Blog Lensa Kamera

Jumaat, 6 April 2012

Bergurau Pun Biar Bertempat l Cameron Highland

Assalamualaikum w.b.t. . . 

Bergurau berpada-pada,biar kena pada waktu dan juga caranya..bergurau tanpa menghiraukan perasaan orang lain hanya membuat dirimu dalam bahaya..bukan semua orang boleh menerima gurauan kita bagaimana rupa,bukan semua orang boleh menerima lawak bodoh seperti sampah kita yang asalnya mungkin hanya ingin membuat mereka tersenyum dengan lawak jenaka ciptaan badut seperti kita..ciptaan manusia,kekal sampai bila kan?

Aku dah serabut,otak dah rasa macam nak tercabut..aku jatuh dan jatuh lagi,aku cuba bangun namun tak berdaya..hanya aku tahu apa rasanya sakit,hanya aku yang alami kesakitan itu. lantaran begitu aku cuba untuk membuat mereka tersenyum riang walaupun hati aku tak pernah rasa tenteram..aku hipokrit?mungkin juga.aku kalah dalam perlumbaan,aku tewas walaupun aku belum masih punya peluang...aku dah hilang akal bukan?

Pendek kata,senang cakap bagus aku layan perasaan dari layan orang yang tak faham aku hadir hanya untuk membuat mereka tersenyum walaupun hati aku tak punya perasaan riang lagi.. diam lebih baik bukan?

***********************

#Sakit badan tak cukup rehat boleh diatasi berbanding sakit otak yang tak pernah hilang2..
#Aku hadir tika aku diperlukan sahabat,aku menghilang jika merasa tidak diinginkan..
#Menunggu dan terus menunggu..sampai bila?sampai aku tak punya sebarang alasan untuk menunggu lagi..


#Gambar tumbuhan semasa berada di Cameron Highland..nak tengok yang lain,klik link kat bawah..terima kasih^.^


Kata Achie :Apa sengal sangat aku suka bermain dengan mood.grrrrr


Sarang hae yo ***** ****** ^.^

34 komen dari budak comel^^:

Leeya Hezlin berkata...

Ke cameron?best2..
Thn 2009 ada pergi tapi time tu musim hujan..
Tapi tetap best..hehe..

Hmm memang bergurau ni tengok tempat juga..
Kalau tak kena time memang spoil mood punya la..
Btw riang2 kan la hati anda ye en achie.. :)

iAmCekbolat berkata...

dgn siape lettewww XD

Diyanieee berkata...

woahhhh!! lawa blog hehehe :)
lama nya tak jenguk sini..
rindu kat tuan belog..
apa khabar??
dulu blog itam jak..
now daaa merah bata eehehee

Miss Butterfly berkata...

marah sy eh? hurmmmm ~

♥ wawawawa ♥ berkata...

tu laa org ckp..

syg diri sendiri dlu, baru syg org lain..^^

btw, cameron dekat je ngn rumah sy..haha

Niza Romli berkata...

Bunyi macam frust je nih.... byk sabar ye. Insyaallah, semua akan kembali seperti biasa.

najihah sahami berkata...

Aah.achie sengal.haha.dah2 la pk perasaan org lain.cbe buat pk perasaan awak tu dlu.buat apa yg awk rasa nk buat.kesian kat dr dlu sblm kesian kt org lain.pntgkn dr dlu sblm pntgkan org lain.paham gemokkk?

HeNRieTTa JoSe berkata...

org yg mmbhagiakn org laen walau htinya terluka adalah sorg yg baek...bukan hipokrit....

CTK berkata...

setuju2..sorg xpikir perasaan org laen ke....

ct selalu diam n senyum je lau kena gini..dalam aty, nk menangis...huhuhuhu

Lea Isnawi berkata...

betul tu
seeloknya fikir dulu sebelum nak bergurau
kdg2 kita rasa satu gurauan tapi org lain rasa satu penghinaan atau kutukan

syazrinakuya berkata...

ehem, saranghaeyoo sapa? =p

Zehan Ilyana berkata...

yup bergurau kena tengok pada tempat and orangnya.. tak semua orang boleh terima gurauan huhu

dhiera zainudin berkata...

be strong ya!

Unknown berkata...

Amboi cmeron

xajk pong

Kalamhati berkata...

lawa pic!lama tak gi cameron..huhu

Kira Sakura berkata...

bukan hipokrit!!! tapi sedang cuba membaiki apa yg kurang dalam diri awak, membangkitkan kekuatan dalam diri sendiri..

*jgn makan apa yg biasa awk mkan sblm tidur tue!!! AMARAN KERAS!!!

Unknown berkata...

disebabkn masing2 dah mati jiwa, mati hati, mereka nak bergurau je.. bila ditegur, kita pula dituduh tak open minded dgn gurauan tu :)

insta: lea_na_nur_ berkata...

minat korea ke??mne link twitter???mau polo jugak

Abu Bagi berkata...

masa aku zaman univesti aku jumpa ramai kawan yang bergurau tah pape.. begurau2 bodoh sampai naik marah mmber diorng kerjakan.. infect aku pun pena kena jugak..hahahahaha

skrng ni zaman berkerja tak de dah jumpa orng mcm tu.. kebnyakan politik kerja yg derrr.. malas nak cerita :)

btw, lawa gambar bunga tu.. aku ada bnyak gak koleksi gambar bunga yg aku tangkap masa gi CH ari tu, tapi tak secantik macam yg ko tngkap ni la.. tak share lgi dlm blog.. hehehe

Prettywrite berkata...

In what situations..just remember Allah ada..:)

Fid"s berkata...

apesal pulak ni?
tension?
have a nice day

Rtp Farra Arisha berkata...

i love to make jokes, but i don't love at all to make silly jokes yang hanya akan membuatkan orang sakit hati dengan apa yang tlah kita katakan. even though nawaitu kita hanya gurauan semata, tapi hak masing-masing untuk menilainya! hmm..

Nisa Greennnpanda berkata...

ala..achie, nape nie? hope dpt selesai prob2 kalo ade yg mlanda ye.. >_<

skt otak, mmg ssh nk hilgkn.. rs stress je kn.. sy nie lg brape bln aje nk abis study, tp stress gile!! adeh.. "-_-

Nisa Greennnpanda berkata...

lupe nk ckp... jealous gile tgk achie gi Cameron lg.. bile la turn sy lak nk gi tmpat idaman sy tue? huhu~... T_T

Unknown berkata...

tu bunga orked ke? ;p
macam suka bebel je gayanya...
lekkkluuu

CikTeddyCorner berkata...

kan.cik pon penah rase yg mcm achie ckp tu..ehehe

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

Jom kita layan mood sesama nok ? HAHA :D

dayah SnoW Heuka berkata...

^_^ krana mulut badan binasa.. hehe.. cakap biar berpada2 kan woofer :D

untung la dapat g cameron ngeh3 :))

Tanpa Nama berkata...

samalah kita hipokrit ni?
jom lah layan perasaan sndiri, jgn layan perasaan orang lain.=D
diam mmg lebih baik, kekadang kita diam kerna punya sebab yang tersendiri.

#perumpamaan yg sesuai tuk ko ialah emm, bagai menunggu bulan jatuh ke riba. ( mengesyorkan ) heheh

CikUna berkata...

Grrrrr.... May i know, u tunggu apakah itu ??? hehe =P

** dah2 tak payah nak emo2.. tak macho la bro.. =P

teha berkata...

waa , cantik nyee bunga tu !

Unknown berkata...

sabar2.. kuatkan semangat k bro

Afzainizam berkata...

bunga tu pada mulanya aku ingatkan bunga pokok sendudok bila perati bukan rupanya

bergurau mmg kena bertempat silap hari bulan makan penampar

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
nissan ad resort y10

Azlan Strider berkata...

betul tu..nak bergurau pun sebenarnya ada etika2 yang perlu diikuti bagi menjaga hati dan perasaan seseorang..

Regards,
-Strider-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger