Blog Lensa Kamera

Isnin, 2 Julai 2012

Andai masa boleh diputarkan semula

Assalamualaikum w.b.t. . . 

Bertuah budak zaman sekarang ni,semakin senang dimanja dibelai dengan mak bapa..bukan seperti zaman budak dulu kala..kalau sekarang,tak hairan bila mana masih muda belaka tapi dah punya gadjet yang mewah..ada yang punya telefon mahal melebihi orang dewasa, pergi ke sekolah dengan kereta sambil bermegah-megah,dihimpit pula oleh pasangan yang masih kurang akalnya..ternyata zaman betul-betul dah berubah..salah siapa sebenarnya??Adakah mak bapa tak reti nak jaga ataupun anak itu sendiri tak tahu menghargai pengorbanan orang tua??

Bayangkan kalau budak zaman sekarang ni terhumban jauh ke zaman lampau,melihat sendiri kesusahan orang tua..Adakah mereka masih sanggup membuang duit hasil dari  keringat orang tua dulukala,adakah mereka masih mahu membuat kerja tak faedah semata-mata kehendak nafsu yang entah apa-apa..Adakah mereka akan terus hanyut tanpa ada arus penyesalan menanti didepan mata..Atau adakah mereka hanya akan terjaga bila mana harta yang ditinggalkan untuk mereka sudah habis dibelanja dan paling sadisnya bila ORANG TUA sudah tiada?

Apapun,semoga ada erti kehidupan yang sebenarnya menanti didepan mata..tak perlu hanya ada kemewahan sedangkan mata hati telah dibutakan..tak gunanya hanya ada kenikmatan duniawi tapi kempunan kenikmatan yang sebenar diakhirat sana..semoga kita lebih menghargai pengorbanan yang dilakukan oleh orang tua kita dan JANGAN pernah sesekali pun  membuat mereka menangis hanya kerana kesilapan BODOH kita semua..sekian!!

**************************

#Tahukah anda,manusia ni memang bersikap degil..semakin dilarang semakin gersang dia nak buat..lantak tak tahu!!
#Tahukan anda,walaupun burung tu terbang jauh diawangan,pasti akan kembali kesarang semula bila diri dah kepenatan.begitu juga dengan kita,apapun kesilapan yang ada,semuanya bisa dibetulkan semula selagi hidup masih bernyawa..
#Tahukah anda,dulu aku selalu update merapu sampai 80++ sebulan,namun bulan jun yang lalu rekod terburuk cuma hanya 4 entry saja..kalau bisa merapu kembali, adakah yang kisah ke??erkkkk

#Hanya cerita lama mampu aku publishkan..

Kata Achie :Hidup tidak selalunya membawa kegembiraan..ermmm



Terima kasih atas kenikmatan yang engkau berikan..Aku Cinta Allah~



28 komen dari budak comel^^:

Telor Power berkata...

dulu lain sekarang lain bro...

kadang2 jeles juga tgk dorang ni

Natasha berkata...

zmn skrg taraf hidup da tggi.. so byk yg da berubah.. smuenye bergantung pade parent, klu awal2 da dibentuk, Insyaallah diorg pndai gunekan life diorg dgn betul. if not..

reenapple berkata...

hurm.. quite interesting ini punya entry...

sila cakap zaman sekarang dan zaman dahulu dah berubah.,, semakin maju dunia, semakin mundur akhlak.. =.=

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

kalau masa leh diputrkan akan ku perbaiki segala kesilapan yg ada..

♥ wawawawa ♥ berkata...

perasan gak woofer dah kurang entry~ wondering...nape ek

Muhammad Saiazuan Norhalik berkata...

bro! t ada anak jgn manjakan sangat ye..hehe

HeNRieTTa JoSe berkata...

pes....suka sangat sangat picta tuh...

seken....bdk2 skank mmg sangat dimanjakan....ibu bapa munbgkin perlu kurangkan sket kemanjaan itu...nak2 yang sentiasa tidak melihat kesalahan anak sendiri, dan asik salahkan anak org...

ted...mmg kerap kalinya...anak2 yang dimanjakan nie...menyalah gunakan, kasih sayang yang diberi...

err....moga zuriat rietta nanti...terpelihara dari semua ini....AMIN....

KhaiRin : anies berkata...

bahagian masing2..jgn dikesalkn..

najihah sahami berkata...

rindu blog ni...dah hijauuuuuu wesss warnanya. nmpak sangat dah lama tak masuk...sori2...

umi cakap, budak2 skang drpd larang baik suruh. hahhaa

Kesuma Angsana berkata...

apapun jgn lupa bersyukur atas apa pun yang diberikan oleh Allah swt.

zaujah until jannah berkata...

hidup ni kan ade psg surut. ade orang kate klu sokmo hepi tak besh juga. btol ker.??

kiwi berkata...

wah..kiwi 2 entry je bulan lepas..hihi..betol tu it's not always rainbow and butterfly.sabar jela ^__^

Ujie berkata...

kdg2 akak terfikir yg ibubapa skrg tersilap mentafsir syg pd anak..anak nak benda yg tak sepatutnya pun tetap diberi.

*gambar tu cantik sgt..mcm grafik komputer la pulak.

Edy Fee berkata...

perghh byk gile entry..aku baru 83 dlm tempoh 2 tahun ni.hikhikhik....

Amna Qadeeja berkata...

ade je yg kesah ni, tak nampak ke? grr :P

Rapunzeel Cikilolo berkata...

hidup memang tak ade yang menggembirakan selain diri kite sendiri

Eyda Syahida berkata...

eyda pon jarang gak update skrg..


budakbudak zaman sekarang makin sukar dilentur T__T

penat jadi cikgu :(

Miss Xyz berkata...

yup, saya sbgai org muda mengakulah... sedih tgk kawan sama umur pegang laki perempuan, couple sana sini. haish, entahlah....

Mr.Clive berkata...

hoho! sudah tukar hijau dari merah! nice nice!

xila riston berkata...

awat tak gembira? terjun tasek cepat..adek sy 5tahun dh pandai mengoogle. ape cer!! grrr

E'in berkata...

betul2.... kite dulu time form3 baru gune hp.. skrg bdk sekolah rendah pun dah ade hp..

Noraim berkata...

bdk2 skng xmerasa peritnya hidup mak ayah dl.

tu yg senang2 mintak itu dan ini.

mak ayah pulak xtergamak dan hampakan ank2, sanggup ikut.

tp ank2 balas dgn apa? hmm.

gmbr pemandangn tu kat mane? lawaaaa.

kiera'sakura berkata...

kadang nak salahkn anak seratus peratus x blh jugak, nk salahkan mak bapak seratus peratus pn xblh jugak. masing2 kena muhasabah apa yg x kena dlm keluarga tue cari jalan keluar

Leeya Hezlin berkata...

andai la masa boleh diputarkan,sudah tentu semuanya akan berusaha untuk memperbaiki kesilapan yang dahulu mahupun kehidupan yang dahulu..

CikUna berkata...

Mungkin zaman boleh berubah dari mundur ke maju.. tapi kasih sayang tak mungkin berubah... sebab tu kot anak2 terlalu dimanjakan.. ermm,, semoga anak2 Una nanti menjadi anak2 yang soleh & solehah.. Amin..

p/s : Cantik rumah baru ni, Hijau je mata memandang.. Go Hijau Go !! =P

CikUna berkata...

Mungkin zaman boleh berubah dari mundur ke maju.. tapi kasih sayang tak mungkin berubah... sebab tu kot anak2 terlalu dimanjakan.. ermm,, semoga anak2 Una nanti menjadi anak2 yang soleh & solehah.. Amin..

p/s : Cantik rumah baru ni, Hijau je mata memandang.. Go Hijau Go !! =P

Afzainizam berkata...

andai boleh diputarkan semula waktu akan ku ubah cara hidupku biar ianya lebih bermakna dan punya arah tuju

andai boleh diputarkan semula waktu akan ku ubah masa depanku biar ianya lebih kukuh,cerah dan terjamin

andai boleh diputarkan semula waktu akan ku bahagiakan orang tuaku biar mereka tahu aku anak yang tidak pernah lupa jasa-jasanya

andai boleh diputarkan semula waktu akan ku gali segala ilmu biar dunia ini dapat ku takluki

andai boleh diputarkan semula waktu akan kucungkil segala bakat yang ada biar segala yang aku lakukan tidak akan pernah sia-sia...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy repair bumper kemek kedalam

Nisa Greennnpanda berkata...

parents sy mmg dh ajar jgn b'mewah sgt.. tgk aa sy nie, pki hp bruk je, huhu~... T_T

ala, achie tulis ape pun, org still bc gak, don't worry.. >_<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger