Blog Lensa Kamera

Selasa, 3 Julai 2012

Tiada Duka Yang Abadi

Assalamualaikum w.b.t . . . . .


LIRIK LAGU TIADA DUKA YANG ABADI :Opick

Video klip sila ke SINI

Tiada duka yang abadi didunia
Tiada sepi merantaimu selamanya
Malam kan berakhir, hari kan berganti
Takdir hidup kan dijalani


Tangis dan tawa nyanyian yang mengiring
Hati yang rindukan cinta dijalan-Mu
Namun ku percaya hati meyakini
Semua akan indah pada akhirnya

Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini

Waktu berputar rebulan dan matahari
Bunga yang mekar akan layu akan mati
Malam kan berakhir, hari kan berganti
Takdir hidup kan dijalani

Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini

Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini
Harap ampunkan hamba-Mu ini
*Serius aku jatuh hati pada Opick,lagu beliau memang best sangat..
******************************
Kematian itu sememangnya dekat dengan kita,sesungguhnya setiap insan yang hidup pasti akan merasa akan kematian..bahkan kematian itu terlalu dekat dengan diri kita tanpa kita sedari sejak dulu lagi..Hari ini kita bisa tersenyum riang melihat kebahagian yang menjelma didepan mata,namun bisa mengundang kesedihan bila mana insan yang berkongsi kasih sayang dengan kita pergi begitu saja meninggalkan kita tanpa dipinta..

Kematian itu sebenarnya adalah kenikmatan yang  sebenarnya kita cari,hidup untuk mati kerana setiap yang hidup pasti akan merasai mati dan seterusnya dihitung amalan sama ada syurga atau neraka jawapannya..Selagi masih bernafas dimuka bumi ini,selagi itu kerahkan diri penuhi keinginan yang ada selagi tidak menyalahi undang islam yag telah termaktub.. Apapun beringat sebelum terkena dan usahakan mencari kebahagian selagi esok masih ada..Sekian !!!!

Entry ini untuk seorang sahabat..
Alfatihah untuk Beliau,
Semoga anda aman disana,insyallah kami akan menyusul anda
suatu ketika..pasti!!

*************************
Sudut Tahukah Anda.....

#Tahukah Anda.senyum bisa menghilang tekanan kehidupan.tapi dengan senyuman juga boleh membuat ada orang cepat perasan..erkkkk
#Tahukah Anda,lelaki lebih cool berbanding perempuan namun lelaki hilang coolnya bilamana perempuan itu memuji lelaki lain depannya..kan3??
#Tahukah Anda,membeli makanan kat pasar malam itu lagi mudah dari memasak sendiri dirumah.namun perkara yang anda tak tahu bilamana aku terpaksa MC hari ni kerana makanan yang dibeli semalam..nampak bubur jagung tu sedap,tapi ada racun tikus kot kat dalamnya.erkkk

#Cerita ini dah basi,tapi aku saja nak upload lagi..hehee

Kata Achie :Setiap yang hidup pasti merasai mati,jadi jangan terkejut bila 
giliran aku pula selepas ni..


Terima kasih atas kehidupan yang engkau berikan..Aku Cinta Allah

41 komen dari budak comel^^:

.eypgonzales. berkata...

hidup tak selalu indah , macam langit jugak yang tak selalu cerah .. semoga tabah dan sabar dalam meniti hari2 yg mendatang !

Iffah Afeefah berkata...

Erm mmg tak terkejtla kalau asyik xjage makan je achie oit

jge diri, mati itu pasti tp jngn nk kejar mati tu plak

al fatihah buat arwah sob sob

Leeya Hezlin berkata...

rajinnya en achie update..
good..good.. :)

betul tu..
setiap yang hidup pasti akan merasai mati..
setap orang akan gembira dan akan juga sedih..
mati itu terlalu dekat..tidak ada sesiapa pun yang tahu bila tarikh kematiannya..
semoga kita semua pergi dengan cara yang baik..

semoga roh kawan anda dicucuri rahmat dan ditempatkan dalam kalangan orang2 yang beriman..

perempuan memang cool..hieeee..
semoga cepat sembuh..
selamat malam ^^

Edy Fee berkata...

sebut pasal mati ni meremang tengkuk...hurmm macam mana la nnt..takut siyes

MulutPayau berkata...

Al-Fatihah utk kawan WS...

p/s ...akak pun suka lagu Opick...

Telor Power berkata...

mati itu pasti

Noraim berkata...

semlm baru sy terima berita kematian lg.

takziah utk keluarga dia.

lain kali sila masak sendiri eh?

Si Matatajam berkata...

Al fatihah untuk arwah.. Tadi akak Ada baca kat blog Ben..

Rapunzeel Cikilolo berkata...

Wow. Satu nk komen.

Mati itu pasti. Hidup itu insya allah

Ujie berkata...

Lagu opick yg ni la buat akak betul2 suka lagu2 dia. terus beli cd..hari2 dengar. tenang!

*kisah arwah memberi ingatan buat kita..bila2 masa Allah boleh ambil kita..tak kira usia & tanpa sakit lama.

.: rOzirOx :. berkata...

lagu Opick ek? lirik dia sungguh meruntun jiwa :'(
nak donlod la..

:: Mrs.Eady :: berkata...

nice ~

HeNRieTTa JoSe berkata...

blom pernah lagi shoot mcm nie...hidup mati kita ketentuan ILAHI...

PSS...rietta pown minat lagu2 opick....


PSSS....pwut dah ok?

~aSHa~ berkata...

sebut pasal mati...mmg automatik terus menginsafi diri

Masz Sidek berkata...

sy pun suka lagu opick, kebanyakkannya memang menyentuh hati... dan memberi keinsafan dlm diri... :)

kiera'sakura berkata...

Al-Fatihah tuk arwah.. sgt terkejut masa dpt tau pagi smlm

Nida berkata...

Al-Fatihah buat yg tiada..

DariNYA kita datang dan kepadaNYA kita kembali

eMMe berkata...

betul tu..lagu opick, kalo layan, mmg mendamaikan dan menenangkan jiwa yg sedang kacau... lagu2 berunsur agama kan...

liyana berkata...

owh..bru ku tahu~

LadyBird berkata...

:(.. knp hr ni entry yg lady bc terlalu menyentuh hati.. :(..

kay_are berkata...

lagu ni tak pernah dengar.. hmm.. betul2 kalau dah sampai ajal, takde yang leh halang.. tak kenal sangat ape pun takziah kepada blogger tersebut

♥ wawawawa ♥ berkata...

best lagu! ahaha

Edy Fee berkata...

ayooo awat tetiba ckap sal mati ni.hehe yeah ajal maut di tangan tuhan.just get ready for all of us

Muhammad Saiazuan Norhalik berkata...

thanks, kita patut sentiasa rindu dengan mati.. :)

bila nak outing ni? hehe

nazirah berkata...

alhamdulillah
masih bole bernafas
di muke bumi ini..

EruzuLiyana berkata...

lama tak singgah. dah berubah wajah dah. hye, i'm back! :D

Azlan Strider berkata...

Amin..semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang yang beriman..amin!!!

Regards,
-Strider-

New Hope berkata...

salam,

hurmm insaf

KLIK MATRIKULASI DAN PELAJAR PANDAI

intan_blur berkata...

salam dik..
sihat ker..? ;)
jangan nakal2 ok..
n3 hebat..tq for shre

KhaiRin : anies berkata...

sy mmg layan lagu opick ni...

E'in berkata...

not bad lagu nie.. al-fatihah utk kwn awak..

O CIKTEDDY berkata...

speechless..tersentuh -_-

zaujah until jannah berkata...

bace dr atas smpi bawah besh jerk. tp yang terkahir ni buat orangtakot kot

CIK TOM berkata...

ciktom suka dgr semua lagu opikkk...penuh keinsafan

xila riston berkata...

uishhh jgn disebut mati2 nih. cuma kalau dah sampai ajal,.....takleh habiskan ayat nih...

cik ika berkata...

lama tak singgah sini..maafkan ika ye..

Afzainizam berkata...

Ya Allah...Sesungguhnya hidup dan mati kami hanya untuk Mu.Dari Mu kami datang dan kepadaMu kami kembali. Wallahualam.



AL FATIHAH.....Moga Rohnya di tempatkan di kalangan orang yang soleh Amin......

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy repair bumper kemek kedalam

sHaR!Na eLyaNa berkata...

ctknya view tu..btw sha da follow :D

kiwi berkata...

lagu opick semua best-best.Bila kite ingt mati mesti rasa insaf jap.

Miss Yaty berkata...

bes eh lagu tu...nati nak try dgr la..

takziah pd keluarga arwah..al-fatihah

Nisa Greennnpanda berkata...

Al-fatihah wat arwah blogger tue.. moge aman & ditmpatkn di kalangan org solihin..amin..

xpe3.. nnti sy watkn bubur jagung utk achie.. haha.. XD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger