Blog Lensa Kamera

Ahad, 3 Jun 2012

Rezeki Ada DiMana-Mana l Alkisah Di Dataran Nilai

Assalamualaikum w.b.t. . . . 

Aku percaya satu benda,benda yang dikejar-kejar walaupun dengan usaha yang mengunung namun bila tuhan tak izinkan,itu cuma kerja sia-sia belaka..bersungguh mana pun kalau tuhan tak kehendaki ,itu hanya membuat kau rasa tak bermaya..rezeki itu ada dimana-mana,kalau tak dapat  disini,pasti ada rezeki kita disana pula..setiap orang dah diberi olehNya rezeki yang melimpah ruah,cuma kita tak sedar dimana dan kita tak pernah nak berusaha untuk mendapatkannya..

Aku pernah rasa jatuh bila mana aku sukar untuk mendapat sesuatu itu,cukup sukar kerana bila mana aku berusaha sebaik mungkin untuk mendapatkannya,malah meminta pertolongan dariNya pun masih belum bisa termaktub yang ia akan menjadi milik aku..malah aku hanya mampu memandang ia dari kejauhan..namun kini aku bersyukur bila mana aku mendapat sesuatu yang lebih baik,malah tanpa aku sangkakan...aku percaya,tuhan turunkan hujan disaat manusia mula merasa kepanasan dek bahang panas terik mentari,..apapun usaha itu semestinya ada,cuma tak perlu mengharap apa yang kau ingini akan bisa kau miliki kerana itu semua kerja tuhan..Sekian!!!

#Tak tahu sempat ke tidak nak bw,petang ini nak ke seberang takir..seminggu kat sana maknanya mungkin aku di alam maya akan berhenti berkata sementara...
#Tak perlu takut bila mana ada yang mengugut nak takutkan kita,kalau benar pun kita mati di tangan dia.itu maknanya tuhan dah putuskan riwayat kita cukup disini dan dia cuma hanya perantaraan sahaja..yang pasti tuhan tahu aku tidak bersalah,kau jangan suka menuduh tanpa ada sebarang bicara kata...
#Kalau dah kena sekali,pasti akan kena buat kali kedua..kalau kena berkali-kali,pasti akan kelihatan sengal jadinya..hehee

#Kan best kalau shoot dapat guna tripod..ermmm tapi sayang tak bawa pula.hehee
untuk gambar lebih lanjut,sila klik link kat bawah..terima kasih!!



Kata Achie :Dulu masa gersang bermain blog,BE sukar nak lekat,tapi bila berblog sekadar suka-suka,alhamdulillah ada rezeki..terima kasih atas rezekinya Ya Tuhan..


Terima kasih atas kehidupan yang engkau berikan..Aku cinta Allah

57 komen dari budak comel^^:

Iffah Afeefah berkata...

selamat pergi n kembali achie

#kot2 jmpe awek ganu lak kan hehe

~Sweet Honesty~ berkata...

salam kenal dari saya yea..(^_^)

~Sweet Honesty~ berkata...

adyhh..lamanya loading widget follower tuh.. nk follow nee..

Leeya Hezlin berkata...

ye en achie..
saya sokong anda..
rezeki tu ada di mana-mana..
kalau kita tak dapat yang ini,mungkin yang lain untuk kita..
even kita dah usaha pun,if bukan rezeki xda juga kan..
apa2 pun,ALLAH tahu mana yang terbaik buat kita..
sebab tu DIA tak bagi rezeki yang ini..
tapi nanti DIA akan gantikan dengan yang lain..

wah,nak berjalan ya?
have a nice trip..
btw,dataran nilai tu pernah lalu tapi xpernah singgah pun..
nice pic..

p/s : have a nice day en achie..rajin juga dia meng'update' ya..hieee..bukan macam saya.. :p

LidiaSuraya berkata...

Erri kata lain mmg klo dah tertulis untuk kita mesti dipermydahkn jalannya kn? Klo dah mmg bukan hak n milik kita setinggi mn usaha mesti x kn berjaya yer. Sesungguhnya Dia lebih mngetahui apa yg terbaek utk kita kn? Tapi kita as hamba x boleh mudah mngalah.. Usaha berterusan n redha dgn sebarang keputusannya.. Ewahhhhh hahaha

CiK FizA berkata...

Alhamdulillah~ rezeki ^^

Ehem ehem~bila nak photoshoot gambar comel sy pulak nie? Ngee :DD

**ehh~ knpa cian kat awk pulak? Hikhik =P

jadi x dtg UUM? :)

Amna Qadeeja berkata...

untungla dapat BE. share ler sikit hikhikhik

hati2 di sana yaa? kan dah rindu. eh? :D

Cik SHiNJU berkata...

Apa saja kurniaanNYA,
suka atau duka kita harus bersyukur..
Kan Achie?

wow..byk BE..

Ayuni berkata...

Alhamdulillah....

✿Lady Ainaa✿ berkata...

panas sepanjang hari, hujan ditengah malam.. betul tu, rezeki ada dimana2 sahaja... jnji kita bersabar dan berusaha... Hargailah nikmati yg kita dpt..^.^

Noraim berkata...

betul rezeki tu ade dimana2 tp kenalah usaha dl barula blh berserah :)

jalan2 je keje eh? nak ikur blh? hikhik.

psst : su tu lmbt lg nak kwen, tunggu org masuk meminang. haha. selamat mlm :)

HeNRieTTa JoSe berkata...

Tahniah....ada gak BE...

Cikgu Ma berkata...

dah wujud yea dataran nilai tu? masa study dulu tgh bikin....

ch000tz axoera ヅ berkata...

hahaha ckp pasal tripod, sampai sekarang tak beli2 lagi hehehehe

♥e'in♥ berkata...

rezeki mmg ade kat mane2.. kite yg kena usaha lebih.. kan?

btw, e'in penah pegi tmpt nie time new year hari tu.. hehe

Nurul Fazlina Mohamad Zahran berkata...

Hai!

Done following ur blog
kalau sudi, meh la blogwalking blog sye..
dan follow :D

btw, very impressive blog!

http://fazlinazahran.blogspot.com/

rulze berkata...

salam ziarah..

:)

Mr.Clive berkata...

hohoh banyak BE...belanjaaa sketttt!eekekekek

Telor Power berkata...

tahniah.....

eh mcm mana nak buat BE tu?

kiera'sakura berkata...

bila kamu berdoa hajatkan sesuatu Allah cepat makbulkan doamu bermakna Dia sayangkan kamu, bila Dia lambat makbulkan bermakna Dia sedang menguji kamu tapi bila Dia tak makbulkannya bermakna Dia punya perancangan yang lebih hebat buat kamu.. :)

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

tc ea.. dan toi rezeki ada di mana2.. insyaALLAH.

Ujie berkata...

wow..seminggu bercuti sana rupanya. mmg syok abis. pasir memutih..lautan membiru!

EruzuLiyana berkata...

aku cinta allah. quotes paling menarik perhatian :)

anamizu kaito berkata...

-aah betol. guwa setuju. kalo dah mmg smthing tu ditakdir BUKAN jd hak kita, try la sekuat mane pon mmg takkan dpt punye. kalo dah mmmg Allah tntukan BUKAN utk kite,maka BUKAN lah.

-ade yg ugut ke?? nak kene lambong nih org tu! meh sini ckp sape org tu! biar guwa kasi mail lambong lambung die.hehe


*cubeecraft yg doremon tu sng je.. konfem best kalo bleh fotoshoot dgn doremon tu byk2!! rawrrrrr~





luv,
cik ana

Cik Ummi berkata...

well,,selalu je bila kita bersungguh2 atas sesuatu..tapi tak dapat..
bila dah lama2 rupanya Allah bagi yang lebih baik utk kita :)

Cik Penguin_Solehah berkata...

ya betul tu.. Maybe i received nothing i wanted but i received everthing i need,alhamdulilah =).. #lagu kristal mmg best^^

chemay berkata...

chemay dah 2 mggu tak berbelog.
dapat 3 BE.
syukur.
:)

Si Matatajam berkata...

Nice pict dik. Mmg ada bakat jd pro photographer ni...

ctk berkata...

setiap yg berlaku ada hikmmahnyer kn..tuhan dah sediakan yang terbaik tuk kita :D

*motivasi tuk diri gk :D
tahniah dpt BE :)

kay_are berkata...

betul r tu.. kadang2 rezeki tu datang bile kita tak mengharapkan.. ape pun. tahniah sebab dapat be bro =)

sudipVSsenduk berkata...

ahad lepas saya di sini...

CIK TOM berkata...

dataran nilai ni nilai, n9 ke??
xdpt nak jupe kt tganu sbb ciktom msk kerja blk kt kuala pilah..

nazirah berkata...

wah tahniah
alhamdulillah ;)

Kesuma Angsana berkata...

betul2 klu dah tertulis rezki kita takkan kemana... salam kenal n dah follow u ye!

O CIKTEDDY berkata...

kan.semuanya Allah dh atur dgn baik n berhikmah.. ^^

kangan kamu..ahaha ^^

Miss Xyz berkata...

Allah tahu apa yang terbaik untuk kita. Jadi bersabarlah & jgn putus asa. Keep fighting! amboi, lebih2 pulak.

Mr.Clive berkata...

jadi,sekiranya kita sendiri yang nak mencari rezeki tu tak percaya dan yakin yang kita boleh mencari rezeki kat sesuatu tempat tu...lagilah teruk...@_@

CikUna berkata...

Tak apa cuba lagi !! All the best & Think Positive in whatever circumstances ya !! Chaiyok2!!

dhiera berkata...

rezeki setiap orang tu berbeza-beza. kena ugut kah?

KhaiRin : anies berkata...

yg penting jgn berputus asa utk mencari rezeki

qasehraihan berkata...

saya setuju statement storm...hehe
lamanya xjenguk diaaaa...sbb lama dh xberblog..huhu

http://qasehraihan.blogspot.com/2012/06/dedikasi-istimewa-untukmu.html

Azlan Strider berkata...

rezeki tu kententuan tuhan..Dia juga yang memberinya..kita hanya perlu memohon kepadanya..hehe :)

Regards,
=Strider-

iKhRam berkata...

kenapa ni..??
pasrah sgt-sangat bunyinya..

apapun
saya setuju
saya juga pernah berusaha unutk satu-satu perjara yg sampai hari ini bukan milik saya..

cuma adakala
saya mampu berpuas hati
sekurang2nya saya berusaha..

sekiranya saya tidak berusaha
dan hanya mengharapkan saja..
saya fikir
itu akan buat saya lebih terkilan..

cuma saya sentiasa bersetuju
berusaha selepas bertawakal tu
bisa memujuk kita lebih redha dan bersyukur.

teruskan usaha
unutk berjaya.. amin

xila riston berkata...

wahhh rejeki... wah cantek gamba...wahhh jalan je keje....

Tanpa Nama berkata...

tahniah C:

Nida berkata...

Dapat bygkan kalau ada tripod mesti lagi mantap hasilnya..:)

Afzainizam berkata...

Usaha Tangga Kejayaan ...kita hanya dapat merancang Tuhan menentukan segalanya... tawakal ajer lah ... mungkin ada yang tersurat di sebaliknya...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy spray paint caliper brake disk kereta

Afzainizam berkata...

Berusahalah dengan ikhlas tanpa memikirkan balasan semata-mata, kerana semakin tinggi keikhlasan di dalam diri, semakin tinggilah balasan baik yang akan diperolehi dalam keadaan sedar atau tidak... Hanya Allah tempat kita berserah

kata orang usaha itu tangga kejayaan. Tetapi jika tiada kesungguhan dan niat bukan kerana Allah, samalah seperti anda menggunakan tangga untuk turun ke bawah

kalau nak di ibaratkan macam orang yang pandai itu boleh menjadi bodoh dan setiap yang bodoh itu boleh menjadi pandai berkat usaha tanpa henti dan kenal erti gagal...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy spray paint caliper brake disk kereta

cikwahidaidris berkata...

beto betol. rezeki ada kat mana2. ;)

ctk berkata...

mana kamu ni ye....jge diri walau dimana kamu berada ye...hehe

yad'z berkata...

sekali jatuh tak bermakna selamnya jatuh... rancangan Allah itu ada buat kita.. Insya Allah.. =)

Afzainizam berkata...

kalau rajin semua nya menjadi BE pon dapat... untung lahhh

kalau ada rezeki mmg tak kemana...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy spray cover plastic kereta

cik hemo hemo berkata...

sangaaaaat tenang baca entri ni. nak-2 sekarang. hmm.

tirahzairi berkata...

ape yg mati2 ditgn sape ni? takot lak...huhu

Mr.Clive berkata...

apa khabar bro? :)

hafiz hafizol berkata...

Bro duk kat Tganu ke atau kerja kat Tganu nie?? Aku duk area Batu 6

Nisa Greennnpanda berkata...

bile blog sy nk dpt BE br? huhu~.. T_T

bak kate sebuah hadis, mayb bnde yg kite suke tue adalah bruk utk kite, tp bnde yg kite xsuke adalah sbnrnye sgt baik utk kite.. so kite kne redha if kite kehilangan something yg kite sgt suke or syg..coz Allah akn bg yg lbh baik yg kite mayb x expect pun before..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger