disakiti..masa muda2 dulu pemikiran masih naif..
Tapi alhamdulillah semuanya sudah pulih..

P/s : saya senang berkawan dengan anda..lagipun sekarang kita ada 1 persamaan iaitu malas nak update..hehe..btw have a nice day dear friend.. ;)

Tea berkata...

Dlm mana2 bentuk perhubungan yg erat, pasti ade sensitifnya..

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

toi tu..bkn mudah nak cari shbt yg mampu mnjaga baik dan buruk kt..

Suhami Ahmad berkata...

ada pelamin....pelaminnya musnah ke....hihi

kiera'sakura berkata...

mungkin kadang2 sahabat menasihat dalam nada sindiran sbb bila jujur sahabat yg lagi satu tak blh terima.. mungkin.... :)

KhaiRin : anies berkata...

pd sy, selagi ada sifat khianat dlm diri, baik x payah bersahabat / berkawan dgn sapa2..

♥e'in♥ berkata...

zaman sekarang ramai 'fake friend'..

Picoz Shupalula. berkata...

voguee benau pelamin tu. kekeke

♥ wawawawa ♥ berkata...

hurmm..betul~

kalau betul kite seorang KAWAN, nape mesti bukak aib kawan? nape mesti kutuk dan merendahkan kawan? nape mesti mengugut kwan?

sekiaannn~

✿Lady Ainaa✿ berkata...

betul betul betul.. berkawan biar ikhlas... jgelah adab2 ketika berkawan.. ^.^

Juliet_iRa~" berkata...

kawan seperti itu elok direndamkan dalam sungai je..hukhuk...;p

achie...sng cte, hati xskit elakkan diri dr bkwn dgn org mcm tu...kwn dgn org y kita senang dgnnnya, bkn kita rs sakit dgnnya..:)

dayah SnoW Heuka berkata...

waaa lawaaa warna biru :D

Ujie berkata...

barulah kita tau..siapa yg benar2 sahabat.

sahabat..insan yg sntiasa ada disisi kita..utk ketawa..utk menegur.

Puteri Iqa Izyan berkata...

T___T

teringat pulak time gaduh2, masam muka dgn housemate dulu.

kite ingat kite dh ckup baik lyn dan jaga perasaan dieorg. padahal kite tak sedar kite ada buat salah~

Lea Isnawi berkata...

ikhlaslah dlm berkawan kannn

Noraim berkata...

nak berkawan biarlah ikhlas, jgn hanya memandang kesempurnaan je. dan bila ade ug tak berkenan di mata tegur dgn cara baik, jgn marah2.

pssst, betul, Allah sentiasa ade dgn org yg sabar. kalau kita redha dgn ujianNya, akan ade yg lebih baik in future :)

ps lagi, jgn suruh sy silat org kang naya je org tu. hikhik.

Mr.Clive berkata...

kalau melibatkan duit....mcm memanggil manggil! >_<

iKhRam berkata...

penah punya seorang sahabat
yg tidak pernah berkira siapa pun saya..

dan hari ni dia tetap kekal sebagai sahabat
walaupun dgn kadar 2 kali utk berjumpa dalam masa setahun..

tiada istilah pengkhianatan.. sebaliknya redha.

cha'e berkata...

sahabat tu macam hati kedua kau. and bila dia dtg rumah kau. dia xketuk pintu. terus masuk duduk then makan. haha

kay_are berkata...

susah nak cari kawan camtu.. kadang2 bile tengok kawan berjaya.. rase iri hati tu mesti ade walaupun sedikit.. cuma pastikan bawak ke arah positif je r..

LidiaSuraya berkata...

ermmmmm banyak panduan how to b a good frend nie kan? salu kita rasa kita jer bagus macam yes yes jer... huhi huhi

Muhammad Saiazuan Norhalik berkata...

susah nk dpt kwn yg terima baik teguran kita ni

tirahzairi berkata...

setuju dgn woof...hehe...

#kawan kdg2 baik kdg2 kurang baik...tp kawan sgt diperlukan#

ctk berkata...

dlm persabahatan kita sentiasa nk jd yg terbaik tp adakah kita cukup baik utk menjadi yg terbaik??huhu

emieysandra berkata...

tulisan blog achie ni sgt mendalam..btw, susah nk cari kawan yg baik jadi fokus pd diri sndiri dulu spy mnjadi baik. moge kite juga akan berada dlm prsekitaran yg baik :D

Pondok Usang berkata...

sukar hendak mencari sahabat sejati..

HeNRieTTa JoSe berkata...

kta xthu ht mnusia...cbalah jd yg terbaek utk dr sndiri n org laen...

ABU berkata...

sahabat sebenarnya bnyak mempengaruhi hidup kita.. terutamnya anak anak rmaja.. sebb tu kena berhati hati ketika memilih sahabat..

ch000tz axoera ヅ berkata...

rapat tu biar berpada² wahai adikku

CikUna berkata...

Seseorang pernah berpesan pada Una benda nie :

'Jangan dibuang kawan yang jahat itu, tapi bimbinglah dia sehingga orang lain boleh mencontohi dia...
Jangan dibuang kawan yang baik itu, tapi contohilah dia sehingga orang lain juga mencontohimu..'

Sekian....

fakhri khairi berkata...

cantik pelamin, nak terai boleh?

Afzainizam berkata...

Orang yang rugi ialah orang yang tidak memperoleh sahabat…
dan yang paling rugi ialah yang ditinggalkan oleh sahabat

Sesungguhnya persahabatan itu lebih unggul daripada percintaan
Tanpa persahabatan, percintaan akan berakhir
Tetapi tanpa percintaan, sahabat boleh kekal
Oleh itu, hargailah persahabatan yang terjalin

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy spray paint caliper brake disk kereta

Nisa Greennnpanda berkata...

kalo sy ade salah, tegur sy gak tau.. XP

a true frenship is a bliss.. ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger