Blog Lensa Kamera

Selasa, 11 September 2012

Erti Kematian

Assalamualaikum w.b.t. . .  .

#Stock lama,stock baru nanti sajalah~

Kehidupan tak boleh dijauhkan dengan perpisahan,sebagaimana kita bertemu sebegitu juga kita akan melalui proses perpisahan yang kadang kala susah untuk kita ungkapkan dengan kata-kata,malah mungkin hanya air mata yang bisa mengalir dalam tanpa tak sedar.. Kematian adalah salah satu bentuk perpisahan yang sangat sukar diterima dek akal apatah lagi bila mana perpisahan buat selamanya dengan orang yang paling rapat dengan diri yakni orang yang kita paling kasihi.mungkin perpisahan melibatkan suami dan isteri,adik beradik mahupun sanak saudara ataupun sahabat handai..

Bila sebut mengenai kematian,pasti ramai yang tergamam.pasti ramai yang berkata dalam diri, "aku belum siap untuk mati", "aku belum puas hidup di dunia sementara ini" dan juga ada yang selamba berkata "aku tak nak mati,kerana aku mahu terus kekal hidup dimuka bumi ini".siapa kita untuk mengelak dari kematian?kematian bukan menjauh sebenarnya,malah kematian sebenarnya adalah yang paling rapat dengan kita tanpa sedar.setiap masa kita  bisa dijemput tuhan,sama ada kita rela ataupun tak rela..

Ya tuhan jika benar ini adalah hari penghabisan buat kami.semoga mati kami dalam keadaan beriman..Ya tuhan jika benar hidup kami cuma mendatangkan kemudaratan,semoga engkau matikan kami dalam keadaan islam..Ya Tuhan jika engkau masih inginkan kami terus berada dimuka bumi ini,semoga kami hidup didalam landasan agama islam..semoga hidup kami,mati kami dalam keadaan beriman..AMin~

#Semoga tenang  ibuku,ahli keluargaku yang telah meninggalkan kami dalam keadaan kami belum siap untuk merasai kehilangan mereka..semoga anda semua akan baik-baik saja,insyallah suatu masa semoga ada jodoh kita ketemu semula..amin3
#Berbicara pasal kematian,sebenarnya bagus untuk diri..semoga diri kita akan merasa takut dan patuh dengan perintah Allah..ya tuhan,ampunkan dosa kami yang lalu..
#Sahabat sekalian,semoga kita bermaafan sesama sendiri dan melupakan apa yang telah berlaku dimasa lalu..maafkan~
#Andai kata aku sudah tiada,pasti blog ini akan menjadi sampah.

Kata Achie :Semoga blog ini bisa membawa manfaat,bukan keburukan semata..amin3


Terima kasih tuhan atas kehidupan yang engkaun berikan,Aku cinta Allah~

30 komen dari budak comel^^:

Shah Eira berkata...

Memey lah , denn marah ni :')
>> http://shirawhatever.blogspot.com/2012/09/domain-percuma.html <<

Crew Fathi berkata...

Kematian hanya menunggu kita...
Kita Hanya menunggu kematian..
Bersediakah kita? Hurmmm...

Nisa Greennnpanda berkata...

amin3 ya rabbal alamin..
moge roh diorg yg dh xde sntiase dicucuri rahmat, t'msuk la arwah mama achie..

yup, b'igt psl kematian tue mmg bgus agar kite xlupekn dri..

duniafana berkata...

mengingati mati itu brek kehidupan

Novelgurl berkata...

waalaikumussalam w.b.t

detik kematian..tik tok tik tok

Al-Fatihah utk smua y dh pergi dlu..kita pula bkl menyusul kmudian nnti..

E'in berkata...

byk sgt kematian yg e'in dgr skrg nie.. hmmm

kiera'sakura berkata...

tidur adalah mati sementara kita, andai dipanjangkan usia bangunlah kita andai tak.. moga kita ditempatkan bersama para solehin Amin

LadyBird berkata...

mati itu pasti...
tapi... lady masih belum bersedia.. :(..
tp bersedia atau tak.. kt tetap akan dipanggil pergi..

awk, nanti kalau free tlg like page ni ek :

https://www.facebook.com/fathumohamadphotography?ref=hl

br belajar nak bukak business fotografi.. kalau ade sesape perlukan perkhidmatan boleh hubungi kami ek.. hihihihi

Iffah Afeefah berkata...

ye mati itu pasti

tp knp awak ni semacam je

asyik2 mati...

make me wonder...

Ujie berkata...

org yg mengingati kematian, itu tanda hatinya hidup.

*kalau akak 'pergi' dulu (bila2 pun), mohon achie ampunkn salah silap akak ya.

man berkata...

lawa masjid itu..mmg terbaik lah..hehehe

~SaL IjOu~ berkata...

akak blom pernah kehilangan insan yg rapat dlm hidup akak..tp membayangkannya saja sudah pun mengundang sebak..~~

p/s : emosi blom cukup stabil..blom punya kekuatan utk kembali aktif berblog~~

selamat mlm Achie~ =)

Azlan Strider berkata...

ya Allah, mohon dipanjangkan umur achie supaya dia akan berus beribadah pada mu..Amin!!!bagus entry2 macam nie..dapat mengingatkan kita dengan mati..

Regards,
-Strider-

duniafana berkata...

ingat mati selalu..sejahtera hidup

hassy chan berkata...

cinta kpd Allah y kekal abadi..
tkutnye kalo mati dlm keadaan tgh lalai kpd Allah..kene sntiasa prepare utk mnghadapi kmatian..

kay_are berkata...

bila berbicara pasal kematian.. of coz aku takut.. memang sampai bile pun takkan ready nye nak mati.. tapi kalau datang, datang gak kan? hmm

Alinaclover Premium Beautiful berkata...

salam..yong dtg singgah sini yee

Leeya Hezlin berkata...

kematian memang sangat dekat dengan kita..
tiada siapa pun yang boleh elak..
semoga kita semua mati dalam keadaan yang beriman..
semoga emak achie berada dalam kalangan orang2 yang beriman..

banyak kejadian yang terjadi sebelum dan selepas balik ke sabah..
apa2 pun semoga ianya kembali seperti biasa..

have a nice day en achie ;)

Edy Fee berkata...

amin...moga semua kita mati dlm iman

emieysandra berkata...

mengingati mati :D

O CIKTEDDY berkata...

bila ada ahli keluarga yg meninggal,rasa susah nk terima..rasa susah nk biasakan diri bila hari2 yg mendatang rasa nk sebut2 nama mereka..nk hidup sama2..=(

moga mereka aman disana..inshaAllah..aamin!

Telor Power berkata...

mati itu benar

wahida idris berkata...

blog ni memang bawa manfaat pd saya. hihi

zila manaf berkata...

jeng jeng jeng....manusia kalo sakit bru ingat nak mati...blog ni bape rm? nak beli..huhu

Nisa Greennnpanda berkata...

igtkn dh update td, hehe...

Puteri Iqa Izyan berkata...

selalu fikir, mcm mana kalau esok mati? amalan tak sempurna.

tp lepas tu lalai lalai lagi. hmmm. semoga kita semua terus beriman kepada Allah :)

Ain Norainsyah berkata...

Betullah tu... Kita selalu cakap yang kita takut nak mati, tapi sebenarnya takde preparation pun, kan? Semoga Tuhan mengampuni dosa-dosa kita. :)

Noraim berkata...

mati itu pasti awk. lambat atau cepat je beza nya.

awk, take care.

Kira Kekuri berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
fathiahRAIHANA berkata...

memang. memang susah untuk ditelan. susah nak terima kenyataan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger