Blog Lensa Kamera

Isnin, 23 April 2012

Bila Kita Rasa l Macro Shoot

Assalamualaikum w.b.t . . . . .

Bila kita rasa kita cukup baik,kita rasa kita cukup sempurna,kita rasa kita layak menjadi yang terbaik walaupun sebenarnya kita tak baik mana pun..kita ingat bila kita sudah buat benda baik sekecil kuman ,kita rasa kita dah buat baik sebesar tapak tangan..padahal kita tidak pernah sedar akan kealpaan diri..kita tidak pernah rasa itu!!

Bila kita rasa cukup kaya,kita merasa kita senang dengan kemewahan..kita merasa dengan kemewahan itu bisa membuat kita megah di atas sana,menghina mereka yang lebih rendah dari kita..kita lupa kekayaan itu asalnya dari mana,yang kita tahu bahawa itu semua usaha gigih kita tanpa melihat akan kekuasaan Allah yang tidak inginkan kita menjadi lupa diri..kita tidak pernah ingat itu !!

Bila kita rasa kita cukup sempurna,miliki tubuh badan yang cukup cantik atau perkasa,kita dah angkuh dengan paras rupa kita yang tak cantik mana pun jika tanpa kehendakNya..yang kita tahu,kita punya paras rupa yang membuatkan ramai mata-mata memandang dengan hasad dengki walhal wajah  kita pasti  akan berkedut juga bila tiba masanya..kita tidak pernah fikir itu semua!!

Kita tidak pernah fikir akan kemurkaan Allah s.w.t selepas apa apa yang kita buat kepadaNya...Kita tidak pernah ambil tahu pasal itu..Tidak Pernah!!!

**************************

#Balik dari tempat kerja perasan kereta kena saman lagi..terima kasih atas kesabaran ~
#Apa gunanya hidup mewah jika hidup selalu tak tenang mana pun..
#Semoga setiap yang berlaku ada hikmahnya...amin3


#Macro shoot..Lama tak main macro2 ni,teringin tapi masa tiada..

Untuk gambar lebih lanjut,sila klik link dibawah..terima kasih!!


Kata Achie  :Lebih baik hidup keseorangan jika hidup berdua cuma merosakkan badan..
terima kasih tuhan~



Terima kasih tuhan atas kehidupan yang kau berikan..Aku sayang Allah~

35 komen dari budak comel^^:

Hanamiko Sakura berkata...

terima kasih bagi peringatan..

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

Hahahhaa. Kena saman. Hahaha :D

Okay, sorry gelak kan lu :P

Leeya Hezlin berkata...

Bila rasa cukup sebenarnya tak cukup pun untuk kita..huhu..
Terlalu banyak benda yang tak dapat ditafsirkan..

Ala kesiannya en.achie kena saman..
Hidup la cara sederhana..saya suka..heheh

Miss Butterfly berkata...

take care .
have a good life .
smile always , InsyaAllah :)

Kira Kekuri berkata...

jgn kta lpa pada sang Pencipta. :)sabar.. whats wrong with u achie? ko x puas hati dgn seseorg ka ni?
kekadang menulis pun mmberi bnyak persoalan oh. apa lg menghilang.

Muhammad Saiazuan Norhalik berkata...

perghh ko bli lens makro ke? perghhh

CIK TOM berkata...

pandainya snap gmbr...

Tanpa Nama berkata...

^.^

-kuya-

NAL berkata...

no body perfect la..

anamizu kaito berkata...

guwa sokong ! senjak due menjak ni mmg manusia semakin rakus dgn keduniaan..

kne saman LAGI?? <--dah berkali2 kene ea?? saman apekah?? *sabarrr


guwa suke la part nih : "Lebih baik hidup keseorangan jika hidup berdua cuma merosakkan badan..
terima kasih tuhan~"





luv,
cik ana

Fid"s berkata...

amin.... nice entry bro...
insaf sekejap gua

aReLaN berkata...

memang menarik.aku pakai kamera murah je lah tapi.hahaha

ps : dah follow sini balik.salam perkenalan

Mr.Clive berkata...

lalat perform AKSI!haha XD

jegjegjegg

CiK FizA berkata...

serangga apa 2 ek? Hikhik. comel ^____*

Moga diberi kesabaran yg tggi. Amin.. :DD

misyamissyou berkata...

yg sempurna cuma Allah, tuan punya segala benda yg kita ada ni, Dia..

hidup tak boleh sorang tau..hidup berdua kalau rosakkan badan tu maknanye tak sesuai kot..so, pisah, cari yg sesuai..kita tak mampu hidup sorg kat dunia ni, sbb tu Allah jadikan setiap ciptaanNya berpasang-pasangan..see? gambar kawan anda amik tu..berpasangan bukan? yg satu cuma Dia :)

Nida berkata...

hehe... ganas gambar tu. Nice..

Kak Nida suka snap makro tapi tak larat nak pikul lense yg berat tu.. pastu kerjanya kena byk sabar.. tu yg den malas..hehe

FasiHaH SupiaN berkata...

cantik shoot gambar.........

kiera'sakura berkata...

bila dah rasa semua tue itu tandanya kita sedang berusaha mendekatkan diri dengan Yang Maha Kuasa.. jom terus bermuhasabah diri :)

*mana pergi jiran? lama x dgar cerita? merajuk ke?*

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

ALLAH beri kit kemwahan dan ALLAH juga mudah beri kita kesusahan..

Jadi, tak perlu nak bermegah atau angkuh dgn sbrg pemberiannya.

intan_blur berkata...

slm dik..jgn lupe solat dhuha..
jgn lupe stighfarlah di setiap ruang yang ada kerana kita mungkin akan mati sebentar lagi...
ok dik..take gud care yee..

♥ wawawawa ♥ berkata...

penah try buat macro shoot!!

guna cmera digital..

tp x jadi..hahahaha

Ujie berkata...

bila rasa diri sudah cukup baik atau rasa berada di tahap tinggi..itu bahaya. sifat ego, sombong dan lupa tuhan akan menguasai.

*hidup sorang atau berdua..bkn penentu bahagia. Ciptalah indah dgn apa yg kita ada..

KhaiRin : anies berkata...

tu la namanya manusia..akn sentiasa berkecukupan.. dan tanpa sedar masih ada cacat cela yg perlu disempurnakan / disyukuri / dihargai

ellynadyra berkata...

i love macro, ntah bila leh dpt

CikUna berkata...

** tak ada siapa pun di dunia ini yang sempurna kecuali kekasih ALLAH...

*** Berikhtiar + Berusaha + Berdoa + Bertawakal = kejayaan..

Cik FaRiZaM berkata...

singgah n follow

dr
http://afasz.blogspot.com

Cik FaRiZaM berkata...

nice shot ....dia buat apa tu? ahaks

Cik tikah berkata...

bila nak ada entry happy? asyik entry sedih je. erm...

ABU berkata...

Semua adalah pinjaman sementra... Yg pasti hari tua akan menanti, jika usia panjang... Dan semunya akan dikembalikan sepada sang Pencipta..

Boni JLL3 berkata...

thanks utk peringatan ni...

Prettywrite berkata...

takperla kena saman..bahagi2 rezeki yang ada..hehe..

taknakla hidup sorang2..sunyiii..hehehe

Prettywrite berkata...

takperla kena saman..bahagi2 rezeki yang ada..hehe..

taknakla hidup sorang2..sunyiii..hehehe

Iffah Afeefah berkata...

Gamba itu lawa
#hidup perlu diteruskan walaupon keseorangan sbb sahabat, Allah tetap ada. Dont be sad

Afzainizam berkata...

uihhh lalat bertengek pon ko nampak...

semua manusia sama tiada kesempurnaan dan banyak yang serba kurang...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
sport rim rs watanabe

ciK LyndaWawa berkata...

alamak..cantiknye gambar...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger