Blog Lensa Kamera

Khamis, 19 April 2012

Maafkan Aku Sahabat

Assalamualakum w.b.t. .  . . 

Dalam tak sedar,kita sudah melakukan kesilapan..
dalam tak sengaja,ada hati yang disakitkan..
dalam tak rasa,diri kita dah menjadi kejam..
dalam kealpaan,membuatkan kita makin jauh dari tuhan..
dalam tak ambil tahu,kita dah mula hilang akal...
kita memang dah tak SEDAR !

Sahabat,
maafkan diri kami yang melukai,
maafkan kami yang telah bertindak kejam,
maafkan kami yang membuat kamu ditindaskan,
maafkan kami walaupun bukan niat disengajakan,
maafkan kami kerana kami cuma insan biasa..
Maafkanlah kami wahai sahabat~


              ****************************

Tak salah meminta maaf walaupun tak punya kesalahan..mungkin juga ada salah yang tak disengaja,mungkin juga ada kesalahan bagi diri mereka walaupun kita merasakan ia adalah benar,kita ini siapa..cuma manusia biasa yang menumpang dibumi tuhan..tinggal cuma sementara,esok lusa pasti akan meninggalkan..apapun ada kesalahan tak kira pada sahabat,pasangan ataupun ahli keluarga..tak salah rasanya kita merendah diri meminta kemaafan..takut esok lusa kita sudah hilang tanpa kita mula sedar..hidup cuma sekali, mati itu pasti..kan?? Selamat malam sahabat Alam maya Achie..Aku sayang kamu ketat2.. jumpa lagi~

#Masa nak pergi kerja tadi,handphone jatuh ke dalam longkang..dah bukan rezeki ,tapi handphone itu punya kenangan..nasib baik ada handphone sementara..terima kasih tuhan~ itu kenikmatan dalam kehidupan..
#Berkatalah jujur sejujurnya walaupun kebenaran itu cuma menyakitkan.lagi enak sakit sekarang dari sakit dikemudian..
#Semoga kita hidup dalam keberkatan sentiasa..amin3 

#Gambar diambil dari FB Hilman Sanuddin..

Kata Achie :Jangan ada pernah sakit hati tau...


Terima kasih Allah atas kehidupan yang kau berikan..Aku sayang Allah~


23 komen dari budak comel^^:

Citarasa Rinduan berkata...

dapat rasai kesakitan hp didalam longkang..
auwwwwwttt..

dik, moga sahabat2 dan sahabatmu itu sentiasa happy berkawan dgn kamu

Hanamiko Sakura berkata...

yup! hidup ini harus bersyukur...

Leeya Hezlin berkata...

Maafkan saya sahabat sekiranya ada terkasar bahasa terguris hati..

Semoga ceria2 selalu.. :)

kiwi berkata...

saya maafkan :P :P

haha..lepas ni boleh la beli fon baru ^^

♥ wawawawa ♥ berkata...

orang tidak akan merendahkan harga diri dengan hanya meminta maaf..

dan orang yang memaafkan mempunyai hati yang besar..

- kabhi kushi kabhi gham..

^_^

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

Cantek siot scenery tu. Pergh~ Terliur kejap. Keke.

#wa memang suka komen merapu :P

Niza Romli berkata...

Maafkan saya juga klu ada salah silap :D

NAL berkata...

setuju..
NAL pernah ada masalah dgn kawan NAL sendiri, kitaorg baik & rapat juga la. Tapi ada sedikit salah faham & kitaorg tak cakap (tegur) hampir sebulan. Last2, NAL rendahkan ego NAL & minta maaf daripada dia. Dia just hindarkan diri saja. NAL tak putus2 berdoa supaya Allah lembutkan hatinya. Dan alhamdulillah, lama2 kami berbaik semula tapi dah tak rapat mcm dulu..Kes mcm ni pernah terjadi 3 kali : masa NAL f3, f5 & upper6

Sunah Sakura berkata...

orang kata...orang yang mudah meminta maaf tu lebih mudah untuk disayangi semua orang..

intan_blur berkata...

siannye hp tetinggal..
xde rezeki kan..sbr ye.. ;)

cik ika berkata...

kena btg hidung..huk3

Ujie berkata...

org yg mampu meminta maaf dgn ikhlas..adalah org yg punya kerendahan hati. tidak ego.

*moga Achie ceria selalu dlm lindungan-Nya.

CikUna berkata...

Aku... maafkan kamu... hehe ( lagu Malique ft Jamal Abdillah )

Maafkan saya juga... huhu

** hp jatuh ? hurm.. maybe ade hikmah tersembunyi tu... amin. =)

Cik tikah berkata...

salah ke tak salah, minta maaf itu mampu mencarikan ego seserang :)

KhaiRin : anies berkata...

nk bermaafan tu x perlu ms o tempat.. yg penting ikhlas utk meminta maaf

Iffah Afeefah berkata...

Suke entry ni
*xde rezeki nk wt cmne kn

maaf juga*

kay_are berkata...

aku pun nak mintak maap gak bro.. tibe2.. laa, cane sampai leh jatuh nset dalam longkang tu.. ish ish.. kne ati2 lain kali bro

Mr.Clive berkata...

the easiest solution to all the conflicts in the world,but the biggest challenge to achieve that is the ego that is present in each and everyone of us... :)

Zakaria's daughter berkata...

yeye.
kata maaf mu diterima.

lalala

ohsemm gambauu tuh. i loike.

☻UsaGi NaNa☻ berkata...

sorry~

dhiera berkata...

kawan tetap kawan~

kiera'sakura berkata...

ye x salah minta maaf dan lebih mulia kalau dapat memaafkan...

*maaf juga*

Afzainizam berkata...

kemaafan sebagai jalan terbaik....Memaafkan kesalahan seseorang adalah tanda orang yang bertakwa.

Wajib memberi maaf jika telah diminta dan lebih baik lagi memaafkan meskipun tidak diminta.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
sport rim rs watanabe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger