Blog Lensa Kamera

Isnin, 25 Oktober 2010

Musim gastrik suda tiba...

aduiii,macam mana nak cakap ar....hnya ALLAH ja yang tahu perasaan ni..time keja semalam dah la bz dengan patient tiba-tiba perut ni meragam minta makan..baru jak na turuti permintaan perut ni dah gastrik datang pulaa.. rasa nak nangis ja rasa..last sekali kena gastrik bulan april sampai pergi klinik... nampak gaya kena pergi klinik lagi ni jawapnya..kalo nak ikut,selalu gastrik ni datang tapi tak la sesengal macam semalam coz sakit yang amat sangat..manager siap bagi ubat Omeprazole 1 pack da tu,da minum 1 tablet tapi masih lagi sakit.. last-last  manager suruh p klinik la,nasib baik pakcik ada..pakciklah yang antar naik ambulan..baik tul la pakcik ni,walaupun tu bukan keja dia,dia sanggup bantu aku ni..thank untuk packcik yaaa...sampai jak kat klinik dengan muka macho menahan sakit perut ni,rasa nak menangis pula tengok ramai gila pesakit yang sedang tunggu queue nak diperiksa.. paksalah duduk menunggu hampir 30 minit menahan kesakitan....Bila giliran aku pula untuk diperiksa,aku rasa lega teramat sangat menunggu masa berlalu...doc tu tanya sakit apa,aku cakap lah gastrik.. kemudian dia check lah perut ku dan tanya bahagian mana yang sakit ,aku bagitahulah semua kawasan perut ni sakit..doc tu apalagi terus dia suruh aku refer pergi Hospital Serdang,siap dia buatkan surat lagi tuk aku..dia bagi ubat gastrik tuk aku minum balik nanti..tapi yang paling aku suka bila dia siap bagi surat cuti, Doc,setiap pesakit yang datang walaupun sakit mesti suka kalau dapat cuti sakit, rasa sakit tu terus sembuh ni.hahaha kemudian aku ambil ubat-ubat yang telah diorder bersama surat refer letter dan surat MC la...ehehe.. lepas dari itu,aku balik ketempat kerja coz nak beri surat cuti tu kat manager lagi baru leh tidur kat rumah dengan tenang.hahaa.sampai kat tempat kerja,aku jumpa terus manager dan serahkan cuti sakit tu bersama surat refer letter tu..dia suruh pakcik hantar aku ke Hospital Serdang pula.aku kata aku tak nak coz aku tahu mesti kena tunggu lagi lama kat hospital tu baru boleh jumpa doc kat situ..aku kata aku boleh pergi sndiri nanti lepas rehat sekejap kat rumah...aku pun dah malas nak pergi coz sakit aku pun dah kurang lepas minum ubat dan mungkin cepat baik coz dapat cuti..hehee balik2 rumah,matlamat utama aku adalah tidur..hahahaa

p/S maaf dengan ayat yang lintang pukang ni..hahaa

0 komen dari budak comel^^:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(c)Copyright reserved by Woofer Storm.
Powered by Blogger