Blog Lensa Kamera

Selasa, 3 Julai 2012

Bersedia untuk menerima kehilangan

Assalamualaikum w.b.t. . . . 

Perubahan itu semestinya perlu ada,dan perubahan itu ada dua alirannya..sama ada perubahan menuju jalan kebenaran ataupun menuju ke jalan kehancuran..cuma kita saja yang perlu memikirkan nak pilih mana satu,jangan tersalah pilih sudah...hidup ini ada putaran rodanya, tak semua yang kita inginkan akan bisa kita miliki,kerana kalau dah benar bukan rezeki,menangis darah macam mana sekalipun semua itu tak kan bisa kita perolehi..

Namun sedarkah kita satu perkara,dalam gersang berusaha untuk memiliki apa yang kita impikan..kita sebenarnya harus membenarkan pemergian apa yang kita miliki..hidup tak boleh nak tamak,mungkin tuhan akan memberi apa yang kita ingini,tapi dengan Izinnya juga, tuhan akan mengambil apa yang kita ada...bersiapkah kita jika benar perkara itu akan terjadi? Jika benar² akan berlaku,suka atau pun tidak kita kena lepaskan apa yang kita ada.kerana yakinkan diri kita apa saja yang kita ada itu semuanya pinjaman dari Allah s.w.t..jadi  perkara yang ingin ditekankan kat sini sebenarnya,apapun yang kita ada,jangan nak berlagak mengatakan itu harta kita buat selamanya..Bila² masa tuhan bisa ambil jika iaNya ingini kerana kita cuma penjaga sementara saja..Sekian!!!

**************************

Sudut Tahukah Anda ......

#Tahukah anda,setiap manusia memerlukan 7-8 jam untuk tidur yang secukupnya.. namun benda yang anda tak tahu bila mana aku tak tidur malam semalaman layan bola dan paginya terus pergi kerja..erkkk
#Tahukah anda,setiap orang suka sangat mencari kebahagian dalam dunia percintaan.tapi tak ramai yang akan menerima bila gagal dalam percintaan..pelikkan?
#Tahukah anda,dengan blog kita mampu menjana pendapatan sampingan..tapi dengan blog juga kita mampu menyebarkan fitnah dalam tak sedar.. *gosip kuat sangat.erkk


#Cerita ini masih segar,semoga bisa menjadi satu kenangan..

Kata Achie :Blog Lensakamera terpaksa diabaikan buat sementara waktu.hahaa


Terima kasih atas kehidupan yang engkau berikan..Aku Cinta Allah

31 komen dari budak comel^^:

.eypgonzales. berkata...

kesian lensa kemera sebab tuan dye dah ank beralih arah .. =P

misshannajr berkata...

tu yang takut buat N3 pasal retiss bagai ni..tu pun dah kira fitnah juga kalau cerita tu tak betul...tolong sebar2kan..minta jauh la bnda2 macamni

Eyda Syahida berkata...

hurmmmm :'(

Iffah Afeefah berkata...

Tk bsdia pon kite kne bsdia kan

Pdn mke sbb bola kan? Haha

.: rOzirOx :. berkata...

saya cinta ALLAH juga :)

♥ wawawawa ♥ berkata...

blog menyebar fitnah? aisyy tkot jer..hehe

nak berubah or nak dpt kan apa2 mesti kene korbankan something kan huhu

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

sbb itu jgn terlalu suka takut andai suatu hari terasa kehilangan pasti amat mykitkan.

HeNRieTTa JoSe berkata...

yeap....tpi kite tkpaksa juga terima hakikat bila kehilangan....

PSSS....sukanye bokeh kalerful tu.....

kiwi berkata...

Semuanya milik Allah.Kadang Allah bagi kite senang bagi kite sedih,susah sebab nak uji kita.Semoga kite semua tsabit di jalan Allah. ^__^

Elysa Sofia berkata...

betul tu..kena tabah dan terima kalau benda yng menyedihkan jadi sbb semua tu milik Allah..dipinjamkn kpd kita..

kiera'sakura berkata...

selalunya bila dah kehilangan baru nak tau erti menghargai

najihah sahami berkata...

semua yang kta miliki memang takkan kekal..:)

lawo blog baru ni achie..jeles.

Amna Qadeeja berkata...

entah2 nt kekasih pun terabai. erkk

kenapa, awk taknk cari kebahagiaan dlm percintaan ke? err

Ujie berkata...

Tak tido smlmn..lps tu g kerja? Boleh pulak tu.
Kalau akak, dh berat kepala..bdn melayang je.

*sebut psl kehilangan..smlm blogger Lieynanilaz dh pergi buat selamanya.

reenapple berkata...

hurm... kalau kita dapat sesuatu, akan ada sesuatu yg kita korbankan.. itu yg aku faham tntg hidup... semuanya berpasangan tahu.

eMMe berkata...

Salam Kenal
saya dah folow
okey...

AzuraFazil DIN berkata...

sokong2 ..

fazitaismail berkata...

tiada yg tidak benar melainkan benar belaka...hehe

Masz Sidek berkata...

hehehehe... lepas ni boleh tido dgn secukupnya... euro dah habis... :)

kay_are berkata...

berubah ke arah negatif tu memang senang sangat.. nak ke arah positif tu yang susah T__T

nazirah berkata...

kehilangan? cinta?
yep kdg2 kte kene fikir apa
yg kte miliki tu bkn milik kita
kerana sumenye adalah milik allah

Azlan Strider berkata...

kadang kala perubahan ade yang sukar menerima perubahan yang membawa kebaikan terhadap diri sendiri..Harap2 laa aku tak tergolong dalam orang tu..hehe

Regards,
-Strider-

Leeya Hezlin berkata...

ya..kita perlu bersedia untuk menerima kehilangan..
tapi kadang2 memang tak bersedia pun..
apatah lagi ianya berlaku tiba-tiba..

p/s : have a nice day en achie :)

dayang berkata...

semoga sy dpt mengelakkan tersebar cerita2 buruk d blog sendiri..

CIK TOM berkata...

kdg2 kita perlu lalui pengalaman kehilangan seseorg supaya kita lebih sedar dan menhargai...

yup dr blog mudah tersebar fitnah dr dpt income rsnya..

ILA HonEyBuNNy berkata...

apa pun..terima atau kehilangan dgn hati y redha...:)

L berkata...

smua tnpa sedar.. haha

Noraim berkata...

sy tak bersedia utk menerima kehilangan lg :(

ps ; fitnah tu byk cara tp kita yg tak sedar.

sama2 baiki diri :)

#sy tak baik tp usaha nk jd baik. awk jg blh! :)

Amna Qadeeja berkata...

woot.. woott.. dah update. kbai

Afzainizam berkata...

semua itu adalah nikmat pinjaman dari ALLAH.Ini yang mesti kita ingat-ingatkan selalu. Semuanya itu dipinjamkan sementara sahaja kepada kita.

Orang yang tidak ada rasa sebagai seorang hamba, bila ALLAH ambil semula hak-Nya yang dipinjamkan, sudah mula keluh kesah, kalut semacam dan hilang
pertimbangan. Hilang bahagia, sebab benda yang mendatangkan bahagia kepada kita selama ini dah hilang.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy repair bumper kemek kedalam

Nisa Greennnpanda berkata...

laki kalo tgk bola, mmg sggp xtido... same la ngan my bro..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger