Blog Lensa Kamera

Sabtu, 30 Jun 2012

Harapan Berkecai l Gambar Sekitar Masjid Kristal,Terengganu

Assalamualaikum w.b.t. . . . . .

Setiap orang punya keinginan untuk mengecapi impian,setiap masa setiap detik yang ada pasti diri akan berusaha untuk mendapatkan sesuatu yang kita ingini...hidup ini memang ada pelbagai rintangan..tanpa cubaan yang bertubi menjelma didepan mata,pasti bukan hidup namanya... hidup ini terlalu singkat untuk kita ratapi kesedihan yang melanda diri,percayalah setiap kejadian yang berlaku semuanya bersebab..namun itu semua kerja tuhan,rahsia tuhan yang takkan tercapai dek akal untuk kita rungkaikan..sebaiknya kita mencari formula hidup untuk pastikan bukan sekadar jasad kita yang teguh berdiri tapi rohani itu juga sudah pasti..

Harapan berkecai itu hanya untuk orang yang telah gagal untuk bangun,gagal sekali sudah tak tahan untuk bangkit kembali..kenapa perlu ada perkataan putus asa andai kebangkitan diri masih belum kita jelmakan..itu tidak adil bukan?tidak adil pada diri sendiri dan juga mungkin tidak adil pada sesiapa yang berkaitan..apapun semoga kejatuhan diri itu kita sedarkan dengan prestasi yang bisa menbanggakan diri disuatu hari nanti..seperti juga kalian,aku juga pernah jatuh tanpa disengajakan,dan aku tahu harapan kali ini mungkin akan berkecai lagi..tapi kenapa perlu nak risaukan,tuhan kan sentiasa ada bersama kita ?? try dan error selagi terdaya dek hati ini..sekian!!!

***************************************

#Dua tiga hari ni lain macam je rasa..apakah??
#Esok pagi ada seminar kat tempat kerja lama,berjumpa dengan kawan lama..teruja ke terseksa?erkkk
#Semakin MALAS aku sekarang ni,bulan ni  berapa ketul sangat entry ni.oklah tu dari banyak sangat entry tapi lebih banyak mengarut..ermmm


#Gambar Masjid Kristal,Terengganu..

Untuk gambar lebih lanjut,sila klik link kat bawah.Terima Kasih^.^Y



Kata Achie :Banyakkan berdiam jikalau berkata cuma sia-sia belaka..



Terima kasih atas kehidupan yang engkau berikan..Aku Cinta Allah..


23 komen dari budak comel^^:

syazrinakuya berkata...

waaa. blog dah baru ^.^

Novelgurl berkata...

dah jatuh bgn.jtuh bngn..dn bangun smpai kemunck.jatuh? bngn lagi.kan.kan.kejayaan pling bermakna bila jatuh bnyk kli n kite ttp bngn gak.

sudipVSsenduk berkata...

punya impian utk buka kedai kek sendiri.. Entah kesampaian entah tidak

misyamissyou berkata...

ape yg berkecai ni? kdg2 berhenti mencuba tu lebih baik...tubuh badan perlu rehat

Muhammad Saiazuan Norhalik berkata...

cantik beb! bila la aku dapat ke sana

Cik tikah berkata...

tringin pergi sana. nice entry by the way :)

hafiz hafizol berkata...

Masjid kristal. tahun nie nak photoshoot tema hari raya kat sini.. haha.. meh join.. :")

Edy Fee berkata...

cntiknye la masjid ni..tak penah tengo dekat2...just tengok dr jauh jew

yad'z berkata...

ada je ... juz ambik keputusan berdiam diri.. itu lebih baik kan.. hehe... rehatkan minda jap .... =)

HeNRieTTa JoSe berkata...

neve give up....no matter what happen....

ABU berkata...

sentiasa berusaha.. jagn pernah berputus asa.. wah aku sudah sampai disini.. bestkan terngganu..hehehe

Iffah Afeefah berkata...

kuatkan ati

kuatkan ati

kuatkan ati

senyum biarpun terluka

kerana senyuman bisa menyembuhkan

sy doakan y terbaik utk awk

misshannajr berkata...

sangat cantik la masjid ni :D

Afzainizam berkata...

Sangat-sangat cantik sekali gambar masjid kristal tersebut....

Marilah kita renung kata-kata hebat ini;

“Sekiranya aku ditakdirkan untuk dilahirkan sebagai seorang tukang sapu, maka aku akan menyapu jalan sebaik mungkin seperti mana Shakespeare menulis sajak, atau sepertimana Beethoven mencipta lagu. Aku akan menyapu jalan sehingga setiap orang yang lalu akan berkata bahawa aku lah penyapu jalan yang paling hebat.”

Ok renungkan lah yerrr
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy pemasangan lampu daylight

.eypgonzales. berkata...

terus melangkah walaupun terkadang merasa lelah .. :')

# ingat salah masuk blog tadi .. ku lihat hijau semuanya .. =P hepy blogging :)

Si Matatajam berkata...

Cantiknya masjid ni... Akak tak pernah sampai lagi situ.. Teringin nk p la...

Prettywrite berkata...

dont give up..Allah tarik somtehing..then he gives something greater..antara kita sedar dengan tak jer..:)

xila riston berkata...

petua selalu update. bila on9 bukak blogspot! huishhh susah tuh ;p

anamizu kaito berkata...

errr cane dah tahu "harapan kali ni akan berkecai lagi??" takmola give up awal tau.. KUAT ! KUAT ! KUAT! hiyakkkk~ hehe







Luv,
cik ana

Noraim berkata...

Allah tu sentiasa ade dgn kita tp kita yg selalu lupa padaNya.

Macam mane? hmm.

Eyda Syahida berkata...

jatuh bangun itu asam garam kehidupan . semoga lebih kuat dalam menghadapi dugaan dariNya :)

Leeya Hezlin berkata...

nice pic..cantik la masjid kristal tu..
satu hari nanti akan sampai juga kat sana..

kalau kita ingin berjaya,pasti akan beberapa kita mengalami kegagalan..
dan untuk mencapai kejayaan bukanlah sesuatu yang mudah..
ianya perlu diiringi dengan usaha yang bersungguh-sungguh..
semoga impian anda tidak berkecai ya en achie.. :)

p/s : haha..tak tau nak tulis apa kat blog..btw,baru ja update blog tadi..have a nice day and happy working.. :)

Nisa Greennnpanda berkata...

kegagalan akn bwk kite pd kejayaan...so long as kite xgive up..

cntik kn msjid kristal tue.. ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger